Modelimizin karakteristik noktalarında uygulanan şekil-işlev sentezli ve madde-mana sentezli yorumlamalarla projemize farklı bir hayatiyet özelliği kazandırılmaya çalışılmıştır. Bu aşamada artık gerekli iç açılımları yapabiliriz.
Düşünmeyi öğrenme sanatının içerdiği konular:
Zihinsel ilerleme ve gelişme (İnsanın kendisini keşfetme ve tanıma süreci)
Beyin ve kalp fonksiyonlarımda ortaklık.
Soyut da olsa küresel düşünmek gerekir
Sebebi reddetmeme, fakat ona da takılmama
Sebep-sonuç ilişkisi
Rastlantı diye bir şey yoktur
Çoklu zekâ kuramı
İnsanı tanıma ve tanımlama
Bilgiyi kullanma sanatı
Ayırımcı davranmama, fakat herkesi aynı kategoriye koymaktan kaçınma
Fikir jimnastiği
Yukarıda sıraladığımız maddeler, Modelimizin bütününde hissedilmektedir. Karakteristik odak noktaları oluşturan bu, on bir önemli maddenin amaçları ölçüsünde en iyi şekilde anlaşılması çok önemlidir. Açıklamaya çalıştığımız konular, ilgi çekme yöntemleri konusundaki yeteneğimizi de ciddi ölçüde geliştirecektir. Çünkü bu arada bizim kendi ilgi paritemiz de oldukça yükselecektir.
Modelde konu edilen bütün unsurlar bir diğerini gerektirmektedir, bu da modelimize ciddi ölçüde bir işlerlik, bütünlük kazandırmakta ve modelimizin uygulanabilme imkânını arttırmaktadır.
Modelimiz kendi içinde açıklanırken, tıpkı eşyanın tabiatındaki ve (veya) maddenin yaradılışındaki sır gibi kendi iç çekirdeğine doğru yoğunlaşarak (anlamlaşarak) odaklanmaktadır.
Bu arada üzerinde yaşadığımız dünya da merkezindeki yoğun tabakaya (çekirdeğine) doğru merkezkaç kuvvetiyle (kendi ağırlığı) yönelmektedir.
Alışılmış ve olağan sayılan, fakat bitmeyen bir süreçte bizlere adeta gümüş tepside sunulan en büyük asıl mucizeler; hepimize yeter de artar bile. Olanı aramak, olmayanı aramaktan daha kolaydır ve tamamen mantıklıdır.