Komplike Zekâ Göstergelerinden Biri, Bilgiyi Kullanma Sanatı-2           


  • Oluşturulma Tarihi : 18.09.2019 06:50
  • Güncelleme Tarihi :
Komplike Zekâ Göstergelerinden Biri, Bilgiyi Kullanma Sanatı-2            yazının resmi

Ansiklopedideki cansız ve atıl bekleyen bilgiler hatta bilim denen olgu bile, eğitim-öğretim olgusunun içine girdiğinde hemen canlanmalı insana özgü bir ruh, mana ve aktivite kazanmalıdır. Çoklu Zekâ Kuramının insanın içsel yapısına bakan yönünü dikkate almamız gerekir.                                                                           
Bilgiyi içimizde, ruhumuzda canlandırma işlemini başarabildiğimiz ölçüde; maddenin diliyle bize verilmek istenen mesajları keşfedebilir ve olaya adapte olabiliriz. Böylece eşyanın tabiatı çerçevesinde oluşmuş bilgiler artık bize yük olmaktan çıkar ve uygun, hızlı binekler haline gelirler ve bizleri büyük hedeflere doğru taşımaya başlarlar. Temel eğitim programı ve ders kitaplarında; maddenin bir zerresi baz alınarak yapılan ilginç temsili yolculukların anlamını önce eğitimci algılamalıdır.
Dağarcığımızda bulunan bilgilerin, içine biz girebildiğimizde, bütünde zerre ve zerrede bütün bağlamında bir etkileşimi yakalayabiliriz, böylece zor görünen pek çok olay kolaylaşır. Maddeler ve sebeplerin içerdiği bilgiler bize binek olurlar. Sanki ışın gemisine binerek, televizyon ekranında görünen görüntülerimiz, siluetlerimiz gibi biz de bir yerlere varabiliriz. Bahsetmeye çalıştığımız görüntü, bu konuların küçük bir versiyonudur. Bu konuda çok daha ötelere gidilmesi hatta bir gün ışın gemisine gerçekten binerek seyahat etmemiz bile mümkündür. Bilim de ruhumuza mal edilmelidir.
İnsanın dışındaki her canlının, enerji türlerinin, maddenin ve onların aralarındaki enfes ilişkinin insana endekslendiğini biliyoruz. İnsan ve onun dışında kalan bütün her şey albenili bir şekilde keşfedilmeyi beklemektedir. Modelimizde bilginin ve zekânın içsel yapıları, içsel çeşitlilikleri birlikte ele alınmaktadır. Eğitimin, eğitimcinin ve öğrencinin gereksinim duyduğu en ideal enerji,                                                                ve katalizör etki; “İçsel motivasyon”dur.                 
Anlaşıldığı gibi, bilgiyi kullanma sanatını keşfetmek ve uygulamalı bir başarı elde etmek için, maddenin dili ve verdiği mesajlar bağlamında; o bilginin dilini, mesajların dilini ve ruhunu keşfetmemiz gerekir. Bunu başarabildiğimiz ölçüde, madde-mana senteziyle sanki bilgi hayat bulur. Öyle ki bütün bilgiler bize yaklaşır, özel ilhamlar gelir. Hepsi de hızlı ve güvenli araçlar şeklinde bizi bir yerlere ulaştırmak için yarışırlar. Bu şekilde ışınlanmış bilgiler oldukça parlak ve göz kamaştırıcıdırlar.                                                         
Düşünmeyi öğrenme sanatında ve bilgiyi kullanma sanatında en önemli başlangıç kısmı böyle başlar. Bu olay, yeni ve uzun bir sürecin sadece başıdır. Eğer eğitim sistemi ve sistemleri bazında bu olay gerçekleşemiyorsa, sistem ve onu oluşturan değerlerde ciddi sorunlar, problemler, yozlaşma (dejenerasyonlar), erozyonlar var demektir.
 
 

Komplike Zekâ Göstergelerinden Biri, Bilgiyi Kullanma Sanatı-2           
İsmail Ferruh Destebaş
Yazarımız Kim ?

İsmail Ferruh Destebaş