Son zamanlarda yapılan araştırmalar sonucunda Türkiye dijital reklam yatırımlarında yüzde 34,8 ile Avrupa’da en fazla büyüyen ülke oldu. Kovid-19 salgınının başlamasıyla birlikte cihaz kullanımı gelişti bu da tüketim alışkanlıklarımızı arttırdı. E-ticaretin büyümesi, küçük işletmelerin sosyal medyada yatırımlarına devam etmesi ile görsel ve video içerikli reklamlar en güçlü büyümeyi kaydetti.
Türkiye’nin bu alanda bu kadar çok yol kat etmesinin sebebi Avrupa’daki işletme sahiplerinin artık Türkiye’yi tercih etmesi oluyor. Çünkü euro ve dolar büyük yükselişe geçti ve sosyal medya maliyetleri maalesef artmış durumda. Türkiye de bütçe konusunda avantajlı ve grafik alanında nitelikli personelimiz Avrupa’ya göre çok daha iyi durumda. Fakat bu kadar iyi olmamıza rağmen kendimizi doğru ve net bir şekilde ifade edemiyoruz. Yurt dışı ile kur farkı olduğundan kaynaklı müşteriler ile tanışamıyor, fuarlara katılamıyoruz. Sosyal alanda istediğimiz verimi alamıyoruz. Bu alanda da dijital dünyaya desteklerin artması gerekiyor. Dijital dünyada bu kadar güzel işler yapılıyorken, hızlı bir ilerleme kaydediliyorken bu başarılar göz ardı edilmemeli diye düşünüyorum.