Türkiye’deki Pazarlamada Teknoloji Körlüğü


  • Oluşturulma Tarihi : 04.04.2022 07:42
  • Güncelleme Tarihi :
Türkiye’deki Pazarlamada Teknoloji Körlüğü yazının resmi

Türkiye, teknolojik gelişmişlik açısından 82 ülke baz alınarak yapılan araştırmada, 49’uncu olurken, inovasyon, Ar-Ge ve patent gibi konularda listeye giremediği görüldü. Oysaki söz konusu pazarlama olduğunda stratejinin büyük bir bölümü dijital reklamlar üzerine kurulur. Günümüzde de reklamları değerlendirecek olursak dijital pazarlamabaşta gelecektir. Google ve Facebook (Meta) olmak üzere dijitalde söz sahibi olan pek çok firma, dijital reklamcılık için gerekli altyapıyı sağlamış durumdadır.

Tabiifuar, gazete, dergi gibi mecralar da çok önemlidir fakat teknoloji de pazarlama planı içerisinde olmazsa olmazlardandır. Reklamcılıkta bir alan övülürken diğer alan kötülenmez. Gazete de bugün çok değerlidir, otobüs reklamı da, broşür dağıtmak da ama bunların arasında teknolojik reklamlar da oldukça değerlidir. Bir televizyon reklamından ne kadar etkileniyorsak sosyal medya reklamları da o derece etkili olmuş durumdadır. KiGoogle ve Facebook (Meta) gibi büyük şirketler bizlere bu olanağı kolaylıkla sağlıyorken bu olanakları kullanmamak körlük olacaktır.

İstatistik ve veri paylaşımında bana yardımcı olan Burcu Karadaş’a teşekkürlerimle…

Türkiye’deki Pazarlamada Teknoloji Körlüğü
Ozancan Yıldırım
Yazarımız Kim ?

Ozancan Yıldırım