ASAYIŞ

Adana’da Trafik tartışmasında fenomenlik suçlaması

Adana'da trafikte tartıştığı sürücüye hakaret ettiği gerekçesiyle para cezası alan doktorun avukatı, olayın cep telefonu görüntülerinin 6 ay sonra paylaşılmasına tepki göstererek, karşı tarafın tamamen fenomen olma amacıyla hareket ettiğini ileri sürdü.

Adana'nın Sarıçam ilçesi Hekimköy Bulvarı'nda,2 Aralık 2025'te yaşanan trafik tartışmasında medikal firması çalışanı Haluk Emre Tetik'e (26) hakaret ettiği gerekçesiyle idari para cezasına çarptırılan Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Doktor M.M.'nin (43) avukatı Mine Yarız, sessizliğini bozdu. Olay anına ait cep telefonu görüntülerinin aylar sonra servis edilmesine tepki gösteren avukat Yarız, "Söz konusu görüntü sıcağı sıcağına paylaşılmıyor. Kendisi tamamen fenomen olmak amacıyla bu kaydı 6 ay sonra paylaşıyor" diyerek müvekkilini savundu. Olay günü cipiyle seyir halindeyken kendisinden selektörle yol isteyen Tetik'e yol veren Doktor M.M., iddiaya göre şerit değiştiren sürücü tarafından kilometrelerce takip edildi. Bu durum üzerine öfkesine hakim olamayarak kırmızı ışıkta duran Tetik'e aracından bağıran M.M., "Arkadan taciz ediyor. Kaç kuruşluk adamsın sen? Firmacısın, senin gücün bana yeter mi?" sözleriyle tepki gösterdi. Tetik'in cep telefonuyla kaydettiği o anlar ve sonrasındaki adli süreç, taraflar arasındaki "sosyal medya popülaritesi" ve "trafikte taciz" iddialarıyla yeni bir boyut kazandı.

KOVUŞTURMAYA YER YOKTUR KARARI

Olayın ardından sürücüler bölgeden ayrılırken, Tetik ise savcılığa giderek M.M. hakkında suç duyurusunda bulundu. Sürücü M.M.'ye 'Hakaret' suçu nedeniyle idari para cezası kesildi. Ayrıca konunun kamu davası açılmasını gerektirecek nitelikte ve yeterlilikte görülmediğini değerlendiren Adana Cumhuriyet Başsavcılığı, 'Kovuşturmaya yer yoktur' kararı verdi. Bu kararın ardından iddiaya göre Tetik, söz konusu görüntüleri sosyal medyadan paylaştı.

“CEVAP ALAMAYINCA TEKRAR YOLA ÇIKIYOR”

Bu sırada yurt dışında tatilde olduğu öğrenilen M.M.'nin avukatı Mine Yarız, konuya ilişkin açıklama yaptı. Yarız, şu ifadeleri kullandı: "Müvekkilim evine gittiği sırada diğer sürücü tarafından takip ediliyor. Müvekkilim sağ şeride geçince sağa geçiyor, sola geçince de sola geçiyor. Sürekli bir takip söz konusu. Kaza yapacağı korkusuyla aracını durduruyor ve diğer sürücüye amacını soruyor. Cevap alamayınca tekrar yola çıkıyor. Takip ve selektör yapmaya devam edince, bir öfke anında karşı tarafa kabul edilemez söylemlerde bulunuyor. Daha sonra taraflar birbirlerinden şikayetçi oluyor ve müvekkilim alması gereken cezayı alıyor.”

“KONUYLA İLGİLİ HUKUKİ MÜCADELEMİZİ SÜRDÜRECEĞİZ”

Avukat Yarız, olaydan 6 ay sonra görüntülerin sanal medyada paylaşıldığını ifade ederek, "Diğer sürücünün söylediği gibi yol isteme durumu söz konusu değil. Müvekkilim diğer sürücü tarafından 6 kilometre takip ediliyor. Soruşturma dosyasında da kamera görüntüleri mevcut. Söz konusu görüntü sıcağı sıcağına paylaşılmıyor. Kendisi tamamen fenomen olmak amacıyla söz konusu görüntüyü 6 ay sonra paylaşıyor. Ayrıca sanal medyada kapalı olan profilini açık hale getirip, ilgili paylaşımların altına da görüntülerdeki kişinin kendisi olduğunu yazıyor. Akabinde sanal medyada müvekkilime bir linç girişimi başlıyor ve mesleki itibarı da zedeleniyor. Görüntüler izlendiğinde kendisinin kötü niyetli olduğu, gülerek karşılık verdiği görünüyor. Bu olayda tek taraflı bir durum söz konusu değil. Müvekkilimin yaptığını meşrulaştırmıyoruz, kendisi de bu durumu kabul etmiyor. Konuyla ilgili hukuki mücadelemizi sürdüreceğiz" dedi.