Eğitimin temel noktası sevgi

Ahmet Ragıp Üzümcü İlkokulu Müdürü Mehmet Ali Öztürk ile birlikte okulun bulunduğu çevreyi ve öğrencilere yönelik yapılan çalışmalar hakkında konuştuk


  • Oluşturulma Tarihi : 18.12.2015 08:01
  • Güncelleme Tarihi : 18.12.2015 08:01
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Eğitimin temel noktası sevgi

EMİNE YALÇIN

Karabağlar İlçesi’nin Kazım Karabekir Mahallesi’nde bulunan Ahmet Ragıp Üzümcü İlkokulu’nun Müdürü Mehmet Ali Öztürk, meslek hayatında 41 yılı geride bıraktığını bu 41 yılın 39 yılını da müdür olarak görev yaptığını söyledi.

ÖĞRETMENLERİMİZİN HER BİRİ TECRÜBELİ

Ahmet Ragıp Üzümcü İlkokulu’nun Müdürü Mehmet Ali Öztürk, görev yaptığı okulun İzmir’in en kalabalık okullardan birisi olduğunu açıklayarak, ilkokul bölümünde yaklaşık bin 500 öğrencinin eğitim ve öğretim hayatına devam ettiğini ifade etti. Öztürk, “Okulumuz Karabağlar’ın merkezinde olup Okulumuza ulaşım rahat bir şekilde sağlanıyor. Okulumuz ilçede bulunan okullar arasında eğitim yönünde iyi nitelendirdiğimiz okullardan bir tanesidir. Öğretmenlerimizin hepsinin tecrübe sahibi olması hem öğrencilerimiz için hem de velilerimiz için bir avantaj” şeklinde konuştu.

ÇOCUĞUN ÇABASI BAŞARIYI GETİRİR

Öğrencilerin velilerinin ekonomik gelirlerinin orta seviyede olduğunu belirten Öztürk, şu an için okulun bulunduğu çevrenin göç alan bir bölge olmadığını söyledi. Zamanında bölgeye farklı illerden göç edip yerleşen ailelerin yaşadığını da sözlerine ekleyen Öztürk, “Velilerimiz çocuklarına gerekli ilgi ve alakayı göstermeye çalışıyorlar. Ancak gerekli ilgi ve alaka gösterme konusunda kendilerini geliştirmeleri gerekiyor. Çocuğa eğitim konusunda da destek olmak gerekiyor. Çocuğun kendini geliştirmesi için yol göstermeleri gerekiyor. Bizde velilerimizi bilinçlendirmek adına okulumuzda bulunan 4 rehber öğretmenimiz ile birlikte velilere yönelik aile eğitimi yapıyoruz. Velilerimizi bilinçlendirerek çocuklarının eğitim hayatına destek olmalarını sağlıyoruz. Bu eğitimleri ayda 1 gerçekleştiriyoruz. Şu an bizim okulumuzda eğitim öğretim hayatına devam eden öğrencilerimiz belli bir süre sonra kendileri çocuklarının velileri olacak. Bizim şöyle bir düşüncemiz var; öğretmenin nefesi velinin gayreti çocuğun çabası başarıyı getirir. Biz bu üçgeni kurmayı çabalıyoruz” diye konuştu.

HER BİRİ ANA CADDEYE AÇILIYOR

Öztürk, okul bahçesinin alanının dar, öğrenci sayısının fazla olması ayrıca bahçe kapılarının her birinin ana caddeye açılmasının hem öğrenciler için hem de öğretmenler için sıkıntılı bir durum yarattığına dikkat çekerek, okul çıkış saatlerinde öğrencilerin güvenli bir şekilde çıkmaları adına paravanlar koyduklarını söyledi. Öztürk, “Ders saati başladığı andan itibaren bahçe kapılarımızın her biri kilitleniyor. Ders çıkış saatinde tekrar açılıyor. Çıkış saatlerinde öğrencilerin yığılmasından dolayı bir kargaşa yaşanıyor. Ancak bu kargaşadan şu ana kadar herhangi bir sorun yaşamadık. Çocukların sağlıklı bir şekilde çıkmalarını sağlarken bizde çok yoruluyoruz. Bu konuya bizimde çözüm üretme şansımız yok. Biz sadece çocuklarımıza trafik kurallarını öğretiyoruz. Dikkatli olmaları gerektiğini anlatıyoruz. Okulumuzun bahçesi çocuklarımız için yetersiz kalıyor. Törenlerde sıkıntı yaşıyoruz. Sabahçı ve öğlenci öğrencileri bir araya topladığımızda sorun yaşıyoruz. Ayrıca yaklaşık 212 anasınıfı öğrencimiz var. Tek başına bağımsız anaokullarından bile bizim anasınıfı öğrenci sayımız fazla. Anasınıfı öğrencilerimizin olduğu alanda öğrencilerimize ait bir bahçeleri var. O bahçede de eksikliklerimiz var. Biz çözemiyoruz çünkü maddi olarak bizim gücümüz yetmez. Bu yüzden oyun bahçesi olması ve çevre düzenlemesi için gerekli yerlerle görüştük. Cevap bekliyoruz” dedi.

VELİLERİMİZ ÇOCUKLARI İLE BİRLİKTE KİTAP OKUYOR

Okulda öğrencilerin faydalanabileceği bir kütüphanenin olduğunun da altını çizen Öztürk, “Her okulda bir kütüphane var. Ancak günümüz teknolojisinin ilerlemesi ve internetin hayatımıza girmesiyle birlikte maalesef kütüphaneler işlevselliğini yitiriyor. Çünkü herkes öğrenmek istediğini direk olarak internet ortamında öğreniyor. Biz öğrencilerimize kitap okuma alışkanlığını kazandırmak için okuma saatleri yapıyoruz. Kitap okuma saatlerinde bazı sınıflarımız son derste yapıyor. Veliler de bu etkinliğe katılarak çocukları ile birlikte kitap okuyorlar” ifadelerini kullandı.

VAR OLAN SINIF KADAR DAHA SINIF LAZIM

Öztürk, öğretim şeklinin ikili öğretim olduğunu belirterek, okulun fiziki şartlarından dolayı tekli öğretim şekline geçmenin zor olduğunu açıkladı. Öztürk, “Tekli öğretime geçmek için okulumuzda bulunan sınıf sayısı kadar daha sınıf lazım. İkili öğretim şekli hem bizim için hem de öğrenci için gerçekten çok zor. Sabahın erken saatinde uyanıp gelen çocuk uykusunu alamadan geliyor. Akşam geç saatte çıkıp eve giden çocuk eve yorgun gidiyor” diye konuştu.

ÖĞRENCİLERE YÖNELİK SOSYAL AKTİVİTELER DÜZENLİYORUZ

Okulun ‘Okullar Hayat Olsun’ projesi kapsamında olduğunu da sözlerine ekleyen Öztürk, bu kapsamda halk oyunları, satranç ve drama kurslarının olduğunu söyledi. Öztürk, “Halk eğitim ile işbirliği içinde okulumuzda öğrencilere yönelik sosyal aktiviteler düzenliyoruz. Ayrıca velilerimize yönelik çocuk gelişimi ve Osmanlıca kursu veriyoruz” dedi.

AİLE EĞİTİMİ ÖNEMLİ

Öztürk, eğitimin insanlar için ekmek, su ve hava kadar önemli olduğuna dikkat çekerek, sözlerini şu şekilde bitirdi: “Eğitim ailede başlıyor. Bu yüzden veli ne kadar bilinçli ise çocuk o kadar başarılı olur. Biz çocukla okul içinde 6 saat beraber isek aile 18 saat beraber oluyor. Aile eğitimi çok önemli. Biz öğrencilerimizle yaptığımız çalışmaları severek yapıyoruz. Bunun için öğrencilerimizin hiçbiri bizim karşımıza korkarak gelmez. Öğretmen mesleğini öğrenci öğretmenini seviyorsa eğer, o çocuk mutlaka başarılı olur. Eğitimin temel noktası sevgidir.”

MEHMET ALİ ÖZTÜRK KİMDİR?

1956 yılında Ardahan’da doğup, ilk ve orta öğrenimini İzmir’de tamamladı. 1971 yılında Edirne Erkek Öğretmen Okulu’na girdi. 1974-1975 öğretim yılında mezun olarak sınıf öğretmeni oldu. Daha sonra A.Ü.A.Ö.F. Ön Lisans bölümünü bitirdi. 1975 yılında Erzurum’da sınıf öğretmeni olarak göreve başladı. 1977 yılında İzmir ili Ödemiş ilçesine öğretmen olarak atandı. 1979 yılında Van ili Başkale ilçesine er öğretmen olarak atandı. Zaman içerisinde çeşitli okullarda görev yaparak 2010 yılında Öğretmenler ve Şeker Mevhibe İlköğretim Okulu’na müdür olarak atandı. 2014 yılında ise Ahmet Ragıp Üzümcü İlkokulu’na müdür olarak göreve başladı. Halen bu görevi sürdürüyor. Evli ve 2 çocuk babası.

AHMET RAGIP ÜZÜMCÜ İLKOKULU HAYIRSEVERİ HAKKINDA EDİNİLEN BİLGİLER NELER?

Okulumuza adını veren hayırsever Ahmet Ragıp Üzümcü, 1880 (1296) yılında İzmir İli, Fettah Mahallesi, hane no:73, cilt No: 19, sayfa No:35 nüfusuna kayıtlı, Hafız Süleyman ve Emine oğludur. Ahmet Ragıp Üzümcü 1951 yılında adını taşıyan bir vakıf kurmuştur. Vakfa Alsancak Hocazade Camii, Bornova-Altındağ Kokluca Mezarlığı içindeki Kokluca Camii ve çeşitli gayrimenkul bırakmıştır. Hayatta iken vakfa başkanlık etmiştir. Ölümünden sonra eşi Hamdiye Üzümcü başkanlık etmiştir. Eşine hayır işlerini devam ettirmiştir. Urla’da kendi adını taşıyan Hamdiye Üzümcü Camisi’ni yaptırmıştır. Okulumuzun arsası 1957 yılında Ahmet Ragıp Üzümcü tarafından, kendi adını taşıyan bir okul yaptırılması koşulu ile İzmir Valiliği’ne bağışlanmıştır. Yeşilyurt semtine yerleşenler çoğaldıkça, doğal olarak okul gereksinimi ortaya çıkmıştır. Semtimizin ileri gelenleri İzmir Valiliği’ne başvurarak, okul yapılması için istekte bulunmuşlardır. 1957 yılında temeli atılıp, 1959 yılında okul binası bitmiştir. İI bütçesinden ayrılan 210.000 lira harcanarak yapılan, Ahmet Ragıp Üzümcü İlkokulu binası, İzmir İl Valisi Kemal Hadımlı tarafından, 23 Ekim 1959 tarihinde Eğitim-Öğretime açılmıştır. Hocazade diye tanınan hayırsever vatandaş olan Ahmet Ragıp Üzümcü’nün adı İl Meclisi kararı ile okulumuza verilmiştir. 1959-1960 Eğitim ve Öğretim yılı 425 öğrenci, 9 öğretmen ve 1 idareci ile başlamıştır. Binanın alt katında tuvaletler ve kömürlük, üst katında ise 5 dershane, öğretmen odası, idari oda vardır. Bu bina 2006’da yıkılarak yerine 18 derslikli yeni bina yapılmıştır. Zamanla öğrenci sayısı arttıkça ek binalara ihtiyaç doğmuştur. 8 derslikli B Blok 1971 yılında, 8 derslikli C Blok 1976 yılında ve 12 derslikli D Blok 1998 yılında hizmete girmiştir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında 64 ilköğretim şubesi, 4 anasınıfı şubesi, 4 öğretmenler odası, 1 salon, 1 laboratuvar, 1kütüphane, 2 bilgi teknoloji sınıfı ve 6 idareci, 1memur ve 2 bin 550 öğrenci mevcuttur.

Haber Merkezi