‘Ben’ değil ‘biz’

Ahmet Taner Kışlalı Mahallesi’nde yer alan Ali Şir Nevai Ortaokulu’nun Müdürü İsmail Sağlam ile birlikte eğitimin bireyin hayatındaki önemi ve öğrencilere yönelik yapılan çalışmaları konuştuk


  • Oluşturulma Tarihi : 20.11.2015 07:30
  • Güncelleme Tarihi : 20.11.2015 07:30
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
‘Ben’ değil ‘biz’

EMİNE YALÇIN

Ali Şir Nevai Ortaokulu’nun Müdürü İsmail Sağlam, 35 yıla yakın idarecilik yaptığını belirterek, yaklaşık bir yıldır Ali Şir Nevai Ortaokulu’nda müdür olarak görev yaptığını söyledi.

Sağlam, öğrenci sayılarının 464 olduğunu açıklayarak, “Amacımız görev yaptığımız okulu daha iyi hale getirmektir. Sosyal, kültürel, sportif ve kültürel açıdan çocuklarımızı daha üst seviyelere taşımayı hedefliyoruz. Bu amaç ile görevimizi devam ettiriyoruz. Uzun yıllar boyunca bu çevreye yakın yerlerde görev yaptım. Bu yüzden Ahmet Taner Kışlalı Mahallesi’ne uzak değilim. Velilerimizin çoğu emekli öğretmen ya da devlet memurundan oluşuyor. Akademik başarı yönünde Çiğli İlçesi’nde 3. sırada yer alıyoruz. Ama belirlediğimiz hedefe ulaşmak için sene başından bu yana öğretmen arkadaşlarımız ile birlikte mücadelemizi vermekteyiz. Akademik sırayı Çiğli’de ilk sıraya taşımayı hedefliyoruz. Bu sene 1. olamasak bile 2. olacağımıza inanıyorum. Ama 2 sene sonra Çiğli’de 1. sıraya geçmeyi hedefliyoruz” dedi.

“DAHA GÜZEL BİR ORTAM MÜMKÜN”

Okulda bulunan öğrencilerin velilerinin ekonomik düzeylerinin çokta iyi olmadığına dikkat çeken Sağlam, bölge olarak ekonomik düzeyinin yüksek olmadığını ifade etti. Sağlam, “Bu bölgede gerçekleşen yerleşim kooperatifleşme sistemi ile oluşmuş. Ailenin ekonomik geliri maalesef öğrencilerimizi de yer yer etkileyebiliyor. Velilerimiz maddi anlamda çocuklarına tam olarak istedikleri desteği veremiyorlar. Ama manevi anlamda çocuklarına gerekli olan ilgi ve alakayı gösteriyorlar. Mevcut olan ilgi ve alakayı daha da artırmak için çalışmalar yürütüyoruz. Velilerimiz ile birlikte toplantı düzenliyoruz. Bu çalışmaları yaparken bir bütün olarak çalışıyoruz. Ama ben umuyorum ki eğitim neferleri bu sıkıntıları aşacaklardır. Velileri ve öğrencileri de eğiterek daha güzel bir ortama yönlendireceklerdir” diye konuştu.

“MAALESEF KAPALI SPOR SALONUMUZ YOK”

Sağlam, kitap okumanın önemini de değinerek, sözlerine şu şekilde devam etti: “Türkçe derslerinin bir saatini kitap okumak için ayırıyoruz. Öğrencilerimizin her birini ayda 1 kere kitap okumaları için yönlendirmeler yapıyoruz. Okulumuzda çok amaçlı salonumuz var. Toplantılarımızı o salonda yapıyoruz. Ayrıca gönül isterdi ki her okulda kapalı spor salonu da olsun. Bizim okulumuzda maalesef kapalı spor salonumuz yok. Ama ilerleyen zamanlarda bu eksikliklerinde her okulda yavaş yavaş giderileceğine inanıyorum. Fatih Projesi kapsamında tahtalarımız sınıflarımıza takıldı. Bu dönem sonunda kadar da alt yapısı oluşacak. Öğretmenlerimizin de öğrencilerimize yönelik daha da yararlı olacağı kanaatindeyim.”

“HEM BİLGİYİ HEM DE BAŞARIYI ARTIRIYORUZ”

Öğrencilere yönelik birçok çalışma yürüttüklerini anlatan Sağlam, yapılan sosyal aktivitelerin öğrencilere olumlu yönde katkı sağladığının da altını çizdi. Sağlam, “Spor alanında faaliyetler sürdürüyoruz. Yetiştirme kursları ile öğrencilerimizin bilgi ve başarısını artırmak adına çalışmalar yapıyoruz. Tekli eğitim şeklimiz olduğu için dersler bittikten sonra belli bir süre öğrencilerimiz yetiştirme kurslarına kalıyorlar. Gelmek isteyen tüm öğrencilerimizle bu kurslarımıza devam ediyoruz. Burada hem bilgiyi hem de başarıyı artırıyoruz” şeklinde konuştu.

“BİLGİ OKUNAN KİTAP İLE ARTAR”

Sağlam, kültürünü artırmak isteyen her bireyin mutlaka her fırsatta kitap okuması gerektiğine de dikkat çekerek, sözlerini şu şekilde bitirdi: “Bilgi okunan kitap ile artar. Görgü, gelenek-görenek, örf ve adet okunan kitap ile artar. Kitap okunmadığı takdirde ya da kitap okunmayan bir yerde ne bilgi artar ne de gördü artar. Kitap okumanın önemini çocuklarımıza anlatıyoruz. Çocuklarımızı sürekli kitap okumaları için teşvik ediyoruz. Eğitim bireyin her kademesinde mevcut. 7 yaşına kadar eğer anne iyi bir eğitimci ise çocuğunu doğru bir şekilde yetiştirir. Okul çocuğun 7 yaşına kadar aldığı eğitimi bütünler birleştirir. İleriyi yönelik topluma daha iyi bir birey olarak kazandırır. Ama temelden eğitim yetersiz ise okulda eğitimde yetersiz kalırsa topluma faydalı olmayan bireyler yetişir. Bu tür bireylerin yetişmemesi için ailenin üstüne düşeni fazlası ile yapması gerekiyor. Eğer gerekli olan eğitimi toplumun her kademesine verebilirsek inanıyorum ki güzel sonuçlar göreceğiz. Öğrencilerimiz öncelikle kendilerine güvenmeleri gerekiyor. ‘Ben’ duygusu yerine ‘biz’ duygusu olması gerekiyor. Böyle düşündükleri takdirde başarı kendiliğinden gelecektir.”

Kitap okumanın önemini de değinen İsmail Sağlam, “Türkçe derslerinin bir saatini kitap okumak için ayırıyoruz. Öğrencilerimizin her birini ayda 1 kere kitap okumaları için yönlendirmeler yapıyoruz” dedi.

ALİ ŞİR NEVAİ ORTAOKULU’NUN TARİHÇESİ NEDİR?

Ali Şir Nevai Ortaokulu 1990 yılında eğitim ve öğretime baŞLADI. 2000 yılında B Blok yapıldı. Okul 2010-2011 eğitim öğretim yılında deprem güçlendirmesi kapsamına alınmış olup, 4. 5. 6. 7. 8. Sınıflar eğitim öğretimine çifte havuzlar ilköğretim okulunda öğrenci olarak devam etmiş. Ana sınıfı 1. 2. 3. sınıflar ise ek binada ikili devre olarak eğitim öğretim yapmıştır. 2011 yılında Eylül ayında geçici olarak teslim alındı. Tüm paydaşlar okulda çok eksik araç gereç ve teknik eksiklikler içinde 2011-2012 eğitim öğretime başladı. Okul 2011-2012 eğitim öğretim yılında 1. 2. 3. 4. Sınıflar B Blokta, 5. 6. 7. 8. Sınıflar A Blokta tam gün eğitim yapmışlardır. Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması ve 4+4+4 sistemine geçiş nedeniyle A Blok Ali Şir Nevai Ortaokulu B Blok ise Ali Şir Nevai İlkokulu 2012-2013 eğitim öğretim yılında okul dönüşümleri sonucu bağımsız iki okul olarak dönemi bitirmiştir. 2013-2014 eğitim öğretim yılı okul dönüşümleri sonucu ortaokul olmuştur.

ALİ ŞİR NEVAİ ORTAOKULU’NUN VİZYONU VE MİSYONU NEDİR?

VİZYONU

Öğrencilerimize bilimsel ve demokratik bir eğitim ve ileriye dönük, işe yarar bir öğretim vermek, okulun fiziki ve teknolojik imkânlarını geliştirmek, eğitim-öğretimi öğrenci merkezli öğretmen rehberli olarak sürdürmek, mümkün olduğunca fazla sayıda bir üst öğretime öğrenci göndermektir.

MİSYONU

Yetenekli, katılımcı, yenilik ve gelişmeye açık, teknolojiyi kullanabilen, üretebilen öğrenciler yetiştirmektir. Üst öğrenim kurumu olan liselere; Anadolu, Fen ve Meslek Liselerine en iyi şekilde öğrenci hazırlanmasını sağlamaktır.

Haber Merkezi