GAİB'den yaptığı açıklamada, Güneydoğu'nun lokomotif şehri Gaziantep'ten geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28'lik artış ile 904 milyon 680 bin dolarlık ihracat gerçekleştirilerek tüm zamanların en yüksek kasım ayı ihracatını yapıldı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen GAİB Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci, "Bölgemizden yine tarihi bir rekor geldi. Güneydoğu, tarihinin en yüksek aylık ihracatını gerçekleştirdi. Bu gurur verici tablonun mimarı bölge ihracatçılarımızı gönülden kutluyorum." ifadelerini kullandı.
Kileci, 2021'in ocak-kasım döneminde bölgeden geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29'luk artışla0 milyar 606 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini belirterek, aynı dönemde Gaziantep'in de 9 milyar27 milyon dolarlık ihracatıyla bir önceki yıla göre rakamlarını yüz 30 oranında artırdığına dikkati çekti.
Bölgenin, kasımda 2 bin 594 firmayla ihracat gerçekleştirirken, bunlardan 95'inin ilk kez ihracat gerçekleştirdiğini belirten Kileci, "Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin ihracatında en büyük paya sahip ülkeler arasında Orta Doğu ülkeleri yüzde 38,2'lik payla ilk sırada yer aldı, AB ülkeleri yüzde8,3'lük payla ikinci, Amerika ülkeleri ise yüzde4,4'lük payla üçüncü sırada bulunuyor." ifadelerini kullandı.
Kileci, bölgeden en çok ihraç edilen ürün grupları arasında makine halıları, iplikler, kumaşlar, pastacılık ürünleri, plastikler ve mamulleri, değirmencilik ürünleri, bitkisel yağlar, demir-çelik mamulleri, ağaç ve orman ürünleri ile diğer gıda müstahzarları yer aldığını kaydetti.
Gaziantep'in ocak-kasım 2021 dönemindeki 9 milyar27 milyon dolarlık ihracatıyla Türkiye'nin en çok ihracat gerçekleştiren beşinci ili olmayı sürdürdüğünü aktaran Kileci, ihracatın ithalatı karşılama oranında Gaziantep'in yüzde39,8'lik seviyesiyle kendisine rakip illerden ayrıldığını belirtti. AA