Sayfa Yükleniyor...
Vefat izni nedir, nasıl alınır? Kamu ve özel sektör çalışanları için bu iznin süresi değişir mi? İşte konuya dair tüm detaylar…
Çalışanlar için önemli konulardan biri de bir yakınının vefatı durumunda işyerinden alınacak izindir. Kişilerin en temel hakları arasında bulunan bu izin türünün detaylarını birlikte inceleyelim.
Vefat izni; bir iş yerinde çalışan kişilerin, belirli bir dereceden yakınını kaybetmesi durumunda, bağlı olduğu kurumda kısa bir süre çalışmaması için sağlanan izin türüdür. Pek çok şirket ölüm izni ile ilgili kendi politikalarına sahiptir. Bu sayede kişiler cenaze işlemleri ile ilgilenir ve psikolojik açıdan yıpratıcı olan bu süreçte iş ile ilgili konulardan uzaklaşmış olur.
Çeşitli sebeplere bağlı olarak çalışanların izin kullanma hakları bulunur. İş Kanunu ve Yıllık İzin Yönetmeliği kapsamında belirlenen bu izinler, duruma göre ücretli ya da ücretsiz olarak alınabilir. Ölüm nedeni ile kullanılan izinler, kişilerin çalıştığı kurumun yapısına göre değişiklik gösterir. Buna göre:
İşçi olarak çalışan kişiler için, 4857 sayılı İş Kanunu 2 numaralı en madde uyarınca: 3 gün
Memur olarak çalışan kişiler için, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu m.104/B uyarınca: 7 gün
Türk Silahlı Kuvvetleri’nde (TSK) çalışan kişiler için :10 gün olacak şekilde izin kullanabilirler.
Ölüm İzni Belgesi
Bir kişinin yakınını kaybetmesi durumunda, çalıştığı iş yerinden geçici süre ile ayrılması için hazırlanan belge, ölüm izni belgesi olarak adlandırılır. Bu belge, firma tarafından çalışanın talep etmesi ile ya da yasalarca zorunlu tutularak verilir. Ölüm izni belgesinde yer alan bilgiler ise şu şekildedir:
Çalışan kişinin adı, soyadı ve bulunduğu pozisyon
Gerekli olması durumunda, kaybedilen yakına ait ölüm nedenini içeren ölüm belgesi
Ölüm izni süresi
Ölüm izni alınan süreçte çalışanın maaşının hangi şekilde ödeneceği (ücretli ya da ücretsiz izin)
Yöneticilerin adı, soyadı, imzası ve mührü
Bu belge sayesinde, çalışanın izinli olduğu süreç ve işe dönüş tarihi belirlenmiş olur.
HABER MERKEZİ