Her yıl aktif tütün içimi nedeniyle00 bin, pasif içim nedeniyle ise5 bin ölüm yaşandığını belirtti. Bu rakamların trafik kazaları, yangınlar, cinayetler, AIDS, alkol, uyuşturucu ve intiharlarla toplam ölümlerden daha fazla olduğunu vurguladı.
Prof. Dr. Özlü, sigaranın özellikle kadınlarda ve gençler arasında artan bir sorun olduğunu ifade etti. Türkiye'de5 yaş üzerindeki6 milyon kişinin tütün kullandığını ve ölümlerin yüzde 23'ünün tütün kullanımıyla ilişkili olduğunu belirtti. Ayrıca, Türk erkeklerinin yüzde 31'inin ve kadınlarının yüzde0'undan fazlasının tütün nedeniyle hayatını kaybettiğini ifade etti.
Özellikle kadınlarda sigara kullanımının akciğer kanseri ve KOAH gibi sağlık sorunlarını artırdığına dikkat çeken Prof. Dr. Özlü, sigarayı bırakmak isteyenlere çeşitli önerilerde bulundu. Bu öneriler arasında kararlılık, özgüven, sigaralı ortamlardan uzak durma, spor yapma ve sağlıklı beslenme gibi stratejiler yer aldı.
Som olarak sigaranın ciddi bir halk sağlığı sorunu olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Özlü, sigara kullanımının azaltılması ve bırakılmasının önemine dikkat çekti.