- Gündem
- 20.04.2025 09:25
Bolulu Hasan Usta Yönetim Kurulu Üyesi Rıdvan Gürgönül, İzmirde gerçekleştirdiği basın toplantısında BHUnun 35 yılda İzmirden yola çıkarak tüm Türkiyeye ve dünyaya geleneksel süt tatlılarını tattırdığını söyledi. Gürgönül, BHUnun hızla artan bayilik talepleri ve 2016 hedefleri hakkında da bilgi verdi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
1982 yılında İzmir Kemeraltında 18 metrekarelik bir dükkânda keşkül, fırın sütlaç, karadut şerbeti ve karadut dondurması satarak faaliyete başlayan, bugün süt tatlıları denince ilk akla gelen marka olan Bolulu Hasan Usta (BHU), yurt içi ve yurt dışındaki yeni şubeleri ile büyümesine hız verdi.
Sütlacından kazandibine, keşkülden dondurmasına kadar her lezzeti ile süt tatlısı severlerin en çok tercih ettikleri marka olan Bolulu Hasan Usta, geleneksel süt tatlılarını tüm dünyaya tanıtacak. Süt tatlılarının Türkiyenin geleneksel bir değeri olduğunu belirten ve süt tatlılarının Türkiyedeki en büyük temsilcisinin Bolulu Hasan Usta olduğunu ifade eden Yönetim Kurulu Üyesi Rıdvan Gürgönül, bu yükümlülüğü layıkıyla yerine getirerek bir dünya markası olmayı hedeflediklerini söyledi.
İZMİRLİLERİN BHUYA SAHİP ÇIKIYOR
İzmirlilerin hamurunda, İzmirde doğan markaya sahip çıkma özelliği olduğunu dile getiren Gürgönül, İzmir Kemeraltından bugün ülke genelinde 23 ilde toplam 124 şubeli bir marka haline geldik ve yüzde 70 payla Pazar lideri olduk. Böylesine büyümemizde İzmirin ve İzmirlilerin payı çok büyük. İzmirliler, hem süt tatlılarımızı çok seviyor hem de Bolulu Hasan Ustaya sahip çıkıyor dedi. İzmirde Kemeraltının yanı sıra Bornova, Bostanlı, Buca, Çeşme, Çiğli, Gaziemir, Güzelyalı, Hatay, Hisarönü, Karşıyaka, Urla ve Narlıdere gibi 19 farklı noktada hizmet verdiklerini belirten Gürgönül, yakın zamanda Alsancak, Güzelbahçe, Balçova ve Kemal Paşadan gelen bayilik taleplerini değerlendireceklerini ve 2016 yılı sonunda İzmirdeki şube sayısını 25e yükselteceklerini söyledi.
PRENSES AŞERDİ, YURTDIŞI YOLCULUĞUMUZ BAŞLADI
Bolulu Hasan Ustanın 34 yıllık büyüme sürecinden bahseden Gürgönül, İlk kurulduğumuz yıldan bu yana çok yol kat ettik. Bugün Bolulu Hasan Usta olarak, ana üretimimiz olan süt tatlılarından şerbetli tatlılara, el yapımı çikolatadan gerçek meyvelerden yapılan ve hiçbir boya ile esans içermeyen dondurma çeşitlerine, sıcak ve soğuk içecek çeşitlerinden börek ve kahvaltı çeşitlerine uzanan zengin ve bir o kadar da özel bir menüye sahibiz. Türkiye genelinde 23 ilde toplam 124 şubemiz bulunuyor. Yüzde 70 payla pazarın lideri konumundayız. Yurt dışında ise KKTC, Abu Dhabi, Dubai, Bahreyn ve yakında açılışı yapılacak olan Katar olmak üzere 5 şubemiz bulunuyor. Fabrika ve merkezde 300, bayilerimizde 800 kişi olmak üzere 1100 kişiye istihdam sağlıyoruz. Türkiyenin en büyük tatlı taşıma filosuna sahibiz. Günde ortalama 40 bin adet tatlı üretiyoruz. Türkiyeye süt tatlılarını en taze en doğal haliyle sunduk. Şimdi sıra dünya damaklarını tatlandırmakta diye konuştu.
İLK YURTDIŞI MAĞAZA ABU DABİYE
Bolulu Hasan Usta markasını yurt dışına açma düşüncesinin her zaman akıllarında olduğunu ifade eden Gürgönül, ilk yatırım kararlarının ardındaki hikâyeyi şöyle aktardı: İlk ihracatımızı 2008de KKTCye yaptık. Daha sonra 2012 yılında Abu Dabiye ilk yurt dışı mağazamızı açtık. Buna da Birleşik Arap Emirlikleri kraliyet sarayındaki hamile bir prensesin aşureye aşermesi vesile oldu. Prensesin canı daha önce Türkiye'de tattığı aşuremizden çekmiş. Kraliyet sarayına gıda tedariki yapan firma, bize ulaşarak bir palet aşure talep etti. Uçakla Abu Dabiye siparişi gönderdik. Aşeren prenses çok beğenmiş. İki ay sonra aynı tatlıdan iki palet daha istediler. Aradan dört ay geçtikten sonra aşurenin dışındaki tatlılardan da talep ettiler. Her tatlıdan belli miktarlarda palet yapıp gönderdik. Bu süreç iki sene sürdü. Markamızı Abu Dabide görmek istediler. Karşılıklı görüşmelerin sonucunda 2012'de Al Ain bölgesinde Al Ain Mallda ilk mağazamızı açtık. Tatlılarımız bölgede büyük ilgi görünce ikinci şubemizi 2013 yılında Dubaide açtık. 2014 yılında da KKTCde üçüncü şubemizi açtık. Yurt dışı operasyonlarımızı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Şuanda, Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Kazakistan ile de bayilik konusunda görüşmelerimiz devam ediyor. Uzun vade de Malezya, Singapur, Kuveyt, Rusya, Umman, Lübnan gibi ülkelerde büyümeyi planlıyoruz. Ayrıca, 7den 70e her insanın tükettiği tatlılarımızı, bir Türk markası olarak yurt dışında daha geniş bir coğrafyaya sunmayı ve geleneksel tatlılarımızı tüm dünyaya tattırmayı hedefliyoruz.
2016DA 13 MİLYON KİŞİ BHU TATLILARINI TÜKETECEK
Gürgönül, 34 yıldır geleneksel lezzetleri en güzel haliyle sunmak hedeflerinin şirketin büyümesinde önemli rol oynadığını söyleyerek, İşimizi en iyi şekilde yapmak var oluşumuzun bir parçası. Şimdiye kadar ekonomik krizlerde bile büyüme grafiği çizdik. 2015 yılında ürün gamımıza yeni ürünler ekledik ve mağazalarımızda bir konsept değişikliği yaptık. Şubelerimiz artık 7den 70e herkesin keyifle vakit geçirebileceği birer tatlı kafe konumunda. 2015 yılında 10 milyon kişinin ağzını tatlandırdık. Yüzde 22lik büyüme elde ettik. Bu yıl da pazar liderliğimizi korumayı hedefliyoruz. Bununla birlikte Türkiye genelinde 16 şube daha açarak toplamda 140 şubeye ulaşacağız. Bu yılki hedefimiz 130 milyon TL ciroya ve 13 milyon kişiye ulaşmak ifadelerini kullandı.