Kahramanmaraş’ta 6 Şubat depremlerinde 42 kişinin yaşamını yitirdiği Bad-ı Saba Konutları’nın yıkılmasına ilişkin yürütülen soruşturma tamamlandı. Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığı, yapının inşa sürecinde görev aldıkları belirtilen iki kamu görevlisi hakkında “bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olma” suçundan 22’şer yıl 6’şar aya kadar hapis cezası talebiyle iddianame düzenledi. Davanın, ana dosya ile birleştirildiği ve sanıkların ilerleyen günlerde hakim karşısına çıkacağı bildirildi.
KAMU GÖREVLİLERİ HAKKINDA İDDİANAME HAZIRLANDI
Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, A.Ö. ve S.B.’nin yapı ruhsatı ve projelere ilişkin süreçlerde görev aldıkları, denetim yükümlülüklerini yerine getirmedikleri ve mevzuata aykırı işlemlerde ihmal gösterdikleri ifade edildi.
İddianamede, şüphelilerin görev ve mesleki bilgileri ile Türkiye’nin deprem kuşağında bulunması dikkate alındığında, olası sonuçları öngörmeleri gerektiği ancak buna rağmen gerekli denetimleri yapmadıkları yönünde tespitlere yer verildi.
ANA DAVA İLE BİRLEŞTİRİLDİ
Hazırlanan iddianame, Bad-ı Saba Konutları’nın yıkımına ilişkin ana dava dosyasına gönderildi. Dosyada müteahhit ve yapı sürecinde yer alan diğer sanıkların da yargılandığı, mahkemenin davaları birleştirme kararı aldığı bildirildi.
Kamu görevlileri A.Ö. ve S.B.’nin, diğer sanıklarla birlikte 30 Haziran’da Kahramanmaraş. Ağır Ceza Mahkemesi’nde hakim karşısına çıkacağı öğrenildi.