Anahtar ülke Türkiye

Ege Ekonomi Forumu’nda konuşan Başkan Öztürk, Çin’in 69 ülkeyi kapsayan ve uzun vadede 3 trilyon dolar yatırım planlanan Kuşak ve Yol Projesi’nde anahtar ülkenin Türkiye olduğunu söyledi

  • Oluşturulma Tarihi : 16.11.2019 08:18
  • Güncelleme Tarihi : 16.11.2019 08:18
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Anahtar ülke Türkiye haberinin görseli

Ege Ekonomiyi Geliştirme Vakfı ve Özgencil işbirliği ile “Yarın İçin Hayal Et” başlığı altında İzmir’de düzenlenen Ege Ekonomi Forumu’nda Türkiye ile Çin arasındaki yatırımların geliştirilmesi ve Kuşak ve Yol Projesi’nde Ege Bölgesi’nin nasıl konumlanması gerektiği konusu değerlendirildi. Forum İstanbul Onursal Başkanı Yavuz Canevi’nin yönettiği “Kuşak ve Yol İnisiyatifinde Ege Nasıl Konumlanmalı?” başlıklı oturumda konuşan İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Çin’in 69 ülkeyi kapsayan ve uzun vadede 3 trilyon dolar yatırım planlanan Kuşak ve Yol Projesi’nde anahtar ülkenin Türkiye olduğunu söyledi. Öztürk, “Bir Özbek atasözü ‘Kâinatta iki büyük yol var; gökyüzünde Samanyolu, yeryüzünde İpek Yolu’ der. Türk boğazları ile Karadeniz’e geçiş noktasında bulunmaz bir stratejik öneme sahibiz. Çanakkale Köprüsü, Marmaray, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Avrupa karayolu bağlantısı, Ege limanları, Trakya üzerinden demiryolu ile Orta Avrupa’ya ulaşım sayesinde Kuşak ve Yol’da yer alabiliriz. İzmir Alsancak Limanı, Aliağa Limanları ve yapımı planlanan Kuzey Ege Çandarlı Limanı, bu koridordaki ürün trafiğini elleçleyebilecek kapasitededir” dedi.
YER ALMALIYIZ
Kuşak ve Yol’un deniz ayağına 34 ülkede 42 limanın dahil olduğunu hatırlatan Öztürk, Deniz İpek Yolu’nun Türkiye’de Kumport, Yunanistan’ın Pire Limanı, İspanya’daki limanlar, Trieste ve Cenova Limanları üzerinden Akdeniz hattını kurarak ilerlediğini belirtti. Çin’in Akdeniz’e önem verdiğini ifade eden Öztürk, şöyle konuştu: “2018 sonu itibariyle Pire Limanı 4.9 milyon TEU yük elleçleyerek Akdeniz’in en büyük ikinci limanı oldu. Ancak Çin’in kontrol ettiği Pire Limanı’nın kapasitesini 10 milyon TEU’ya çıkarılması için kurulacak yeni konteyner terminali önerisi, Yunanistan Liman İdaresi tarafından reddedildi. Çin’in aradığı alternatif yolun Türkiye olduğunu düşünüyoruz. Alsancak Limanı ve Çandarlı projelerini doğru şekilde tasarlayarak Çinlilere sunmalıyız. Çandarlı demiryolu ve Filyos Liman projeleri ile Karadeniz ülkelerine Boğaz trafiğini by-pass ederek geçebiliriz. Limanlarımızın altyapılarının, demir ve karayolu bağlantılarının, lojistik merkezler ile birleştirmek önceliğimiz olmalıdır. Bir denizci olarak ülkemizin Deniz İpek Yolu’nda yer alması gerektiğine inanıyorum.” HABER MERKEZİ


 

Kabul Ediyorum
İlkses Gazetesi olarak sistemimizde sadece sizin izinleriniz doğrultusunda bilgilerinizi kullanıyoruz. Detaylı Bilgi cookie script