GÜNDEM

Bakan Bayraktar'dan İstanbul'da kritik zirve: Bulgaristan ile stratejik enerji ortaklığı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Bulgar mevkidaşı Iva Petrova ile bir araya geldi. Görüşmede iki ülke arasındaki doğal gaz ticareti ve elektrik altyapılarının güçlendirilmesinin yanı sıra Güneydoğu Avrupa'nın arz güvenliği masaya yatırıldı.

Görüşmeye ilişkin sanal medya hesabından açıklamada bulunan Bakan Bayraktar, "İstanbul’da, Bulgaristan Enerji Bakanı, değerli mevkidaşım Sayın Iva Petrova ile bir görüşme gerçekleştirdik.

Görüşmemizde, ülkelerimiz arasındaki doğal gaz ticareti, elektrik ve doğal gaz enterkonneksiyonlarımızın daha da güçlendirilmesi ile Karadeniz bölgesindeki potansiyel iş birliği imkânlarını ele aldık.

Sadece ülkelerimiz için değil, Güneydoğu Avrupa’nın da arz güvenliğine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu stratejik enerji ortaklığını derinleştirerek köklü bağlarımızı çok daha ileri bir noktaya taşımayı amaçlıyoruz" ifadelerini kullandı.