Başkanlardan Lady Tuna değerlendirmesi

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Aralık Ayı Olağan Meclis Toplantısı, DTO Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan’ın katılımı ile gerçekleştirildi


  • Oluşturulma Tarihi : 29.12.2016 09:08
  • Güncelleme Tarihi : 29.12.2016 09:08
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Başkanlardan Lady Tuna değerlendirmesi

 

 

ONURHAN ALPAGUT

İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO)  İzmir Şubesi Aralık Ayı Olağan Meclis Toplantısı, DTO Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan ve geçtiğimiz ay Türkiye Yelken Federasyonu Başkanlığı’na seçilen Özlem Akdurak’ın katılımıyla gerçekleşti.

Başkan seçildikten sonra ilk kez DTO İzmir Şubesi meclisinde konuşan Özlem Akdurak, federasyonun yeni yönetiminde Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk'ün yer almasını mutlulukla karşıladıklarını söyledi. Akdurak, “Türkiye Yelken Federasyonu ve DTO denizci bir nesil yetiştirmek için kol kola girdi” ifadesini kullandı.

“KAYNAĞA İHTİYACIMIZ VAR"

Türkiye'de yelken sporunun sorunları hakkında bilgilendirmelerde bulunan Türkiye Yelken Federasyonu Başkanı Özlem Akdurak, maliyeti yüksek olan spor dalına resmi prosedürlerin ağır olmasının kulüplerin gelişememesinde en büyük etken olduğunu söyledi. Akdurak, “5 bin tane lisanslı sporcumuzla bütün Anadolu'ya yayılmış bir faaliyeti göremiyoruz. Böyle bir yaygınlık olmayınca başarı sadece belli illerde kalıyor. Kıyı illerimiz yeteri kadar faydalanamıyorlar. Türkiye genelinde kulüpler mali açıdan çok zayıf durumda. Türkiye'de zengin sporu olarak bilinen yelkende durum içler acısı. Anadolu'nun çocuklarını denizle buluşturmamız için kaynağa ihtiyacımız var" şeklinde konuştu.

 “8 GÜNDÜR ORADAYIZ"

Meclisin gündemi ise Çeşme’de karaya oturan ve yakıt sızdıran Lady Tuna gemisi oldu. “Lady Tuna" kazasına ilişkin bilgilendirmelerde bulunan İMEAK DTO İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, kazada can kaybının yaşanmamasını büyük bir şans olarak nitelendirirken, Lady Tuna'nın karaya oturması ve yakıt sızıntısı hakkında bilgi kirliliğinin olduğunu ifade etti. Öztürk, “Kazayla ilgili kamuoyunda bilgi kirlilikleri var. Bu kaza, cana zarar gelmesin diye gerçekleşti. 8 gündür bizler oradayız. Yapılanların hepsi sisteme göre yazılı kurallara göre yapıldı. Orada 3 tane balıkçı teknesine vurmadığı için kaza oldu" dedi.

125 KİŞİ AYNI ANDA ÇALIŞIYOR

Öztürk, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü: “Şu an Çeşme'de temizlik devam ediyor. 125 kişi aynı anda çalışıyor. Denizdeki temizlik devam ediyor. Gönül böyle bir şey olsun istemezdi ama oldu. Orada asıl sorun, zamanında oradaki atığı temizlemeye yarayacak barch gemisinin bulunamamasıdır. Maalesef İzmir’de böyle bir şey yoktu. Olanlar da ticari faaliyetlerinden dolayı burada yoktu. Biz bu gemiyi İstanbul'dan getirmek zorunda kaldık. Böyle bir turizm merkezinde bu imkanların olması lazım. Turizm çalıştayının yapıldığı günlerde bunları konuşmak çok üzücü.”

İZMİR'DE BARCH GEMİSİ YOK

Lady Tuna kazasında acil müdahale gerçekleşmemesinin büyük bir eksik olduğunu söyleyen DTO Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan da, “İzmir gibi denizcilik yapan bir şehirde acil müdahale sistemi nasıl olmaz? Böyle bir şey yok… Barch gemisinin bulunmaması kabul edilemez. Valilik olarak zorunlu kılarsın gemi gelir buraya. Barch firmasına söylerseniz gelmez. Zorunlu kılmanız lazım. O gemi temizlenmek zorundadır. Böyle kazaları bekleyen, kaza olsun da para kazanalım diyen kesimler var. Burada asıl önemli olan kazaya müdahaledir. İzmir'de her zaman yarın kaza olacakmış gibi müdahale ekipleri hazır olmak zorunda. Bu çok zor bir şey değil” şeklinde konuştu.

2017 İÇİN DENİZCİLERİ UYARDI

2017 yılı için denizcilere uyarılarda bulunan Kalkavan, “2017 yılında çok zor bir yıl geçireceğiz. Ne kadar az hasarla geçirirsek o kadar iyi. Çok fırtınalı bir yıl geliyor. Bunun temel nedeni terör. İnsanlar sokağa çıkmıyor. Turizm faaliyetleri azalıyor. Bu olay her şeyi zincirleme etkiliyor. Ekonomik olaylarla bir şekilde başa çıkacağız. Bu ülke 7 yılda bir ekonomik kriz yaşadı. Her krizden güçlenerek çıktı” dedi.

Haber Merkezi