Bayram bereketi

Türkiye’nin turizm merkezlerinde doluluk oranları Kurban Bayramı’nı değerlendiren tatilcilerle birlikte doldu taştı. 10 gün süren tatil süresince tam dolulukla hizmet veren turizm merkezleri çifte bayram yaptı


  • Oluşturulma Tarihi : 06.09.2017 07:43
  • Güncelleme Tarihi : 06.09.2017 07:43
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Bayram bereketi haberinin görseli

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN

Kurban Bayramı tatilinin uzatılması ile birlikte sahil kenarına akın eden tatilciler turizmcilerin yüzünü güldürdü. Bütün tatil yörelerinde yüzde yüz doluluğa ulaşılırken Ege’deki turizm tesisleri de bu doluluktan nasibini aldı. İzmir’in tatil cenneti Çeşme’de bulunan Ilıca Otel’in Genel Müdürü Yakup Demir, turizmcilerin de tatilcilerin de mutlu bir bayram geçirdiğini söyledi. Dolu dolu bir bayram geçirdiklerini belirten Ilıca Otel Genel Müdürü Demir, “Geçen sene yüzde 60 -70 olan doluluk oranımız bu sene yüzde 100 oldu. 10 günlük bayram tatili bize ciddi bir etki yaptı. Doluluk beklentimizin üzerinde gelişti. Mutluyuz, keşke Çeşme olarak doluluğu eylül ayına da taşıyabilsek” diye konuştu.

ÇEŞME ÇOK YOĞUNDU

Demir, uzun bayram tatilinin Çeşme’ye fazladan yüzde 30 doluluk getirdiğine değinerek şunları söyledi: “Sezondaki kayıplarımızı telafi ettik. Bayram süresince Çeşme çok yoğun ve doluydu. Bayramın uzun süreye yayılması karmaşaya da sebep olmadı. Misafirlerimiz sakin ve mutlu bir tatil geçirdi. Havanın da sakin olması sayesinde tatilciler hem eylülü hem de ağustos sıcaklarını yaşadılar.”

SEKTÖR DİKKATLİ OLMALI

Dalaman Ortaca Köyceğiz Turizm Birliği Derneği’nin (DOKTOB) Başkanı Yücel Okutur ise kaliteyi düşürmenin turizmini bitireceğini belirterek sektörü dikkatli olmaya çağırdı. Türkiye’nin 2016 yılının ardından 2017 ile birlikte toparlanma dönemine girdiğini ancak bunun yeterli olmadığını dile getiren Okutur, şu anda sektörde en kritik noktanın kalite olduğuna dikkat çekti.

UCUZ TURİZM ÇARE DEĞİL

Ucuz turizmin kaliteyi yok edeceğine dikkat çeken Okutur şunları söyledi: “Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre ilk 6 ayda Türkiye’ye gelen turist sayısı geçen yıla göre yüzde 14 artarak, 10 milyon 740 bin 226’dan, 12 milyon 249 bin 449’a çıktı. Her ne kadar yükseliş yaşanmış olsa da 2015’in ilk 6 ayındaki 14 milyon 894 bin 754 kişinin gerisinde kalındı. Sadece haziran ayı dikkate alındığında ise 2016’da 2 milyon 438 bin 293 kişi Türkiye’ye gelirken 2017’de yüzde 43 yükselişle 3 milyon 486 bin 940 kişiye ulaşıldı. Yakın geçmişteki bu düşüş diğer ülkelerin avantajına dönüşerek, İspanya, Yunanistan, İtalya, Fransa gibi ülkelerde turist sayısında rekora ulaşarak turistik otellerinde tarihi doluluklara ulaştılar. Türkiye’de gelişen olaylarla birlikte, terörizm, Suriye savaşı ve diğer olumsuzluklar tamamen planlanmış ve kurgulanmıştır. Geçmişe dönerek baktığımızda bir ülkede 40 yıldır terörizmin devam ettiği görülmemiştir. Türkiye’de terörizm, diğer ülkeler tarafından lojistik destekleniyor, silah yardımı yapılarak, eğitim verilerek besleniyor ise, o ülkede terörü bitiremezsiniz. Bize demokrasi dersi veren Avrupa, terörist ve yandaşlarına kucak açıp oturma izni vererek destekliyorsa, o zaman Türkiye’nin yapacağı tek şey, Avrupa’da yazılı ve görsel basınında Türkiye’nin haklılığını açık bir şekilde anlatacak çözümleri bulmalıdır. Turizmciler ise internet, web, ve diğer tanıtım organlarını kullanarak, gerçekleri ve Türk halkının misafirperverliğini Avrupa’ya anlatmalıdırlar. Turizm birlikleri, yatırımcılar ve diğer kuruluşlar, devletle el ele vererek yeni pazarlar bulmalıdır, yani turizmciler daha çok çalışarak, Türkiye’yi daha iyi tanıtmak için çalışmalıdır, yeni pazarlar bularak, hizmet kalitesini yükseltmelidir. Gelen turist sayısında önceki yıllara göre düşüş olsa da ucuz turizm kaliteyi yok edeceği için hiçbir zaman çözüm değildir. Turizmde yeniden büyük hedeflere ulaşmak için kaliteyi düşürmemek gerekir.”

FOTOALTI: Uzun bayram tatili süresince turizm tesislerini dolduran tatilciler, bayramın coşkusunu doyasıya yaşadı.