Buca istasyonunu istiyor!

Çöp yığını haline gelen ve uzunca süredir atıl bir vaziyette bekleyen Tarihi Buca İstasyonu için yetkililerden somut bir adım gelmedi. Vatandaşlar, yapımı 1862 yılına dayanan ilk banliyö istasyonunun hizmet vermesini bekliyor


  • Oluşturulma Tarihi : 10.04.2017 07:47
  • Güncelleme Tarihi : 10.04.2017 07:47
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Buca istasyonunu istiyor!  haberinin görseli

EMİRCAN IŞILDAK  ÖZEL HABER

Türkiye’nin ilk banliyö istasyonu olan tarihi Buca İstasyonu atıl duruma terk edildi. İzmir’in en yoğun nüfusuna sahip Buca İlçesi’nin merkezinde, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin yanı başında yer alan tarihi istasyon, hem TCDD hem de Buca Belediyesi’nin verdiği proje sözlerine ve konuya ilgilerine rağmen kaderiyle baş başa bırakıldı. Yaklaşık bir buçuk yıl önce kentin bu tarihi dokusuna sahip çıkmak isteyen vatandaşlar tarafından gönüllü olarak temizlenen istasyon, kimsesizlerin ve duyarsız vatandaşların tekrar kirlilik yaratması ve duvarları yazılarla kaplamasıyla çöp yığını haline geldi. İzmir’in her geçen gün adım adım raylı sistemle donatıldığı bu zamanda, öğrenci nüfusunun da yoğun olduğu mevkide hali hazırda bulunan ve ilçenin simgesi olan bu istasyon için neden bir adım dahi atılmadığıysa vatandaşın kafasındaki en büyük soru işareti.

GÖNÜLLÜLER TEMİZLİK YAPMIŞTI

Yapımı 1862 yılına dayanan, Osmanlı’nın da ilk banliyö istasyonu olması özelliğini taşıyan Buca İstasyonu’nda 2015 yılının Kasım ayında, gönüllü vatandaşların oluşturduğu Yaşanabilir Buca Derneği temizlik yapmış, konuya karşı farkındalık yaratarak yetkililerden konuya karşı ilgi beklediklerini ifade etmişlerdi. O dönemde konuyla ilgili görüştüğümüz TCDD 3. Bölge Müdürlüğü yetkilileri istasyon ile ilgili çalışma ve eylem planlarının hazır olduğunu ve topun Buca Belediyesi’nde olduğunu belirtmiş, benzer şekilde Buca Belediye Başkanı Levent Piriştina ile yaptığımız röportajda da Başkan Piriştina, belediyenin demiryollarından tahsis beklediğini ifade etmişti. Piriştina, “Biz belediye olarak istasyonların kamu yararına kullanılması amacıyla bize tahsis edilmesini talep ettik. Bunun yazısını yazdık, tahsis bekliyoruz. Yapmış olduğumuz koruma amaçlı imar planı da tren yoluyla ilgili hareket edilmesini engelleyen bir husus değil. Koruma amaçlı imar planında kentsel tasarım kitapçığı hazırlıyoruz. Bu tamamen teknik, bakım ve tadilat konularını barındıran bir plandır. O yüzden Buca İstasyonu’nun çalışıp çalışmamasını bağlayan bir durum söz konusu değildir” şeklinde konuşmuştu.

TRAFİĞE DE ÇÖZÜM OLACAK

Hem TCDD hem de Buca Belediyesi istasyon ile ilgili aradan geçen zamanda somut bir adım atmazken, ilçenin hem kent içi ulaşımına katkı sağlayacak hem de tarihi ve nostaljik dokusuyla tasarımına değer katacak raylı sistemden uzak kalması en çok vatandaşları etkiledi. İstasyonun yakın çevresinde en başta Eğitim Fakültesi ve birçok eğitim kurumu bulunurken, istasyonun tekrar hayata geçirilmesi durumunda ciddi anlamda bir ulaşım yükünü çekeceği de öngörülüyor. İstasyon tekrar yolcu ağırlamaya başladığı zaman Uğur Mumcu Caddesi’ndeki trafik yoğunluğunu azaltacak.

İSTASYONUN TARİHİ

Tarihi Buca İstasyonu, 1862 yılında kurulmuş bir banliyö tren istasyonu olma özelliği taşıyor. Osmanlı’nın ilk banliyö hattı olması da istasyonun tarihi zenginliğine katkı yapıyor. Yapı ilk olarak, Buca’da yoğun olarak yaşayan İngiliz levanten ailelerinin katkılarıyla açılmıştır. Buca’nın nüfusunun 10 bin kişi olduğu zamanlarda bile günde 22 sefer yaparak, vatandaşların toplu taşımadan faydalanmasını sağlamıştır. Ancak istasyona ilgi giderek azalmış ve 2006 yılında son sefer yapılarak tarihi istasyonda ulaşıma son verilmiştir.