“Doğru hamlelerle Çin dezavantaj yaratmaz!

Doğru hamleler yapıldığı takdirde Çin’den gelen rekabetin tekstil endüstrileri açısından bir dezavantaj yaratacağını düşünmediğini söyleyen Eskinazi, “AB’nin üçüncü büyük tedarikçisi konumunda bulunuyoruz” dedi


  • Oluşturulma Tarihi : 21.04.2021 08:03
  • Güncelleme Tarihi : 21.04.2021 08:03
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
“Doğru hamlelerle Çin dezavantaj yaratmaz!

NURETTİN BAKİ-ÖZEL HABER

Tekstil sektörünün gündemini gazetemize değerlendirmeye devam eden Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Tekstil hammaddelerinin fiyatlarındaki değişikliğin en büyük sebeplerinden biri dünyadaki girdilerin fiyatlarında yaşanan dalgalanmadır. Pandeminin sektörler üzerindeki etkisinin azalması ile birlikte hammadde fiyatlarının düzene gireceğini düşünüyorum” dedi.

BİRÇOK ORGANİZASYON SANALA DÖNDÜ!

Dünya pazarında var olabilmek için Türk tekstil sektörü olarak yaptıkları çalışmalarla ilgili bilgi veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Ülkemiz küresel tekstil pazarının en önemli oyuncularından biridir. Türkiye’de en çok tanıtım aktivitesi gerçekleştiren sektörlerden biri sektörümüzdür. Pandemi öncesi dönemde tüm tekstil fuarlarında Türkiye’nin ağırlığını görmek mümkündür. Sektörümüz dünyanın prestijli moda fuarlarından olan Premiere Vision fuarının en büyük katılımcılarından biridir. Bunun yanında sadece tekstil değil marka fuarlarında da sektörümüz yer almaktadır. Pandemi öncesi dönemde aynı zamanda sadece fuarlar değil sektörel ticaret heyetleri ile de sektörün yurtdışı alıcılarla buluşmasına önem vermekteydik. Ancak yeni dönemde tanıtım stratejilerimizde de değişikliğe gitmek zorunda kaldık. Her şeyin pandemi koşulları sebebiyle dijital ortama aktarılması neticesinde birçok organizasyonumuz sanal hale döndü. Birçok fuara sanal olarak firmalarımızın katılımını organize ediyoruz veya teşvik ediyoruz. Bunun yanında sanal B2B organizasyonları da düzenledik. Önümüzdeki dönemlerde de bu organizasyonlara devam edeceğiz. 24-28 Mayıs tarihlerinde Bursa’daki üreticilerle birlikte tekstil ve hazırgiyim sektöründe İspanyol alıcılara yönelik bir sanal B2B faaliyet düzenleyeceğiz. Sektörümüzde bilindiği üzere yoğun rekabet ortamı mevcut. Pandemi sebebiyle de bu rekabet ortamında geri düşmemek için yoğun çaba sarf ettik. Bu sebeple sektörümüzü sanal ortamda tanıtmaya devam edeceğiz. Ayrıca önümüzdeki dönemde pandeminin sona ermesiyle birlikte fiziki aktivitelerde de aynı hızla tanıtımlarımızı tekrar gerçekleştirmeyi de umuyoruz” ifadelerini kullandı.

DALGALANMALAR VAR!

Türkiye’nin tekstil sanayisinde yaşadığı sorunları da anlatan Başkan Eskinazi, “Son dönemde iplik ve kumaş fiyatlarında yaşanan dalgalanma sektörümüzde önemli bir konu haline gelmektedir. Tekstil hammaddelerinin fiyatlarındaki değişikliğin en büyük sebeplerinden biri dünyadaki girdilerin fiyatlarında yaşanan dalgalanmadır. Pandeminin sektörler üzerindeki etkisinin azalması ile birlikte hammadde fiyatlarının düzene gireceğini düşünüyorum. Diğer bir taraftan da konteyner konusu da üreticilerimizi etkilemektedir. Özellikle sektörümüzde uzak doğudan yapılan hammadde tedarikinde konteyner sorunu maliyetlerde bir baskı oluşturmaktadır. Umarız ki konteyner sorunun yakın zamanda çözüme kavuşturulabilir. Sektörümüzün şu dönemlerde en büyük sorunlarından birisi işgücü tedarikinde yaşanmaktadır. İş gücü potansiyelimizi hizmet sektörü ve sanayi sektörü arasında dengeli bir şekilde dağıtmamız gerekiyor. Özellikle hazırgiyim sektörümüz ana üretim bölgelerinde yetişmiş insan gücü açısından sıkıntı çekmeye başladı. Bu sorun 6. Bölge yatırımları ile bir nebze olsun aşılmaya çalışılsa da önümüzdeki dönemin önemli sorunlarından biri olarak karşımıza gelecek” diye konuştu.

DEZAVANTAJ YARATACAĞINI DÜŞÜNMÜYORUM!

Piyasadaki Çin mallarının çokluğu sektörü nasıl etkilediğini de açıklayan Başkan Eskinazi, “Bildiğiniz üzere, Türkiye Avrupa Birliği’nin en önemli tedarikçileri arasında yer alıyor. Hem tekstil hem hazır giyim sektörleri için Avrupa Birliği’nin üçüncü büyük tedarikçisi konumunda bulunuyoruz. Avrupa Birliği aynı zamanda en önemli ihracat pazarımız. Tekstil ihracatımızın yüzde 50’sini, hazır giyim ihracatımızın ise yüzde 70’ini Avrupa Birliği ülkelerine yapıyoruz. Pandemi ile birlikte küresel tedarik zincirlerinin kesintiye uğraması nedeniyle yakından tedarikin öneminin arttığını görüyoruz. Pandemi sonrası dönemde küresel tedarikin Uzakdoğu’dan diğer ülkelere kayma ihtimali bulunuyor. Ayrıca içinde Türkiye’nin de bulunduğu Akdeniz havzasında yer alan ülkelerin pandemi sonrası dönemde Avrupalı markalar için öneminin daha da artacağını öngörüyorum. Bu avantajlı süreçlere ek olarak sürdürülebilirlik, dijitalleşme gibi alanlara yatırım yaparak rekabet gücümüzü artırabiliriz. Bu çerçevede, doğru hamleler yaptığımız takdirde Çin’den gelen rekabetin tekstil endüstrimiz açısından bir dezavantaj yaratacağını düşünmüyorum” şeklinde konuştu.

BİR ÇABA GÖRÜYORUZ!

Başkan Eskinazi, “Tekstil endüstrisinin yüksek sera gazı emisyonlarından ve dolayısıyla sürdürülebilirlik konusunun sektör için ne kadar önemli olduğundan daha önce bahsetmiştik. Bu kapsamda tekstil makineleri endüstrisinde enerji sarfiyatını ve karbon salınımını minimuma indiren makineler üretilmesi yönünde bir çaba görüyoruz. Dijitalleşme alanında ise tekstil makinelerine yapay zeka ve nesnelerin internetinin entegre edilmeye çalışıldığını söyleyebiliriz” değerlendirmesinde bulundu.

Haber Merkezi