Ege doldu taştı

ETİK Başkanı Mehmet İşler, Kurban Bayramı’nda Ege’de 1 milyon turistin geldiğini ve 5 milyar TL’lik harcama yaparak Türkiye ve Ege ekonomisine katkıda bulunduğunu söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 21.09.2016 08:41
  • Güncelleme Tarihi : 21.09.2016 08:41
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Ege doldu taştı

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN- ÖZEL HABER

Ramazan Bayramı’nın ardından Kurban Bayramı’nı da dokuz günlük tatil ile geçiren vatandaşlar, bayramda Ege’yi tercih etti.

Kurban Bayramı'nda 1 milyon kişi Ege'de tatil yaparken kötü geçen turizm sezonunun yaraları da bir nebze olsun sarıldı. Kurban Bayramı'nda Türkiye'de 5 milyon, Ege Bölgesi'nde ise 1 milyon kişi seyahat etti ve turizm tesislerinden faydalandı.

Ramazan'ın ardından Kurban Bayramı tatilinin de 9 gün olmasının turizmciye doping etkisi yaptığını belirten Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, “Bu konuda hükümetimize teşekkür ediyoruz. Akyaka, Marmaris ve Çeşme gibi birçok yerde biz tesislerimizde ‘Oda yoktur’ diye yazı yazmak zorunda kaldık. Kurban Bayramı daha stratejik bir önem taşıyordu. Yaşadığımız 15 Temmuz darbe girişimi sonrası halkımızın da desteğiyle turizm sektörü ayakta kaldı. Türkiye'de 5 milyon kişi yaklaşık 15 milyar liralık bir parayı ekonomiye girdi yaparak tatilini geçirdi. Ege Bölgesi'nde ise 700 bini kayıtlı, 300 bini ise pansiyon ve çadır turizmi olmak üzere 1 milyon kişi tatilini yaptı. Ege Bölgesi'nde 9 günlük tatilde 5 milyar liralık bir turizm girdisi sağlandı. Bu sıkıntılı günlerde çok önemli bir rakam” ifadelerini kullandı.

YERLİ TURİSTE TEŞEKKÜR

Sektörün 2016 yılında kötü bir dönem geçirdiğini ama daha önceki bayramlara göre bu bayramın çok daha iyi geçtiğini belirten İşler, “ Özellikle hükümetin açıkladığı 9 günlük tatil turizme can suyu verdi. Sektöre birinci dopingi Ramazan Bayramı ile yaşadık. İkinci dopingi ise Kurban Bayramı ile yaşadık. Kurban Bayramı sorunlarımızı tam çözmese bile yaralarımızı sarmada bir nebze de olsa katkısı oldu. Yerli turist çoğunlukla kendi ülkesinde tatil etmeyi tercih etti. Sanki yazılı olmayan bir destek yapmışçasına destekleme sözü verilmişçesine yerli turist tercihini yurt içi tatilinden yana kullandı. Kıyı otellerinde yüzde yüz doluluk oranlarına varıldı. Geçen sene ye göre yüzde 130 oranında bir artış görüldü. Vatandaşlarımız 9 günlük tatil ile bu dolulukların sonucunda bu yılın son blok tatilini yakalama şansını elde etti. Bunda da hükümetin aldığı öngörülü ve özverili kararın çok büyük etkisi oldu. 54 tane yan sektörü besleyen turizm sektörü sadece kendi oda doluluklarını değil onunla beraber yola çıkıp destekleyen sektörleri de besledi” şeklinde konuştu.

RAKAMLARLA KURBAN BAYRAMI

İşler, TÜROFED’in ve ETİK’in rakamlarına göre 700 bin kişinin otellerde konakladığını, 300 bine yakın insanın ise pansiyon ve ikinci konutlarda kaldığının altını çizerek, “Takribi olarak 1 milyon insan bu bayramda konaklama yaptı. Türkiye genelinde 15 milyar TL’lik bir harcama ile ekonomiye büyük bir girdi sağlandı. 10 milyona yakın insan otobüslerde seyahat etti. 1 milyona yakın insan uçak ile seyahat etti. Toplamda 15 milyon insan seyahat etti. 3,6 milyar TL turizmde kredi kartı harcaması yapıldı. 4,2 milyar TL kurban alımı gerçekleşti. Ege Bölgesi’nde turizmin ekonomiye olan katkısı 5 milyar TL’yi buldu. Fethiye’den Çanakkale’ye kadar olan bölgede yaşanan hareketlilikte 1 milyar TL Bodrum’dan geldi. 1 milyarı da Çeşme ve civarından geldi. Ege’nin 2 milyar TL’sinin tamamı bu iki ilçeden çıktı. Geri kalan 3 milyar TL’lik rakam ise Fethiye, Marmaris, Kuşadası, Didim, Foça, Gümüldür, Pamucak, Dikili, Çandarlı, Assos ve Ayvalık’tan geldi” diye konuştu.

“ANTALYALI OTELCİLER EGE’DEN EV ALIYOR”

Bayramda Ege’nin tercih edilme sebeplerine bakıldığı zaman ise yaşam tarzının yerli turiste oldukça hitap ettiğini görebildiklerini söyleyen İşler, “Geceleri gezmeyi ve dolaşmayı seven yerli turist otelde kapanıp kalmayı sevmiyor. Yemeklerden sonra muhakkak çevreyi araştırmak ve keşfetmek istiyor. Birbirine çok yakın mesafede olan İzmir ilçelerini dolaşarak tatillerini aynı zamanda keşfetmeye çevirebildikleri için de Ege ve İzmir’i tercih ediyorlar. Balık ve sebze ağırlıklı bir beslenme kültürü de insanlara cazip geliyor. Bir başka neden ise klimalı atmosferik bir iklime sahip olmasıdır. Bu nedenden dolayı insanlar sıcaktan bunalmadıkları gibi deniz suyu da insanları serinletiyor. Antalya’da ise otel merkezli tatil yapılıyor. İzmir’e gelenler ise daha çok gezip görme şansını yakalıyor. Yerli turistin ikinci konut alımı ve tercihi hep Ege’den yana olmuştur. Bugün Ege ikinci konutta Türkiye’nin en fazla konuta sahip olan bölgesidir. Hatta Antalyalı otel sahibi arkadaşlarımız bile evlerini Ege’den alıyorlar” dedi.

Haber Merkezi