Sayfa Yükleniyor...
Filosuna barınak limanı yapmak için istediği Bostanlı konusunda ilgili bakanlıktan yıllardır sonuç alamayan İZDENİZ, rotasını Üçkuyular Levent Marina’ya çevirdi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN-ÖZEL HABER
İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZDENİZ şirketi Aziz Kocaoğlu döneminde başlattığı atılımlarla yolcu ve araç taşımacılığında filosunu yıllardır güçlendirmeye devam etti. İç Körfez ve Dış körfez’de denizcilik faaliyetlerini her geçen yıl artan sefer sayılarıyla yürüten İZDENİZ, yeni filosunun gücü ile Dış Körfez’de Foça, Mordoğan, Güzelbahçe ve Urla gibi ilçeleri de denizle buluşturmayı başardı.
FİLO HER YIL ARTIYOR
Yolcu taşımacılığı filosunda halihazırda 15 adet yolcu gemisi, bir nostalji vapuru ve 3 feribotu bulunan İZDENİZ, 2021 ve 2022 yıllarında filosuna altı gemi daha katmayı planlıyor. Bu yıl hizmete alınacak iki feribotla birlikte 2023’e kadar filosuna sekiz yeni gemi eklemeyi stratejik planına dahil eden İzmir Büyükşehir Beledisi ve İZDENİZ’de gemilerin barınacağı yer konusu ise henüz çözülemedi. Aziz Kocaoğlu döneminden beri yeni filoya aranan barınak limanı konusunda henüz çözüm bulunamadı. Bostanlı Vapur İskelesi’nin bulunduğu alan için girişimlerini yıllardır sürdüren İZDENİZ’in çağrılarına cevap vermeyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan söz konusu yer ile ilgili bugüne kadar somut bir adım atılamadı.
BOSTANLI OLMADI
Bostanlı’da istedikleri sonuca ulaşamayan İZDENİZ, rotasını Üçkuyular’a çevirmek zorunda kaldı. Levent Marina’nın içindeki işletme kapatılınca Türk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfı’na ait olan yer ile ilgili 2020 Şubat ayında ihale yapılması bekleniyor. Konuyla ilgili görüşlerini sorduğumuz İZDENİZ Genel Müdürü İlyas Murtezaoğlu, Bostanlı’dan yıllardır sonuç alınamadığı için Üçkuyular ile ilgilendiklerini belirterek şunları söyledi: “Yıllardır filomuzun bir barınak limanına sahip olması noktasında uğraşmamıza rağmen Bostanlı’da herhangi bir sonuca varamadık. İstanbul’da Bostancı ve Haliç konusunda İDO’ya sağlanan kolaylıklar maalesef İzmir’de İZDENİZ’e sağlanmadı. Filomuzu her geçen yıl belli bir hedef doğrultusunda büyütüyoruz. Ancak gemilerimizi kötü hava şartlarından koruyabileceğimiz bir barınak limanımızı henüz bulamadık. Bostanlı ile çok ilgilenmemize rağmen bize gerekli geri dönüşler sağlanmadı. İZDENİZ’in gelişen ve genişleyen filosunu korumak adına barınak limanı ihtiyacımız her geçen yıl artarak devam ediyor.”
DENİZCİLİK MANTIĞIYLA İŞLETİLMELİ
İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk de geçtiğimiz aylarda Levent Marina’nın durumu ile ilgili görüşünü şu şekilde dile getirmişti: “Tamamen şahsi görüşümü söyleyeceğim. Oda fikri falan değil. Orası İzmir’in önemli bir noktasıdır. Denize inilebilecek bir noktadır. Biz de orayı restoran olarak işletiyoruz. Olması gereken şekilde işletmiyoruz. Bence orayı o vakfın denizcilik mesleği eğitimi, kültürü için bir şekilde faaliyete sokmaları gerekir. Burayı yerel bir hükümet mi devralmalı, büyükşehir belediyesi mi almalı, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı mı güçlendirmeli, bizler DTO olarak mı bir çalışma yapmalıyız? Bilemiyorum. Denizcilik mantığıyla işleyecek bir noktaya sokmamız lazım. Bu benim şahsi görüşümdür. Bir çağrı da olabilir. Bize alın, ‘Bu şekilde denizcilik kültür merkezi haline dönüştürün’ denirse, bakılır. Çünkü oradan gelecek paraya ihtiyaç yok. Büyükşehir, Balçova belediyeleri var. Bizim orada halkın en ucuz şekilde denizle iç içe olabilecekleri bir mekanizma yaratmamız lazım.”
İZDENİZ’İN MEVCUT FİLOSU
Yolcu gemileri:
Çakabey, Dokuz Eylül, 1881 Atatürk, Soma 301, Dario Moreno, Attila İlhan, Foça, Cengiz Kocatoros, Gürsel Aksel, Sait Altınordu, Vahap Özaltay, Metin Oktay, Gezi, İhsan Alyanak, Prof. Dr. Aziz Sancar
Bergama (Nostalji Vapuru).
Arabalı feribotlar:
Hasan Tahsin, Ahmet Piriştina, Kubilay.
Haber Merkezi