Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Marmara Denizi'nden2 günde 4 bin 555 metreküp müsilaj (deniz salyası) temizlendiğini belirtti.
Kurum, Twitter hesabından Marmara Denizi'ndeki müsilaj temizliği çalışmalarına ilişkin açıklamada bulundu.
Müsilaj seferberliğinin2'nci gününde 278 bölgede çalışma yürüttüklerini aktaran Kurum, "12'nci günün sonunda 353 metreküp müsilajla birlikte toplam 4 bin 555 metreküp müsilajı temizleyerek bertarafa gönderdik." ifadelerini kullandı.
Kurum,9 Haziran itibarıyla İstanbul'da584 metreküp, Kocaeli'de 326 metreküp, Bursa'da33 metreküp, Tekirdağ'da53 metreküp, Balıkesir'de 466 metreküp, Çanakkale'de 378 metreküp, Yalova'da515 metreküp müsilajın Marmara Denizi'nden temizlendiğini vurguladı.
Bakan Kurum, açıklamasında şunları kaydetti:
"Marmara Denizi'mizdeki temizleme seferberliğimizle eş zamanlı yürüttüğümüz denetim çalışmalarımızda, onikinci gün itibarıyla toplam 4 bin 647 denetim gerçekleştirdik. Kurallara aykırı davranan4 işletmeye faaliyetten men cezası uyguladık. Marmara Denizi'mizi, sahada gece gündüz sürdürdüğümüz çalışmalarımızla hep birlikte temizliyoruz. Marmara Denizi'mizi, deniz canlılarımızın evlerini, duru ve berrak haline döndürüyoruz." AA