Sayfa Yükleniyor...
Pandemi döneminde kalabalıktan uzak, izole tatil yapmak isteyenler, tercihini karavandan yana kullanırken, yoğun talep karşısında aralıksız üretim yapan sektör, satışlarda yüzde 250 artış yaşadı
NURETTİN BAKİ-ÖZEL HABER
Pandemi ile birlikte kendini doğaya atan insanların ilk tercihi karavan satın almak oldu. Konuyla ilgili gazetemize değerlendirmelerde bulunan ve Pandemi döneminde karavan satışlarında yüzde 250’lik bir artışın yaşandığına dikkat çeken Dolphin Karavan ve Dolphin Karavan Römork LTD şirketlerinin Genel Müdürü ve Ulusal kamp ve Karavan Federasyonu Yöneticisi Atilla Savaş, “Pandemi döneminde kalabalıktan uzak, izole tatil yapmak isteyenler, tercihini karavandan yana kullanıyor. Yoğun talep karşısında aralıksız üretim yapıyoruz. Öyle ki pandemi döneminde karavan satışları yüzde 250 arttı” dedi.
SEKTÖR YÜZDE 250 BÜYÜDÜ!
Pandemiyle birlikte karavan sektörünün yüzde 250 büyüdüğünü belirten Savaş, “Pandemi öncesinde de insanların doğaya kaçışında bir kıpırdanma vardı. Doğada kendini bulma isteği oluşmaya başlamıştı. Pandemiyle birlikte bu istek, talep daha da hızlanmış oldu. İnsanlar artık sığınacakları bir alan aramaya başladılar ve karavan bu noktada bulunur bir nimet olarak karşılarına çıktı. İstek ve talep bu şekilde artınca karavan sektörü yüzde 250 büyüdü” diye konuştu.
TÜRKİYE KARAVAN ÇÖPLÜĞÜ OLABİLİR!
Merdiven altı karavan üretenlerin ortaya çıkardığı dayanıksız karavanların insanların hayallerini suya düşürdüğü gibi Türkiye’yi yakın zamanda karavan çöplüğüne dönüştürebileceğini vurgulayan Savaş, “Bugüne kadar bu kadar fazla talebi karşılayan firma yoktu. Sektör dışından bu işi fark eden her işte olduğu gibi merdiven altı üretimler, bununla birlikte normal iyi firmalar, orta derecedeki firmalar bu işi yapmaya başladı. Son yapılan araştırmaya göre Türkiye’de ortalama 450 karavan üreten firma mevcut. Ortaya çok iyi ürünler çıkaran firmalar olduğu gibi yakın zamanda Türkiye’nin karavan çöplüğüne dönme ihtimali de çok fazla. Merdiven altı üretim yapan firmalardan karavan alan birçok kişinin hayali kabusa dönüyor. Bu sektörde maalesef hayat garantisi olmayan işler yapanlar var. Dolayısıyla sektör temsilcileri olarak önerimiz; karavan hayali olan insanlarımızın sertifikası olan firmalarla iş yapmaları” ifadelerine yer verdi.
KARAVAN EKONOMİSİ BÜYÜYOR!
Türkiye’deki karavan fiyatlarını sıralayan Savaş, “Türkiye’de çok ciddi bir karavan ekonomisi oluştu ve bu günden güne büyümeye devam ediyor. Ancak dediğim gibi devletin merdiven altı üretim yapan firmalara müdahale edip, bunlara izin vermemesi gerekiyor. Standart karavan fiyatları; 45 bin TL ile 135 bin TL arasında değişiyor. Bununla beraber ithal karavanlar aşağı yukarı 250 bin TL’den başlıyor. 380 bin TL’ye kadar çekme karavanlar da mevcut. Yani her bütçeye uygun karavan üretimi söz konusu. 65 bin TL ile 200 bin TL arası motokaravan dizaynlarını duyabilirsiniz. Yani makas korkunç derecede açık. Bu da işin kontrol edilmediğinin kanıtı” ifadelerini kullandı.
PARK ALANLARI ARTIRILMALI!
Türkiye’yi karavan üretimi ve bilinci konusunda dünya ile karşılaştıran Savaş, Türkiye’deki kamp alanlarının yetersizliğine vurgu yaptı. Kamp alanlarının alt yapısıyla birlikte sayıca artırılması gerektiğinin altını çizen Savaş, şunları söyledi: “Ülkemizin karavan üretimini ve kültürünü Almanya ile karşılaştırdığımızda Almanya’nın 10’da 1’ini yakaladığımızı söyleyebilirim. Dolayısıyla karavan üretimi ve kültürü anlamında daha yürümemiz gereken çok uzun bir yol olduğunu düşünüyorum. Karavan üretimleriyle alakalı olan işleri tamamlamamız lazım. Bu kadar çok karavan üretiliyor ancak yeterli sayıda karavan parklarımız bulunmuyor. Bu konular birbiriyle paralel şekilde büyüyor, büyümesi de gerekiyor. Türkiye’de çok az kamp alanı var, az olan bu kamp alanlarının da fahiş fiyatları oluyor. Bugün kendisine karavan yaptırmak isteyen bir vatandaş kampa girme konusunda ciddi anlamda zorlanıyor. Tam teşekkülü kampların artırılması gerekiyor. Devletimizin bu konuda çabası var, bu çabayı daha da arttırmamız lazım. Çünkü Türkiye’de insanların karavan bilincinin her geçen gün artıyor. Bilinç arttıkça, doğaya, denize, ormana gitmek isteği kabardıkça; karavan sektörü güvenli bir liman olmaya devam edecektir. Hep birlikte bu sektöre sahip çıkmalıyız.”
Haber Merkezi