- Gündem
- 24.04.2025 21:59
Paris 2024 Olimpiyat Oyunları’nın açılış töreni, yenilikçi unsurları ve tartışmalı temsilleriyle gündeme geldi. Törenin sonunda sergilenen "Son Akşam Yemeği" tablosu, Katolik toplumu arasında geniş bir tepki yarattı. Ayrıca, LGBTQ temalı gösterimlerin yayınlanması, Türkiye'de eleştirilmesine yol açtı.
Paris 2024 Olimpiyat Oyunları’nın açılış töreni, yenilikçi bir etkinlik olarak değerlendirildi. Şehir sokaklarında gerçekleştirilen bu tören, sporcuların gölgede kaldığı bir geçit töreni ve galaktik ışıklarla bezenmiş muazzam bir atmosferle öne çıktı.
Törenin ilerleyen bölümlerinde, Louvre Müzesi'nde sergilenen Leonardo da Vinci'nin meşhur "Son Akşam Yemeği" tablosunun bir temsili ekrana yansıtıldı. Bu sembolik görüntüyle tören tamamlandı. Ancak, Katolik karşıtı tartışmalarla ilişkilendirilen bu temsilin, LGBTIQ+ topluluğuna hoşgörü ve saygı mesajı vermeyi amaçladığı belirtilse de, Avrupa basınında bazı değerlerin risk altında olduğu yorumları yapıldı.
LaLiga Başkanı Javier Tebas, açılış törenindeki "Son Akşam Yemeği" temsiliyle ilgili sert tepkilerde bulundu. Tebas, bu durumu "kabul edilemez, saygısız ve skandal" olarak nitelendirerek, "Paris'teki Olimpiyat Oyunları'nda 'Son Akşam Yemeği' görselinin kullanılması, Hristiyan olan bizlere doğrudan bir hakarettir. Dini inançlara olan saygı nerede?" şeklinde konuştu. Tebas'ın yanı sıra, birçok Fransız ünlü de bu eleştirilere destek verdi.
Paris 2024 Olimpiyat Oyunları'nın açılış törenindeki LGBTQ temalı gösterilerin Türkiye'deki yayıncı TRT tarafından ekrana getirilmesi, sosyal medyada geniş çapta eleştirilere neden oldu. Bu tartışma yalnızca Türkiye'de değil, aynı zamanda Çin'de de büyük bir yankı uyandırdı.
Çin devlet televizyonu CCTV'nin, açılış töreni sırasında LGBTQ içerikli görüntüleri yayınlama kararı, sosyal medyada büyük bir ilgi gördü. Genellikle tabu olarak değerlendirilen bu tür temalar, Çin'in ana akım medyasında nadiren yer bulduğundan, bu durum kamuoyunda büyük bir etki yarattı.
Açılış töreninde tartışma yaratan diğer unsurlar arasında, yarı çıplak mavi şarkıcı Philippe Katerine'in "Son Akşam Yemeği" tablosunu yeniden yorumlaması ve drag queen Nicky Doll'un podyumdaki performansı yer aldı. Çinli internet kullanıcıları, bu küresel queer temalarının öne çıkarılmasını bazıları takdir ederken, diğerleri Fransa'nın LGBTQ temalarını bir spor etkinliğinde fazla vurgulayarak mı sunduğunu sorguladı.