Tünelde sorunu çözmedi

Konak Tüneli, 2015 yılında hizmete açılmış ve şehrin iç trafiğini rahatlatması amaçlanmıştı. Ancak sabah ve akşam saatlerinde yaşanan trafik yoğunluğuna bir de tünel çıkışından kaynaklı yoğunluk eklenince Konak’ta ulaşım felç olmuş durumda


  • Oluşturulma Tarihi : 20.10.2015 08:42
  • Güncelleme Tarihi : 20.10.2015 08:42
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Tünelde sorunu çözmedi

E. ÇAĞLA GENİŞ

Yapımına 2011 yılında başlanan bin 670 metre uzunluğundaki Konak Tüneli, içindeki mekanik ve elektrikle ilgili donanımları tamamlanmadan 7 Haziran seçimleri öncesi hizmete açılmıştı. Toplam maliyeti 310 milyon lirayı bulan tünelin yapımı kentte ciddi tartışmaları da beraberinde getirmişti. 2015 yılında hizmete açılan Konak Tüneli, İzmir’in trafik sorununu çözmekten öte özellikle sabah ve akşam saatlerinde yaşanan tüneldeki yoğunluk nedeniyle trafikteki sıkışıklık daha da arttı. Şehir Plancıları Odası İzmir Şube Başkanı Özlem Şenyol Kocaer, vatandaşları isyan ettiren yoğunluğu; “Bu tür trafik yoğunluğuyla karşılaşacağımız başından belliydi. Bunlar plansız bir ulaşım kararının getirdiği sonuçlardır” şeklinde eleştirdi.

Jeoloji Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Başkanı Alim Murathan ise Konak Tüneli’nin trafik sorununa bir çözüm üretmeyeceğine yönelik daha önce bu konuda TMMOB’un ayrıntılı görüşlerinin bulunduğunu belirtti. Murathan, “Jeoloji Mühendisleri Odası olarak buranın plansız projesiz, karayollarının talimatıyla başladığını, tünel güzergahında jeoteknik etüt projelerinin yapılmadığını ve bundan kaynaklı da ciddi sorunlar yaşanacağını ifade etmiştik” dedi.

“BAŞINDAN BELLİYDİ”

Şehir Plancıları Odası İzmir Şube Başkanı Özlem Şenyol Kocaer, yaşanan trafik yoğunluğunu tünelin projesiz yapılandırılmasına bağlı olduğunu söyleyerek, Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun açtığı Konak Tüneli’nde, üst geçidin açılışa yetişmemesi nedeniyle bir süre Konak'ta yayalar için tam bir karmaşa yaşanmasına da değildi. Kocaer, “Plansız bir ulaşım yapılanması kararının getirdiği sonuçlardır. Kentimiz artık bunun olumsuz sonuçlarını yaşamaya başladı. Önce karşıdan karşıya geçilemeyen, yaya trafiğinin ne olacağı konusunda kaos ortamının yaratılmış olması karşımıza çıktı. Şimdi de trafiğin en yoğun olduğu sabah ve akşam saatlerinde hizmet veremeyen bir Konak Tüneli, yani ulaşım bağlantısı yolu sorunu var. Çünkü tünelin her iki ucu en kritik saatlerde yoğun olduğu için tünelin diğer ucuna çıksanız da hiçbir değişiklik olmadığını trafikteki herkes yaşayıp görüyor. Bu da bu tür kararların kentin bütününde alınması gerektiğini gösteriyor. Ancak bu şekilde ilerlemeyen bir süreç yaşadık. Bunun sonucunda da bu tür trafik yoğunluğuyla karşılaşacağımız aslında başından beri belliydi. Gelecekteki ulaşımda yaşanacak sorunlara yönelik geçirilmiş bir ulaşım kararı değildi. Yaklaşık 15-20 yıl öncesinde Çeşme otobanı yapılırken verilmiş bir karar üzerinden yürütülmeye çalışıldı bu plan. Sonuç itibariyle o kadar yatırımın, projenin olumsuz sonuçlanmasıyla boşa gittiğini söyleyebiliriz” diye konuştu.

“CİDDİ SORUNLAR YAŞANACAĞINI İFADE ETMİŞTİK”

Jeoloji Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Başkanı Alim Murathan, “Konak Tüneli’nin trafik sorununa bir çözüm üretmeyeceğine yönelik daha önce bu konuda TMMOB’un ayrıntılı görüşleri vardı. Ama biz Jeoloji Mühendisleri Odası olarak buranın plansız projesiz, karayollarının talimatıyla başladığını, tünel güzergahında jeoteknik etüt projelerinin yapılmadığını ve bundan kaynaklı da ciddi sorunlar yaşanacağını ifade etmiştik. Bizim bu görüşlerimiz zaman içerisinde doğrulandı. Tünelin girişinde heyelanlar meydana geldi. Bu heyelanların önlenmesi için ciddi ihtisas projeleri yapıldı. Maliyetinin tam iki katına mal oldu. Yani bu 150 milyon TL’ye bitirilmesi için bütçe konulan tünel, yaklaşık 300 milyon TL’ye mal oldu. İki yıl diye planlandı ama 4 yıl sürdü. Dolayısıyla kentin hiçbir sorununu çözmeyen aksine yeni sorunlar yaratan bir proje oldu. Bu tünele eş zamanlı başlayan Sabuncubeli Tüneli de çöktü ve bugün tünel sahipsiz bir şekilde bekliyor. İhale aşamaları hakkında bir bilgim yok, orada da aynı sıkıntılar mevcuttu. Güzergah boyuncu etüt araştırmaları yapılmadan başlanmıştı” ifadelerini kullandı.

Haber Merkezi