Türkiye’de ‘franchise’ marka çılgınlığı

Türkiye’de franchise markası patlaması yaşanıyor. Ülkede bulunan 2 bin 500 zincir işletmenin sahip olduğu 60 bin bayi sayısı günden güne artıyor


  • Oluşturulma Tarihi : 24.07.2016 07:43
  • Güncelleme Tarihi : 24.07.2016 07:43
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Türkiye’de ‘franchise’ marka çılgınlığı haberinin görseli

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN

Türkiye ve dünya ekonomisinde yaşanan durgunluğa rağmen ülkemizde franchise sektörü gelecekten umutlu. Her geçen gün yeni alışveriş merkezi yatırımlarının hayata geçirilmesi ile birlikte Türkiye’de deyim yerinde ise bir franchise markası patlaması yaşanıyor.

Ülkede bulunan 2 bin 500 zincir işletmenin sahip olduğu 60 bin bayi sayısı günden güne artıyor. Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre Türkiye franchise zinciri sayısında Avrupa birincisi olurken, 2016 yılı sonunda franchise sektörünün sahip olduğu pazar payının 50 milyar dolara ulaşması hedefleniyor.

YENİ ŞUBELER AÇILIYOR

Türkiye’de uzun süredir franchise yatırımlarının büyümesine destek olan ve bu alanda fuar düzenleyen Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu, franchise sektörünün 2016 yılını büyüme yılı olarak nitelendirdiğini belirterek, “Markaların neredeyse tamamına yakını yurt içinde ve yurt dışında yeni şubeler açıyorlar.  Ortak özellikleri ise güçlü bir franchise altyapısına sahip olmaları. Türkiye pazarında franchising sistemiyle büyüyen şirketler, şimdi de yurt dışında büyümeyi hedefliyorlar. Eğer markaların yurt dışında şube açma planı varsa devletin hibe yani karşılıksız desteklerinden yararlanmayı ihmal etmemeliler” diye konuştu.

HER SEKTÖRDE ARTIŞ VAR

Her sektöre yönelik bayilik ve franchising taleplerinde büyük bir artış gördüklerini ifade eden Helvacıoğlu, “Bunun, insanların dışarıda yemek yeme alışkanlıklarının artması, toplumun sosyalleşme alışkanlıklarının değişmesi, yeni alışveriş merkezlerinin hız kesmeden açılması, insanların yoğun iş temposu sebebiyle temizlik, boya, tamir gibi bazı hizmetleri dışarıdan almaları, gelir düzeyi yükseldikçe zevk ve tercihlere olan eğilimlerin artması, değişen dünyayla birlikte insanların dış görünüşlerine önem vermesi, gelişen konut piyasası ve sayılabilecek birçok nedeni var. Bu bağlamda 2016’da gıda, tekstil-hazır giyim, gayrimenkul, cafe, eğitim, hizmet sektörü, mobilya, mağazacılığın yanı sıra, kişisel aksesuar, kozmetik, hediyelik eşya, spor merkezleri, e-ticaret, teknoloji gibi alanların franchising sektöründe öne çıkacağını düşünüyorum” dedi.

TÜRKİYE ÖNCELİKLİ TERCİH

Türkiye’de de giderek Franchising sektörünün hızla yaygınlaştığını dile getiren Helvacıoğlu, “Coğrafi konumu ve kıtalar arasında oluşturduğu köprü görevi açısından Türkiye, bayilik ve franchise vermek isteyen uluslararası markaların öncelikli tercihi oluyor. Bu kapsamda yeni iş ortakları arayan markalar, ülkemizin franchising alanındaki ilk ve tek fuarı olan Bayim Olur Musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı’nda girişimcilerle bir araya geliyor. Birçok firmanın franchise sayısını arttırdığı bir platform olan fuar, birçoğunun da ilk çıkış, gelişim ve lansman noktası olma özelliğini taşıyor. Fuar, gerek satış noktalarını arttırmak, gerekse yurt dışına açılarak büyümek isteyen Türk markaları için büyük önem taşıyıp uluslararası iş birliklerine zemin oluşturuyor ve bu anlamda markasını tanıtmak isteyen firmalara pek çok avantaj sağlıyor. Yine son dönemde Bayim Olur musun Franchising Fuarı’nın katılımcı profilinde gördüğümüz gibi, yabancı markaların da gözü Türkiye pazarında… Fuar istihdam oluşturma ve yeni iş alanları yaratma anlamında Türk ekonomisine önemli katkılar sağlıyor. İstatistikler Türkiye de franchise sektörünün önemli bir ölçüde ivme kaydettiğinin göstergesi. Türkiye de bulunan 2 bin 500 zincir işletmenin sahip olduğu 60 bin bayi sayısı günden güne artarken, 2016 sonunda franchise sektörünün sahip olduğu pazar payının 50 milyar dolara ulaşması bekleniyor” şeklinde konuştu.