İzmir
Türk televizyon dizilerinin izlenme ve ekranda kalma süresini artık sosyal medya belirliyor. Dizi yapımcıları sosyal televizyon kavramının geliştiği günümüzde, izleyiciyi aktif tutabilmek için sosyal medya hesaplarını yoğun olarak kullanıyor. Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Ürün Yıldıran Önk, yaptığı araştırmada, ‘Sen Çal Kapımı’ dizisiyle ilgili sosyal medyadan yapılan tanıtım çalışmalarını inceledi. Araştırmanın sonucunda, sosyal medya kullanımının dizinin ekranda kalmasını sağladığını söyleyen Dr. Öğretim Üyesi Önk, “Dizinin istikrarlı sosyal medya yönetiminin, televizyon izlenme oranlarına da yansıdığı görülmekte. Sosyal televizyon çalışmalarının Türkiye özelinde yerli dizilere sağlayacağı katkı açık. Bu alanda yeni uygulamaların kullanılması en az ileti sayısı kadar önemli. Bu kapsamda Türkiye’de televizyon sektörünün gelişmesi ve yurtiçi ve yurtdışında yakalanan başarının sürdürülmesi bakımından sosyal televizyon, dikkatle ele alınması, iyi değerlendirilmesi ve geliştirilmesi gereken bir alandır” dedi.
Haberi Oku