Sayfa Yükleniyor...
Sayıştay Dairesi Başkanlığı 2023 yılına ait denetim raporunda, Karşıyaka Belediyesi’nin mali yönetimi, personel istihdamı ve hizmet alımlarında çeşitli hukuki ihlaller ve usulsüzlükleri yayımladı
Sayıştay Dairesi Başkanlığı, Karşıyaka Belediyesi’nin 2023 yılına ait denetim raporunu açıkladı. Raporda, belediyenin mali yönetimi, personel istihdamı ve hizmet alımlarında çeşitli hukuki ihlaller ve usulsüzlükler tespit edildi. Konukevlerinin mevzuata aykırı bir şekilde faaliyet gösterdiği, ödeme işlemlerinde muhasebe hataları yapıldığı ve yasal olmayan yöntemlerle malzeme alımlarının gerçekleştirildiği gözlemlendi.
Yayımlanan raporda, ödeme emri belgesine bağlandığı halde nakit yetersizliği nedeniyle personele ödenemeyen sosyal denge tazminatlarının, 320 Bütçe Emanetleri Hesabı yerine 333 Emanetler Hesabı’nda muhasebeleştirildiği görüldü. Aynı zamanda Karşıyaka Belediyesi tarafından işletilen konukevlerinin, kurum açma izni ve işyeri açma ve çalışma ruhsatının olmadığı ve mevzuatta belirlenen şartları taşımadan faaliyet gösterdiği belirtildi. Karşıyaka Belediyesi İşletme ve İştirakler Müdürlüğü bünyesinde işletilen 23 kişi kontenjanlı erkek öğrenci konukevi ile 28 ve 48 kontenjanlı 2 kız öğrenci konukevinin bulunduğu ve bu yerlerin kurum açma izni ve işyeri açma ve çalışma ruhsatı olmadan faaliyet gösterdiği gözlemlendi.
İdarenin personel çalıştırılmasına dayalı doğrudan hizmet alımı işine ilişkin imzalanan sözleşme kapsamı dışında yine kendi şirketinden personel istihdam ettiği ve maaşları belediye şirketi tarafından ödenen bu işçilerin belediyenin çeşitli birimlerinde çalıştırıldıkları tespit edildi. Raporda, “personel çalıştırılmasına dayalı doğrudan hizmet alımlarının münhasıran bu amaçla kurulan personel şirketi üzerinden gerçekleştirilmesi, bu yolla gördürülen işlerin şirketle imzalanan sözleşme kapsamında çalıştırılan işçiler eli ile yürütülmesi ve mevzuatta yer verilen sınırlamalara uyulması gerekmektedir” sözlerine yer verildi.
Raporun bütçe bölümünde ise “Yapılan incelemede yıl içerisinde toplam tutarı 5.942.581,23 TL olan boya malzemesinin 11 ayrı firmadan on yedi parçaya bölünerek açık ihale yapılmaksızın doğrudan temin yöntemiyle alındığı, yıl içerisinde toplam tutarı 2.901.560,00 TL olan çatı malzemesinin beş ayrı firmadan yedi parçaya bölünerek doğrudan temin yöntemiyle alındığı, Yıl içerisinde toplam tutarı 2.844.875,00 TL olan izolasyon malzemesinin altı firmadan yedi parçaya bölünerek doğrudan temin yöntemiyle alındığı, Yıl içerisinde toplam tutarı 1.371.530,50 TL olan elektrik-elektronik ve aydınlatma malzemelerinin iki firmadan dört parçaya bölünerek doğrudan temin yöntemiyle alındığı, Yıl içerisinde toplam tutarı 1.247.600,00 TL olan su ve sıhhi tesisat yedek parçalarının iki firmadan f üç parçaya bölünerek doğrudan temin yöntemiyle alındığı, tespit edildi” diye aktarıldı.
MERVE AĞRIÇ