Her yıl geleneksel olarak Konak Belediyesi, Konak Kent Konseyi ve İzmir Gültepe Makedonya Göçmenleri Derneği işbirliğinde düzenlenen anma etkinliği1 Temmuz Salı saat9.00 da Alsancak Kıbrıs Şehitleri Caddesi girişinde bulunan Türkan Saylan Kültür Merkezi önünde gerçekleştirilecek.
Konuyla ilgili bir açıklama yapan İzmir Gültepe Makedonya Göçmenleri Derneği Başkanı ve Konak Belediye Meclis Üyesi Birol Özkardeşler "1992 ile995 yılları arasında Bosna'da yaşanan savaş esnasında Birleşmiş Milletler Barış Gücü kontrolündeki Srebrenica'da Sırpların yaptığı soykırımda hayatını kaybeden 8372 Müslüman Boşnak kardeşlerimizi her yıl olduğu gibi yine1 Temmuz'da Konak Belediyesi ve Konak Kent Konseyi ile birlikte anacağız. Soykırım bir insanlık suçudur. Srebrenica' da olanları unutmamak ve unutturmamak adına bu etkinlikleri yapmaya devam edeceğiz. Tüm İzmirli hemşerilerimizi anma etkinliğimize davet ediyoruz." dedi. HABER MERKEZİ