Sayfa Yükleniyor...
İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, hizmetlerdeki hız ve kaliteyi artırabilmek için Avrupanın önde gelen bilişim firmalarından biriyle sözleşme imzaladı
İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, hizmetlerdeki hız ve kaliteyi artırabilmek için Avrupanın önde gelen bilişim firmalarından biriyle sözleşme imzaladı
Çalışmaların başladığı proje ile:
-Saha ekipleriyle kontrol merkezi arasında sürekli online bağlantı kurulacak.
-Vatandaşların hizmet talebi saniyeler içinde olay yerine en yakın saha ekiplerine aktarılacak.
-İş akışı, vezne işlemleri ve faturalandırma sistemi hızlanacak.
-Kağıtsız ofise geçilecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, kamudaki en geniş kapsamlı bilişim projelerinden birini başlattı. Dünya çapında bilişim hizmeti veren ATOS firması ile yapılan sözleşmenin ardından Bütünleşik Bilişim Sistemi Projesi başladı. 7 aylık bir çalışma sonrasında, İZSU dünya çapında bir bilişim alt yapısına kavuşacak.
İzmir halkına İZSUnun misyonu doğrultusunda etkin, verimli, kaliteli ve sürekli hizmet sunabilmek hedefi ile hayata geçirilecek bilişim projesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonunda İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlunun da katıldığı bir toplantıyla tanıtıldı.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İZSU hizmetlerinden İzmir halkının en iyi şekilde yararlanmasını sağlamak, arızalara kısa sürede müdahale etmek ve bilgiye ulaşma hızını artırmak amacı taşıyan projenin çok önemli olduğuna değindi.
İZSU cebimizde
İZSU Bilgi İşlem Daire Başkanı Ergüven Pasin, İzmir halkına etkin, verimli, kaliteli ve sürekli hizmet sunabilme hedefi ile son teknolojik gelişmelere uygun çalışmalar yürüttüklerini belirtti. İZSUnun bu anlamda pek çok hizmetinin Türkiyeye örnek olduğunun altını çizen Pasin, Türkiyede ilk defa PTT ile tahsilat işlemlerini online olarak yaptık. Görme engelliler için sesli güvenlik kontrolünü internet sayfamızda yayınladık. Abonelerimizin İZSU ile ilgili fatura ödeme, arıza bildirimi gibi işlemlerini rahatlıkla ve mekandan bağımsız gerçekleştirilebilmesi için akıllı telefon ve tablet bilgisayar gibi mobil cihazlarda çalışan İZSU uygulamasını geliştirdik. İZSU cebinizde SMS sistemimiz ile planlı su kesintilerini ve son ödeme tarihi geçen fatura bilgilerini üye olan hemşehrilerimize cep telefonu mesajı olarak gönderiyoruz. Tüm veznelerimizde kredi kartı ile tahsilat işlemleri yapılabildiği gibi, 2003 yılından beri internet sitemiz üzerinden kredi kartı ile tahsilat işlemlerini yapıyoruz diye konuştu. Pasin, Bütünleşik Bilişim Sistemi ile İZSUnun hizmet kalitesinin daha da artacağını sözlerine ekledi.
İzmirde yaşamak..
İZSU Bütünleşik Bilişim Sistemini oluşturacak ATOS Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEOsu Orhan Akbulut ise bu projenin çok özel ve anlamlı olduğunu belirterek, ATOSun Avrupanın lider bilişim şirketi olduğunu vurguladı. Türkiyenin önde gelen projelerine imza attıklarını söyleyen Akbulut, İstanbulda plazalarda yaşayan insanların en büyük hayali bir gün İzmirde yaşamak. Biz de İzmirde iş yapmaktan büyük keyif alıyoruz. Bu projeyi kamudaki en kapsamlı, en uzun soluklu bir proje olarak tanımlıyoruz. En yeni teknolojileri kullanacağız ve Türkiyeye örnek bir proje olacak dedi.
Abone talebi saniyeler için iletilecek
Geliştirilen mobil yazılımlar sayesinde, sahada görevli her elemanın online olarak işlem merkezine bağlanması sağlanıyor. Saha ekiplerine verilecek el bilgisayarları sayesinde kontrol merkezi ile kesintisiz bilgi akışı kuruluyor. Böylece sahada meydana gelen her türlü planlı ve arıza kaynaklı bakım işlemleri merkez tarafından yönetilerek yakından takibi sağlanıyor. Diğer yandan işlem merkezine aboneler tarafından iletilen her hizmet talebi de, iş emri haline getirilerek saniyeler içinde olay yerine en yakın saha ekiplerine online olarak yönlendirilebiliyor. El terminallerinden iş emirlerini gören ekip, olay yerine en kısa zamanda ulaşarak arızayı gideriyor. Bu yeni mobil entegre sistem sayesinde, arıza giderim hızının büyük oranda artırılması sağlanacak.
Vezne işlemleri daha da hızlanıyor
Abone Bilgi Yönetim sistemi çerçevesinde tutulan tüm adres verileri, Coğrafi Bilgi Sistemi veri tabanı ile eşleştirilerek tüm İzmiri kapsayan tek bir adres sistemine geçilecek. Böylelikle yeni abone sürecinde yaşanan adrese bağlı sorunlar ortadan kalkacak. İş akışı hızlanacak. Sayaç okuyucuların merkeze ulaşıp verileri bilgisayara aktarma süreci ortadan kaldırılarak, faturalandırma sistemi hızlanacak.
Kurum içinde evrağa son
Elektronik Belge Yönetimi sistemi ile kurumsal evrakların ve bu evraklara ilişkin süreçler elektronik ortamda yönetilecek. Belgeye bağımlılık azalacak, elektronik imza sayesinde kurum içinde dolaşan evrak sayısı en aza inecek. Çevre duyarlılığı da gözetilen sistem sayesinde tüm veriler elektronik ortamda bulunacak ve kağıtsız ofise geçiş sağlanacak. Vatandaşlar da İZSU ile ilgili dilekçe ve başvurularını internet sitesi üzerinden rahatça takip edebilecek. Olası bir felaket durumunda sistemin işleyişini sağlayacak tüm veriler ve uygulama yazılımları yedekleniyor ve yenileniyor. (HABER MERKEZİ)
Haber Merkezi