Sayfa Yükleniyor...
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsüne olağanüstü bir ilginin olduğunu belirterek, Bakü-Tiflis-Kars ile birlikte Çinden Avrupaya yük hareketinde çok önemli bir koridor haline geleceğiz dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulunun (DEİK) düzenlediği 2. İstanbul Kamu-Özel Sektör İşbirliği Zirvesine katıldı. Zirveye Bakan Arslanın yanı sıra DEİK Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Cihad Vardan, Ekonomi Bakan Yardımcısı Fatih Metin, kamu ve özel sektör yetkilileri ile davetliler katıldı.
Zirvede bir konuşma yapan Bakan Ahmet Arslan, İstanbulun ve İstanbullunun yaşamını kolaylaştırmak, özellikle tarihi yarımadayı korumak ve üzerindeki olumsuz etkileri azaltmak adına Yenikapıdan denizin altına giren ve Anadoludan Avrasya Tünelini başlattıklarını ifade etti. Bakan Arslan, Avrasya Tüneli bedel olarak çok yüksek olmayabilir artık 1 milyar 275 milyon dolarlık proje küçük geliyor. O kadar büyük projelerle ilgilendik ki artık ortak ölçekli başka ülkeler için büyük olan rakamlar bize küçük geliyor. Özellikle söylüyorum, tarihi yarımada sadece bizim için değil dünya için önemlidir. Tarihi yarımada üzerindeki araçlardan kaynaklanan özellikle sera gazı, karbondioksit gibi olumsuz etkiyi azaltmak adına bu proje çok önemlidir. Denizin 106 metre altından geçmesiyle de dünyanın bir ilki olacak. İnşallah bu sene 20 Aralıkta hizmete sokmuş olacağız dedi.
OLAĞANÜSTÜ BİR İLGİ VAR
Ana koridorun tamamlayıcısı olarak kamu kaynağı ve kamu-özel işbirliğiyle yapacakları olduğunu belirten Bakan Arslan, Yakın zamanda Çanakkalede yine Avrupa ile Asyayı birbirine bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsünü yapacağız ki ihale sürecini başlattık. 26 Ocakta inşallah tekliflerini alacağız. Teknik olarak yeterli bulduğumuz firmaların sürelerini açıp yarıştıracağız. Dokümanları satmaya başladık, olağanüstü bir ilgi var. Dünyanın her yerinden bu işleri yapan büyük yükleniciler, hepsi bu işi yapmak istiyor. Bununla yetinmiyoruz. Ülkemizin Başkenti Ankarayı Akdenize bağlayacak koridorun Ankara-Niğde otoyol projesini de kamu-özel işbirliğiyle yapmak üzere bugünlerde ihaleye çıkacağız. İzmirden ülkemizin Egesini İç Anadoluya doğru ve Orta Akdenize bağlayacak olan İzmir-Aydın otoyolunun devamı olan Aydın-Denizliyi de yakında çıkacağız. İzmiri kuzeye doğru, ülkemizin yapmakta olduğu en büyük limana doğru otoyolla bağlamak için İzmir-Nemrut-Aliağayı da yakında çıkıyoruz. Ankarayı ülkemizin doğusuna doğru otoyollarla bağlamak ve koridoru uzatmak üzere Ankara-Delice otoyolunu da çıkacağız ifadelerini kullandı.
İKİ PRESTİJ PROJESİDİR
Marmarayın tek başına anlamlı olmadığını söyleyen Bakan Arslan, Doğu-Batı koridoru, Bakü-Tiflis-Kars ile birlikte özellikle Asyadan Avrupaya orta koridorun tamamlayıcı olması hasebiyle anlamlıydı. İşte Marmaray ile Çinden çıkan bir yükün kesintisiz olarak Londraya kadar gidebilmesini sağlayan ülkemizin 2 prestij projesidir. Bunlarla yetinmiyoruz, çünkü Marmaray ağırlıkla şehir içi taşımacılığa hizmet verecek. Sadece gece saatlerinde yük taşımacılığına hizmet verecek. Böyle bir coğrafyadan bahsediyorsak, bu coğrafyaya bu kadar yükü getireceğiz diyorsak, bununla yetinmememiz gerektiğini biliyorduk. O yüzden Yavuz Sultan Selim (YSS) Köprüsünün üzerinde aynı zamanda raylı sistem de planladık ki YSS, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş köprüsüdür. İnşallah oranın üzerindeki raylı sistemi de Akyazıdan Halkalıya kadar bağlayarak biz Doğu-Batı koridorunu raylı sistemle ikinci bir koridora kavuşturmuş olacağız. Bakü-Tiflis-Kars ile birlikte Çinden Avrupaya yük hareketinde çok önemli bir koridor haline geleceğiz. Orta koridoru canlandıracağız şeklinde konuştu. (İHA/İSTANBUL)
Haber Merkezi