Sayfa Yükleniyor...
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan Azerbaycan Demiryolları İdaresi Başkanı Gurbanov Cavid Gamberoğlunu kabul etti
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bu proje sadece ekonomik ve ticari değil, biliyoruz ki proje ile 2 ülkenin coğrafya da yoğun ilişkileri pekişecek bundan sonra yapmamız gerekenleri enine boyuna tartışacağız ve yapmamız gerekenleri masaya yatıracağız dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan Azerbaycan Demiryolları İdaresi Başkanı Gurbanov Cavid Gamberoğlunu kabul etti. Kabul sırasında Bakü-Tiflis-Kars projesine ilişkin konuşan Arslan, şunları kaydetti:
Bakü-Tiflis-Kars projesinin içerisinde geçmişten beri birlikte görev aldığımız bir arkadaşımız projeyi en az bizim kadar biliyorlar. Bu projenin ülkemizin ulaşımı açısından büyük önemi var. Marmaray projesi ile birlikte demir-ipek yolunu kesintisiz hale getirmesinden dolayı özellikle Orta Asyadan Azerbaycan üzerinden, Türkiye üzerinden Avrupaya ister ham madde ister mamul madde sağlaması nedeni ile orta koridorun tamamlayıcısı bir unsur. Bu proje 2008 yılında temeli atılmış bir proje ama daha sonra mahkeme süreci ile zaman zaman aksamalar olmakla beraber biz bu projenin bu sene sonunda bitirilmesi ve işletmeye açılmasını istiyoruz. Bu proje sadece ekonomik ve ticari değil biliyoruz ki proje ile 2 ülkenin coğrafya da yoğun ilişkileri pekişecek, bundan sonra yapmamız gerekenleri enine boyuna tartışacağız ve yapmamız gerekenleri masaya yatıracağız. Bu çalışmayla birlikte süreçleri daha da hızlandırarak iki ülkenin coğrafyada ki kardeşliğini ticareten daha da geliştirmek için yol alacağız.
OSMANGAZİ KÖPRÜSÜNÜN TİCARET HACMİNİ DÜŞÜNÜN
Gündemde yoğun olarak konuşulan Osmangazi köprüsü ile ilgili soruları değerlendiren Arslan, şu açıklamalarda bulundu:
Osmangazi Köprüsü ve İzmire kadar olan yerde aynı kapsamdadır, devletindir ve devletin olacaktır. Biz projemizin finanse edilebilir olması için garanti vermek zorundayız. Osmangazi Köprüsü 4 etaptan oluşmaktadır. 4 etabın ayrı ayrı geçiş garantileri vardır. Medyada bunlar üst üste konarak sanki köprüden bu kadar araç geçmesi gerekiyormuş gibi değerlendirildi. Osmangazi Köprüsünün günlük geçme garantisi 40 bindir. Diğer etaplar henüz bitmedi. Ancak bir şeyi unutmayınız ki yolun tamamı bittiğinde Osmangaziden geçen bir aracı 4 ile çarpıp hesaplayacaksınız. 4 etap bitmiş gibi şu an insafsızca eleştiriliyor. Yine deniyor ki Buradan birileri geçecek ama geçmeyen de para ödeyecek evet Karstaki vatandaşta para ödeyecek diyen Arslan Osmangazi Köprüsü ve otoyol bitiğinde o güzergahın tamamında oluşturacağı ekonomi, oluşturacağı katma değer bu ülkeye getireceği direk veya dolaylı vergiler, bu ülke için bir katma değerdir ve bunlar bu otoyol ve köprüden dolayı oluşan ülkenin gelirleridir. Buradan bir geliri oluştuğunda da bu ülke aynı geliri alıyor Karstaki vatandaşın hizmetine sunuyor. Osmangazi Köprüsünü sadece köprü olarak düşünmeyin oluşturacağı ticaret hacmini düşünün şeklinde konuştu. (İHA/ANKARA)
Haber Merkezi