Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İzmir Milletvekili Profesör Doktor Ümit Özlale, Mayıs İşçi Emekçiler Günü nedeniyle bir açıklamada bulundu. Açıklamasında Mayıs’ın886’da Chicago’da başlayan sürecnden bahseden Özlale, yaşadağımız topraklarda Mayıs’ın hem bayram hem yas ahem de mücadele günü olarak kutlandığını belirtti. İçinde bulunduğumuz yıl itibariyle sürekli iş güvencesi olmayan kişilerin oluşturduğu prekarya sınıfının giderek büyüdüğünü söyleyen Özlale, emeği ve birlikteliği savunmayı devam edeceklerini vurguladığı açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“1886’da Chicago’da işçiler, günde2-14 saat çalışmaya karşı ayaklandılar. ‘8 saat iş, 8 saat uyku, 8 saat canımız ne isterse’ diye haykırdılar. Ve Mayıs, dünyanın dört bir yanında emeğin bayramı, direnişin günü oldu. Türkiye’de Mayıs, Cumhuriyetimiz kadar eski. İlk kutlama923’te yapıldı. Ama hafızamıza en çok kazınan,977 Taksim oldu. Yüz binler meydandaydı, umutla, coşkuyla… Ama karanlık eller devreye girdi, 34 canı aramızdan aldı. O tarihten sonra Mayıs artık bu topraklarda hem bayram hem yas hem mücadele günü oldu. Yıl 2025. Emeğimiz hâlâ güvencesiz. Prekarya büyüyor, haklarımız baskı altında, geçim derdi ağır. Ama mücadele sürüyor. Mayıs; sadece bir gün değil, bir hakikat ve bir yemin: Emeği savunacağız. Geleceği birlikte kuracağız. Yaşasın Mayıs! Yaşasın işçilerin birliği, halkların kardeşliği!”