Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Plan ve Bütçe Komisyonu'nda Bakanlığı'nın çalışmalarına ilişkin bilgi verdi. Eroğlu, Bakanlığın 70 bin civarında personeli olduğunu belirterek, "Bu yıl 2016 yılı bütçemiz7,7 milyar TL. Bakanlığımızın bütçesi 667 milyon TL, DSİ yaklaşık0 milyar TL, OGM 6 milyar TL, MGM 352 milyon TL, Türkiye Su Elçisi 5 milyon TL olmak üzere toplamda7 milyar 680 bin 233 TL'dir.3 yılda23 milyar TL'lik yatırım gerçekleştirdik. Bunlardan 320'si baraj olmak üzere 3 bin07 tesisi aziz milletimizin hizmetine sunduk" dedi.
ONLAR KARAR VERİNCEYE KADAR
KKTC'ye su götürülmesi konusunda Eroğlu, "Kıbrıs içindeki pompa istasyonu, depolar, ana dağıtım hatları Kuzey Kıbrıs tarafından yapılacaktı. Bunların da, arıtma tesisi, depolar, terfi merkezlerinin, 477 kilometre ana dağıtım hattının Türkiye tarafından yapılmasını teklif ettim. Yoksa su barajda kalacaktı. Koalisyon hükümeti nasıl iletileceğine karar veremediler. Su pompalanıyor. Yer altı suları derine çekilmiş. Eğer yeraltı suyu düşerse deniz suyu girişimi oluyor. Onlar karar verinceye kadar Geçitköy Barajı dolsun, arazilere su verelim" dedi.
Hidroelektrik santrallerinden elektrik üretimini 2019 yılına kadar27 milyar kilovatsaate çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Bakan Eroğlu, "Hidroelektrik santralleri Türkiye'de elektriğin sigortasıdır, çevrecidir, yenilenebilirdir. Sular boşa akarken Finlandiya yüzde00 HES potansiyelini kullanmış.80 milyar kilovat saat elektrik üretme potansiyeli var. 2019 yılına kadar27 milyar kilovatsaate çıkarmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu. (İHA/ANKARA)