SPOR

Aykut Kocaman'dan Fenerbahçe açıklaması

Fenerbahçe ile teknik direktörlük görüşmeleri yürüten Aykut Kocaman, Oğuz Çetin ile yaptıkları yoğun çalışmaların ardından iletişimin aniden koptuğunu ve yönetimin kararını medyadan öğrendiğini açıkladı. Kocaman, göreve getirilen İsmail Kartal'a başarılar diledi.

Aykut Kocaman, Fenerbahçe ile yaşadığı teknik direktörlük görüşmeleri hakkında açıklama yaptı. Kocaman, Oğuz Çetin ile sezon planlaması, transfer çalışmaları için görüşmelerde bulunduklarını ancak Çetin ile iletişiminin aniden kesildiğini söyledi. Kocaman, teknik direktörlüğe getirilen İsmail Kartal'a ise başarı diledi.

Aykut Kocaman'ın açıklaması şu şekilde: 

"Son bir aylık zaman zarfına ilişkin, kamuoyunda yer alan kimi yanıltıcı haberler ve yorumlardan sonra gördüğüm lüzum üzerine açıklama ihtiyacı doğmuştur. Mayıs 2026 Cuma günü Sayın Aziz Yıldırım'ın daveti üzerine başlayan ve sonrasında resmi bir paydaşı olmadığım bu süreçte; Sayın Oğuz Çetin'le Fenerbahçe'nin sezon planlaması, transfer tercihleri ve mevcut oyuncu dengesi üzerine kapsamlı, yoğun ve uyumlu bir çalışmamız olmuştur. Ancak finalde teknik kadro değerlendirmesi sırasında uzlaşı zemini arayışımız sürerken6 Haziran Salı gecesi saat 23.58'de Oğuz Çetin'le yaptığımız ve iyi dileklerle bitirdiğimiz telefon görüşmesi sonrası ansızın iletişim kesilmiştir. Ertesi gün Fenerbahçe Yönetim Kurulu'nun bir tercihte bulunduğu yönündeki haberler kamuoyuna medya aracılığıyla yansımış ve tarafım da bu yolla bilgi sahibi olmuştur."

FENERBAHÇE'NİN MENFAATLERİ HERŞEYDEN ÖNCE GELİR 

Başarı ve başarısızlıktaki payın yönetimlere ait olduğunu vurgulayan Kocaman, şu ifadeleri kullandı:

"Çeşitli vesilelerle daha önce dile getirdiğim gibi, 'Bir spor kulübündeki başarı ve başarısızlıklardaki en büyük pay yönetimlerindir. Çünkü her şey onların kararları ve tercihleriyle şekillenir.' Burada çeşitli vaatlerle Fenerbahçe kongre üyelerinin onayını almış yönetim, tercihlerini kullanmıştır. Seçilmiş iradenin tercihleri ile ilgili sorun olamaz. Tercih edilen İsmail Kartal ve ekibine başarılar diliyorum. Bununla birlikte unutulmasın ki; gerek yıllar içerisinde gerekse de son dönem özelinde şahıslara olan kırgınlığım Fenerbahçe sevgimin önüne hiçbir zaman geçmemiştir. Fenerbahçe'nin menfaatlerinin her şeyden önce gelmesi bilinciyle, bu zorlu süreçte başarılı olunmasını canı gönülden temenni ediyorum."