Karşıyaka Spor Kulübü ile Karşıyaka Belediyesi arasında geçen nisan ayında imzalandığı ortaya çıkan Mustafa Kemal Atatürk Karşıyaka Spor Salonu'nun kira sözleşmesiyle ilgili tartışmalar sürerken, dönemin Karşıyaka Spor Kulübü Yönetim Kurulu, kamuoyunda gündem olan iddialara ilişkin sessizliğini bozdu. Eski yönetim, sözleşmenin önceki yıllarda da uygulanan yasal bir prosedür olduğunu savunarak kamuoyuna yazılı açıklama yaptı.
“SÖZLEŞME GEÇEN SEZONUN BİREBİR AYNISI”
Dönemin Karşıyaka Spor Kulübü Yönetim Kurulu, kira sözleşmesine ilişkin yaptığı açıklamada sözleşmenin yeni bir uygulama olmadığını belirtti. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Uzun zamandır sessiz sedasız yaşananları takip ediyoruz. Ancak ne yazık ki kulübümüzün mahremiyeti, bazı yöneticiler ve yöneticilere sosyal medya yakınlığı nedeniyle destek veren kişiler sebebiyle artık ortadan kalkmış durumdadır. Karşıyaka Spor Kulübü'ne ait birçok konu kamuoyunda ve sosyal medyada dolaşmaktadır. Özellikle salon kirası ile ilgili yapılan haberler ne Karşıyaka Belediyemize ne de kulübümüze fayda sağlamaktadır. Aksine, her iki kuruma da zarar vermekten başka bir sonuç doğurmamaktadır. Bu nedenle bir açıklama yapma ihtiyacı doğmuştur.” Eski yönetim, sözleşmenin geçmiş yıllarda da aynı şekilde uygulandığını belirterek şu açıklamayı yaptı: “2024-2025 sezonunda imzalanan sözleşmenin aynısı, bu sezon da imzalanmıştır. Biz eski yönetim kurulu üyeleri olarak bu yıl imza yetkisine sahip yöneticiler tarafından imzalanmıştır. Ocak ayından bu yana imzalanması gereken sözleşme 4 ay gecikmeli şekilde imzalanmış Karşıyaka Belediyesi’ni ve Karşıyaka Spor Kulübü’nü zor durumda bırakmamak adına imzalanarak her iki taraf da güvence altına imza ile alınmıştır. Bu sözleşme, daha önce imzalanan sözleşmenin birebir aynısı olup, kanuni olarak Karşıyaka Belediyesi'nin zor durumda kalmaması adına hazırlanmış resmi bir düzenlemedir.”
“BELEDİYE DESTEĞİ PROSEDÜRE UYGUN ŞEKİLDE SÜRÜYOR”
Açıklamada, kira bedellerine ilişkin işlemlerin de yasal çerçevede yürütüldüğü ifade edildi. Eski yönetim şu değerlendirmeyi yaptı: “Öte yandan, Karşıyaka Belediyesi’nin sözleşmede yer alan bedelleri tahsil kısmı prosedüre uygun şekilde halledilmektedir ve belediye bu açıdan da kulübümüze destek olmaya devam etmektedir. Söz konusu sözleşme, yapılması zorunlu olan bir uygulama kapsamında, Kent A.Ş. tarafından hazırlanmış ve yıllardır çeşitli şekillerde sağlanan desteğin resmi zemine oturtulmuş halidir. Gerek kongre de gerek çeşitli mercilerde hep yönetim kurulu olarak desteğe ve her soruya cevap vermeye hazır olduğumuzu belirtmemize rağmen bir talep bir telefon kadar yakın olmamıza rağmen her şeyi kulübün mahremiyet olan konuları sosyal medya üzerinden takip etmekteyiz. Ülkemizin gelmiş olduğu durum bellidir, prosedürlere uymak zorunluluğu vardır. Bu tür haberler Karşıyaka Belediyesi’ni, kişileri, kurumları zor durumda bırakmaktan başka bir şey değildir.”
“SORUNLAR SOSYAL MEDYADA DEĞİL, DİYALOGLA ÇÖZÜLMELİ”
Eski yönetim, açıklamasının sonunda tartışmaların kamuoyu önünde yürütülmesinin kulübe zarar verdiğini savundu. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Bu tür konuların sosyal medya ve basın üzerinden tartışılması yerine, yüz yüze görüşmeler ve yapıcı diyaloglarla ele alınmasının kulübümüz adına çok daha faydalı olacağına inanıyoruz. Saygılarımızla.”