İzmir’de maddi imkansızlıklar nedeniyle nişan yapmaktan vazgeçen Nesrin Gönültaş (26) ile Mehmet Ertürk (29), esnafın imece usulü dayanışması sayesinde unutamayacakları bir nişan töreni yaşadı. Kentte bir araya gelen gönüllü işletmeciler ve esnaf, hiçbir ücret talep etmeden organizasyonun tüm ayrıntılarını üstlenerek genç çifti evliliğe giden yolda ilk adımı attırdı.
İYİLİK HAREKETİ KISA SÜREDE BÜYÜDÜ
Dayanışmanın fitilini makyaj sanatçısı Kevser Marshall (24) ateşledi. Daha önce gelin adaylarına ücretsiz makyaj desteği veren Marshall'ın çağrısı, çevresindeki esnafın da desteğiyle kısa sürede büyük bir iyilik hareketine dönüştü. Marshall gelinin makyajını üstlenirken, kafe işletmecileri Ezgi Yeşim Koç (30) ile Mehmet Koç nişan için mekanlarını tahsis etti. Fatma Koşbadar (29) fotoğrafları çekerken, Umut Koşbadar organizasyonun video çekimlerini gerçekleştirdi. Filiz Başşimşek (49)ikramlıkları hazırladı, Ceylan Tank (31) ise nişan organizasyonunu ücretsiz olarak üstlendi.
“MUTLUYUM”
Mutlu gününde duygularını paylaşan kepçe operatörü Mehmet Ertürk (29), şunları söyledi: "Nişan etkinliği istiyorduk. Ancak işin aslı direkt düğünle işi kapatacaktık. Esnaf yardımcı oldu. Allah hepsinden razı olsun. İçimizde kalmadı. Heyecan hat safhada. Mutluyum. Hayatımızda güzel bir anı olacak."
“ESNAFIN DESTEĞİ OLMASAYDI NİŞANI YAPAMAZDIM"
Nişanlı Nesrin Gönültaş (26) ise gördüğü destek karşısında duygulandığını belirterek şöyle konuştu: "Her şeyle tek tek ilgilendiler. Çok teşekkür ederim. İyi ki varlar. Bu süreçte beni hiç yormadılar. Kendimi çok stresli bir dönemde çok rahat hissettim. Esnafın desteği olmasaydı nişanı yapamazdım. Çünkü böyle bir nişan imkanlarım dahilinde değil. Şu an çok mutluyum. Unutulmayacak bir an."
“GÜZEL ŞEYLERE VESİLE OLUR"
İyilik hareketini başlatan makyaj sanatçısı Kevser Marshall (24), projenin çıkış hikayesini şu sözlerle anlattı: "Gelinlere destek olmak için ücretsiz makyaj yapıyordum. Bu süreçte sanal medyadan paylaştım ve bir hanımefendi de kendi gelinliğini bağışlamak istediğini söyledi. Bu benim çok hoşuma gitti. Aklıma bir fikir geldi. Nişanı genelde kadın tarafı yaptığı için ben de kadınlara daha çok destek olması adına bir proje oluşturmak istedim. Bence çok güzel bir oluşum oldu. Esnaflarla birlikte bir araya geldik. Umarım güzel şeylere vesile olur. Daha fazla insan bu tarz etkinlikler ve projeler yapmak ister"
“ÇİFTİN HAYALLERİNE KATKIDA BULUNMAK İSTEDİK”
Organizasyon için kafesini açan işletmeci Ezgi Yeşim Koç (30) ise şunları söyledi: "Tesadüfen denk geldik. Yardımımızın dokunabileceğini fark ettik. Bu iyilik sarmalında bizim de katkımız olsun istedik. Mutluyum ve iyi hissediyorum. Umarım bu büyür ve birçok işletme aynı şekilde herkese katkıda bulunur. Hayallerine katkıda bulunmak istedik. Umarım çok mutlu olurlar. Biz de çok mutlu olduk"
"UMARIM BİRİLERİNE ÖRNEK OLURUZ"
İkramlıkları hazırlayan Filiz Başşimşek (49) da dayanışmanın yaygınlaşmasını dileyerek, "Hayır işleniyor bizim de katkımız olsun dedik. Naçizane, gücümüzün yettiğince elimizden geldiğince ikramlıkları hazırladık. Umarım birilerine örnek oluruz. Bu etkinlikler daha da çoğalır. Gücü yeten yetmeyene her zaman elini uzatmalı diye düşünüyoruz" ifadelerine yer verdi.
“HER KOLDAN BİRLEŞİP, BU ORGANİZASYONU YAPTIK"
Nişan alanının süslemelerini üstlenen Ceylan Tank (31), "Bir genç kızımızın hayallerini gerçekleştirmek istedik. Elimizden ne geliyorsa yapmaya çalışıyoruz. Onun gönlünün istediğini en güzel şekilde yansıtmaya çalışıyorum. Çok güzel duygular hissediyorum" dedi. Nişanın fotoğraflarını çeken Fatma Koşbadar (29) ise dayanışmanın önemine dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: "Buna ihtiyaç vardı. Çok mutluyum. Çünkü birbirimize çok yardımcı olmamız gereken durumlar var. İmece usulü bir şey bu. Her koldan birleşip, bu organizasyonu yaptık."