Bursa'nın İznik ilçesinde yaşayan2 yaşındaki ortaokul 7. sınıf öğrencisi Çınar Girgin, sosyal medyada izlediği çevre temizliği videolarından esinlenerek örnek bir projeye imza attı. Genç yaşta büyük bir sosyal sorumluluk bilinci gösteren Çınar, ailesinin de desteğini arkasına alarak ellerine eldivenlerini taktı ve bisikletinin gidonuna iliştirdiği çöp poşetiyle ilçeyi sokak sokak temizlemeye başladı. Çınar’ın tek başına başlattığı bu anlamlı çaba, okul arkadaşları arasında hızla yayılarak kısa sürede2 kişilik gönüllü bir çevre ekibine dönüştü. Eğitimlerinden geri kalan zamanlarında bisikletlerine atlayıp ilçeyi adım adım dolaşan yaşları küçük, yürekleri büyük2 arkadaş, sadece 3 ay gibi kısa bir sürede tam 40 poşet çöp toplayarak çevre kirliliğine karşı savaş açtı. Çevresine örnek olan çocukların bu hareketi, ilçede büyük takdir topladı.
“ALAY EDENLERE ALDIRIŞ ETMEDİK”
Çöp topladıkları için zaman zaman akran zorbalığı yaşadıklarını aktaran Girgin şu ifadeleri kullandı: "İnternette gördüğüm videolarla çevre temizlemenin nasıl bir şey olduğunu anladım. İznik’te neden böyle bir şey yapılmadığını düşündüm. Etrafın çok pis olduğunu gördüm. Özellikle anıtların çevresi çok kirliydi. Arkadaşlarımı toplayıp, temizlik etkinlikleri yapmaya başladım. Bizimle çok dalga geçtiler. 'Belediye çöpçüleri’, ‘Gidin şurayı da temizleyin’ diyerek alay edenler oldu. Ama biz bunlara aldırış etmedik. İnsanların yoğun kullandığı yerleri temizlemeye başladık. Küçücük bir alandan bile çok fazla çöp çıkınca inanamadım. İnsanların çevreyi daha temiz tutabileceklerini düşünüyorum. Sayımızı artırarak 'Temiz İznik' için bir adım daha atıyoruz.”
“BİZ ŞU ANDA2 ARKADAŞ OLARAK ÇEVREYİ TEMİZLEMEYE DEVAM EDİYORUZ”
En çok şekerleme ambalajları ve sigara izmaritleriyle karşılaştıklarını ifade eden Çınar Girgin, "Bankların yanında, oturma alanlarında ve çay bahçelerinin çevresinde çok fazla çöp görüyoruz. Genellikle insanlar bizi tebrik ediyor. Bazıları kötü yorum yapıyor ama0 yorumdan sadece biri kötü oluyor. İnsanların kötü yorum yapmasını anlamıyorum. Biz şu anda2 arkadaş olarak çevreyi temizlemeye devam ediyoruz" sözlerini kaydetti.
“BU KONUDA FARKINDALIK YARATTIĞIMIZI DÜŞÜNÜYORUZ”
Projeye sonradan katılan Bahadır Ünal da çalışmalarının zamanla büyük ilgi gördüğünü anlattı. Ünal, "Çınar bu projeyi kurduktan 2-3 ay sonra beni aradı. Sayımızın az olduğunu söyledi. Ben de ona destek verdim, o da bana destek verdi. Bu sayede projemiz çok fazla kişi tarafından görüldü. İnsanların bu farklılığı fark ettiğini düşünüyorum. Çünkü bazı yerler artık daha temiz. Geçen gün temizlediğimiz bir yere tekrar gittim ve aynı şekilde temiz kaldığını gördüm. Bu konuda farkındalık yarattığımızı düşünüyoruz" diye konuştu. ‘Temiz İznik’ hareketine İznik Belediyesi’nin yanı sıra öğretmenlerden, okullardan, esnaf ve çok sayıda kişiden malzeme tedarik ederek destek olduğunu söyleyen Ünal, "Bize çöp toplama aparatı, çöp torbası ve eldiven gibi malzemeler hediye ediliyor. Bu konuda bize destek veren herkese çok teşekkür ediyoruz" dedi.
“İZNİK TEMİZ OLURSA ÇOK MUTLU OLURUZ”
Deniz Kuzucuoğlu ise "İnsanın yaşam kaynağı oksijen olduğu için çevremiz kirlenince oksijenimiz de kirleniyor. Sadece biz değil, sessiz dostlarımız da zarar görüyor. İnsanlar, ‘Ben atmadım’ diyerek sorumluluk almıyor. Biz de tam olarak bunun için farkındalık oluşturmaya çalışıyoruz. Amacımız sadece İznik değil, tüm ülkede çevre bilinci oluşmasına katkı sağlamak. Gönül ister ki sayımız00 kişi, 200 kişi olsun. İznik temiz olursa çok mutlu oluruz. Çünkü sabah akşam bunun için uğraşıyoruz. İnsanların yaşadığı yerleri sevmesi gerektiğini düşünüyorum" ifadelerini kullandı.
“BU ÇOCUKLAR İSE ÖRNEK BİR DAVRANIŞ SERGİLİYOR”
İznik sahilinde çay bahçesi işleten Habil Hece, çocukların çalışmalarından etkilendiğini söyleyerek destek verdiğini söyledi. Hece, "Sahil bölgesinde esnafım. Geçen gün burada2-13 yaşlarında gençleri gördüm. Gerçekten çok etkilendim. Yaptıkları etkinlik çok hoşumuza gitti. Kendileriyle gurur duydum. Doğadaki pet şişeleri ve çöpleri temizlemeleri bize gurur verdi. Buradan bütün gençlere sesleniyorum; herkes bulunduğu alanı temiz tutarsa doğada daha uzun ve daha güzel yaşayabiliriz. Günümüzde gençler daha çok telefon ve oyunlarla vakit geçiriyor. Bu çocuklar ise örnek bir davranış sergiliyor. Kendilerine teşekkür ediyorum. Diğer gençlere de örnek olmalarını diliyorum. Çok güzel bir etkinlik yapıyorlar. İş yerimize uğradıklarında kendilerine ikramlarımız oluyor. Hepsini çok seviyoruz" dedi.