Sayfa Yükleniyor...
Yeni Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği 17 Nisan 2015 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Söz konusu Yönetmelik, her ne kadar Öğretmene rotasyon özelliği ile ön plana çıkıyorsa da, aslında öğretmenlerin atanmasına ve yer değiştirmesine ilişkin kapsamlı yenilikleri getirmekte ve bu konuda daha önce yayımlanmış yönetmeliklerde fulü bırakılmış birçok hususa açıklık getirilmektedir.
Yeni yönetmelikte açıklık getirilen hususlardan biri de aday öğretmenliğe çok ayrıntılı ve uzun yer verilmesidir.
Artık her önüne gelen öğretmen olamayacak.
Dolayısıyla öğretmenlik mesleği, yolgeçen hanı olmaktan kurtarılıyor.
Bu amaçla, yeni Yönetmelikte aday öğretmen ve adaylık eğitimi yeniden tanımlanarak, aday öğretmenlere performans sistemi getirildi.
Performans ise, Aday öğretmenin görev ve sorumlulukları, atandığı eğitim kurumunun özellikleri ve Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenen Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri çerçevesinde oluşturulmuş mesleki ölçütler bağlamında gösterilen başarı düzeyi şeklinde tanımlanmış.
Aday öğretmenler, bir yılda üç aşamalı ve her defasında daha da geniş bir grup tarafından (Danışman Öğretmen, Okul Müdürü ve Maarif Müfettişi) performans değerlendirmesine tabi olacak.
Değerlendiriciler, İl Milli Eğitim Müdürlüğünce görevlendirilecek maarif müfettişi, aday öğretmenin görev yaptığı eğitim kurumu müdürü ve eğitim kurumu müdürünün görevlendirdiği danışman öğretmenden oluşacak.
Değerlendiriciler birden fazla aday öğretmenin performansını değerlendirebilecek; ancak, aynı değerlendirici birden fazla sıfatla aynı aday öğretmenin performansını değerlendiremeyecek.
Aday Öğretmenleri değerlendirecek kişiler aday öğretmenlerin eş ve yakınları olamayacak.
İlk değerlendirme aday öğretmenin görev yaptığı eğitim kurumunda eğitim kurumu müdürü ve danışman öğretmen tarafından bireysel olarak ayrı ayrı yapılacak.
İkinci değerlendirme aynı şekilde, üçüncü değerlendirme ise maarif müfettişi, eğitim kurumu müdürü ve danışman öğretmen tarafından ayrı formların bireysel olarak doldurulması suretiyle bir arada yapılacak.
Aday öğretmenlerin her defasında denetlenebilmesi için bir dönemde en az iki ay fiilen öğretmenlik yapması şartı getirildi.
Yani izin ve yıllık izin aylıksız izin gibi uzun süreli izin kullananların adaylığı kaldırılmayacak.
Bunun dışında aday öğretmenler, yazılı ya da sözlü sınavla da değerlendirilebilecek.
Aday öğretmenlik uzatılmayacak.
Dolayısıyla aday öğretmenliği süresi içinde kaldırılmayan öğretmen adaylarının öğretmenlik ve memurlukla ilişiği kesilecek.
Aday öğretmenler, performans değerlendirme puanlarına kendilerine tebliğ tarihinden itibaren beş iş günü içinde itiraz edebilecekler.
Aday öğretmenler performansta başarılı olmaları halinde, MEB'in belirleyeceği tarihlerde yazılı, sözlü veya hem yazılı sınava hem de sözlü mülakata girecekler.
Aday öğretmenlerin gireceği sınavlarda başarı barajı 60 olarak belirlendi.
Yazılı ve sözlü sınavların her biri 100 tam puan üzerinden değerlendirilecek.
Yazılı ve sözlü sınavlardan alınan puanların aritmetik ortalaması aday öğretmenin başarı puanını oluşturacak.
Başarı puanı altmış ve üzerinde olan aday öğretmenler başarılı sayılacak.
Yalnızca yazılı sınav yapılması halinde ise, sınavdan altmış ve üzerinde puan alanlar başarılı sayılacak.