Başarıya Giden Yol


  • Oluşturulma Tarihi : 30.09.2015 09:01
  • Güncelleme Tarihi :
Başarıya Giden Yol  yazının resmi

16 Eylül 2015 tarihinde yayımlanan yazımızda “planlı çalışma”nın önemi üzerinde durmuştuk. 

Bugünkü yazımızda ise, başarıya giden yolda, en önemli faktörlerden olan“verimli ders çalışma öğeleri” üzerinde duracağız.

Birçok öğrenciden duyulan “çok çalışıyorum ancak beklediğim başarıya bir türlü ulaşamıyorum” serzenişi,  verimli ders çalışma yöntemlerinin bilinmemesi veya bu yöntemlere yeterince dikkat edilmemesinden kaynaklanmaktadır.

Sağlıklı, sistemli, kalıcı ve mutlak bir başarıya ancak belli bir plan ve programa dayalı bir çalışma neticesinde ulaşılabilir.

Verimli ders çalışma yollarına uygun çalışma şekli,  kişiyi başarıya götüren en önemli faktörlerden biridir.  Hayatın bazı alanlarındaki başarılar için, belki bir yere kadar şans faktöründen söz edilebilir. Ancak eğitim alanındaki başarılar için kesinlikle şanstan veya tesadüften söz edilemez.

Çünkü her başarının temelinde inanç, azim, emek, özveri ve bilgi vardır.

Bunlar başarı için olmazsa olmaz unsurlardır.

Birçok öğrenci; “Acaba günde kaç saat ders çalışırsam başarılı olurum?” sorusunu kafasına takmaktadır.

Burada herkes için geçerli olacak saat miktarını vermek pek uygun değildir.

Çünkü her öğrencinin potansiyeli ve öğrenme süresi farklıdır.

Her öğrencinin dersin yoğunluğuna ve hazırlandığı sınava göre kendine uygun bir saat miktarını ayırması önerilebilir.

Burada dikkat edilmesi gereken temel husus, sınavlara hazırlanan bir öğrencinin okul derslerini de ihmal etmeden günün %15-20’ini ders çalışmak için kullanması uygun olabilir.

Öğrenci ders çalışırken, 40-50 dakika ders çalışıp 10-15 dakika ara vermesi ders çalışma verimini arttırır.

Her öğrencinin bir diğerinden farklı olduğu gerçeği, her öğrenci için ders çalışma ve başarıya ulaşma yolunun da farklı olacağını gösterir.

Bu nedenle, “verimli ders çalışma öğeleri” üzerinde genel hatlarıyla duracağız.

En güzel “kişiye özgü ders çalışma planı”  öğrenci, veli ve okul rehberlik servisi işbirliği ile hazırlanabilir.  Çünkü her öğrencinin kişisel koşulları, zeka türü ve dersleri algılama düzeyi farklı farklıdır.

Başarının şifresi, “kişiye özgü ders çalışma planı”na uygun hareket etmekte ve  “verimli ders çalışma öğeleri” doğru ve etkin kullanmakta saklıdır.

Önümüzdeki yazılarımızda, aşağıda sıralanan “verimli ders çalışma öğeleri”ni açıklamaya çalışacağız.

Bu öğeler şunlardır:

Amaçların belirlenmesi,

Zamanın düzenlenmesi,

Verimi azaltan etkenlerin ortadan kaldırılması,

Uygun bir çalışma ortamının belirlenmesi,

Dikkatin diri tutulması,

Okula hazırlıklı gelinmesi,

Not tutulması,

Araç - gereç ve kaynaklardan etkin yararlanılması,

Verimli ve anlamlı okumaya yer verilmesi,

Belli aralıklarla tekrarlar yapılması. 

 

Başarıya Giden Yol
Abdulkadir Yıldız
Yazarımız Kim ?

Abdulkadir Yıldız