2

Eğitimde Sosyal Etkinlikler


  • Oluşturulma Tarihi : 06.01.2016 07:44
  • Güncelleme Tarihi :

Bilindiği üzere, insanın eğitimi doğduğu andan itibaren başlar ve ölünceye kadar devam eder. Bu eğitim, okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, açık öğretim ve uzaktan öğretim sürecinde formal olarak; bu sürecin dışında ise informal olarak gerçekleşir. Devletin düzenleme, planlama, denetim ve kontrolünde yapılan eğitime formal eğitim denir. Formal eğitimde amaç, yer, yöntem, süre, içerik ve uygulama belli olup öğretme ve olumlu davranışlar kazandırmak esastır.

İnformal eğitim ise; aile, arkadaş çevresi, kitle iletişim araçları, sokak vb. ortamlarda belli bir amaç olmaksızın, plansız, olumlu ya da olumsuz davranışlar kazandıran eğitim şeklidir.

Eğitim bir süreçtir. Eğitim sürecinde, bireyin kendi yaşantıları esas alınarak, bireyin davranışlarının istenilen yönde değiştirilmesi amaçlanmaktadır. Dolayısıyla bireyin davranışlarındaki değişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

Resmi, özel tüm eğitim kurumlarında, ders programlarının yanında yapılan her türlü etkinlik, bireyin davranışlarında istenilen söz konusu değişimi sağlamak içindir. Bu değişimin sağlanmasında derslerin yanında sosyal etkinlikler özel bir önem taşımaktadır.  Sosyal etkinlikler, öğrencilerin yeteneklerini geliştirmelerine ve gerekli donanımı kazanmalarına önemli katkılar sağlamaktadır.

Bu nedenle, öğrencide güven ve sorumluluk duygusu geliştirmek, yeni ilgi alanları oluşturmak ve beceriler kazandırmak için, eğitim kurumlarında bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda öğrenci kulübü ile toplum hizmeti çalışmalarına ciddi ağırlık ve önem vermek gerekir.

Öğrenciler, yerinde amacına uygun yapılan sosyal etkinlikler sayesinde;

İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilmeyi;

Kendini tanıyabilmeyi, bireysel hedeflerini belirleyebilmeyi, yeteneklerini geliştirebilmeyi, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilmeyi; 

Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilmeyi;

Kendine ve çevresindekilere güven duyabilmeyi;

Planlı çalışma alışkanlığı edinebilmeyi, serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilmeyi;

Girişimci olabilmeyi ve bunu başarı ile sürdürebilmeyi, yeni durum ve ortamlara uyabilmeyi; Savurganlığı önlemeyi ve tutumlu olabilmeyi;

Bireysel farklılıklara saygılı olabilmeyi; farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilmeyi, görevi istekle yapabilmeyi, sorumluluk alabilmeyi; Bireysel olarak veya başkalarıyla iş birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilmeyi ve bunların çözümüne katkı sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilmeyi ve uygulayabilmeyi;

Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilmeyi ve gruba karşı sorumluluk duyabilmeyi tutum, davranış ve becerileri kazandırılabilmektedir.

Sözü edilen çalışmalarda katılımcılık, planlılık, süreklilik, üretkenlik, gönüllülük ve iş birliğitemel ilke olarak kabul edilmelidir. Dolayısıyla tüm çalışmaların bu ilkeler doğrultusunda yapılmasına özen gösterilmelidir.

Eğitimde Sosyal Etkinlikler
Abdulkadir Yıldız
Yazarımız Kim ?

Abdulkadir Yıldız