2

Sosyal Aktiviteler


  • Oluşturulma Tarihi : 11.05.2016 07:50
  • Güncelleme Tarihi :

Eğitim öğretim yılının sonuna doğru yaklaşıldıkça, okullarda tiyatro çalışmaları, sergi, kermes, tiyatro ve gezi gibi sosyal aktiviteler hız kazanmaktadır. Sosyal aktiviteler; öğrencilerin seviyelerine göre bilgi, görgü ve yeteneklerini geliştirmelerine; yaparak yaşayarak öğrenme imkanı bulmalarına; kendilerini, çevrelerini ve toplumun sosyal, kültürel ve ekonomik değerlerini tanımalarına; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izlemelerine; güzel sanatlar alanındaki yetenek ve becerilerini artırmalarına; serbest zamanlarını değerlendirmelerine ve okul çevre arasındaki bağları sağlamlaştırmalarına önemli katkılar sağlamaktadır.

Bu nedenle, sosyal aktivitelere, öğrencilerin geniş ölçüde katılımının sağlanmasında büyük yarar söz konusudur. Ancak toplumsal hayatın her alanında olduğu gibi, her türlü sosyal aktivitenin de bir plan, program ve standardı olmalıdır.

İşte bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı; eğitim kurumlarında yapılmakta olan her türlü bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda öğrenci kulübü ile toplum hizmeti çalışmalarının usul ve esaslarını bir yönetmelikle belirlemiştir. Dolayısıyla bu kapsamdaki tüm çalışmalar sözü edilen mevzuat çerçevesinde yapılmaktadır.

Buna göre tiyatro çalışmaları öğrencilerin yaş ve sınıf seviyelerine uygun olarak, ilköğretim okullarında skeç türü kısa oyunlara, orta öğretim kurumlarında ise skeçlerin yanında daha uzun oyunlara yer verilebilmektedir.

Büyük oyunlar; milli bayram, önemli gün, hafta ve yıl dönümlerinde ya da ders yılı sonunda olmak üzere en fazla iki defa gerçekleştirilebilir.

Bakanlıkça tavsiye edilmiş, öğretmen veya öğrencilerce yazılmış ya da çevrilmiş, milli ve manevi duyguları canlı tutan, aile, vatan ve millet sevgisini yücelten; insanlık ve doğa sevgisini kazandıran; Türkçe'nin doğru, güzel ve etkili olarak kullanıldığı öğrenci seviyesine uygun oyunlara yer verilmesine özen gösterilir.

Oyunlarda ağırlıklı olarak okulun öğrencilerine, istemeleri hâlinde öğretmenlerine, diğer personeline ve velilerine de rol verilebilir.

Diğer kurum ve kuruluşlarca hazırlanan oyunlarda öğrencilerin görev alabilmeleri için velilerinden ve okul yönetiminden izin alınmalıdır.

Oyunlarda dekor ve kostümlerin sadeliğine ve doğallığına özen gösterilmelidir.

Okullarda yabancı dille yazılmış küçük oyunlar da oynanabilir.

Oyunlarda ve çeşitli gösterilerde yaralayıcı, öldürücü, zehirleyici araç-gereç ve malzemenin kullanılmamasına özen gösterilmelidir.

Oyunların metinleri, okul müdürlüğünce müdür yardımcısının başkanlığında en az biri alan öğretmeni olmak üzere üç öğretmenden oluşturulan komisyonca incelenir.

Oyunların oynanmasında sakınca olmadığına ilişkin rapor okul müdürünce onaylandıktan sonra bu etkinlikler gerçekleştirilmelidir.

Sergi ve kermesler de; öğrencilerin, öğretim yılı içinde toplum hizmeti ve diğer derslerle ilgili projeler kapsamında gerçekleştirdikleri önemli çalışmalardandır.

Eğitsel değer taşıyan çalışmaların defile, sergi ve kermes yoluyla yerel ve ulusal düzeyde tanıtılması için ilk önce sosyal etkinlikler kurulunca belirlenmiş olması gerekir.

Bu çalışmaların belirlenen bir tarihte hafta boyunca eğitim kurumu ve çevre birlikteliğini en üst düzeyde sağlayacak biçimde düzenlenmesi gerekir.

Düzenlenecek defile, sergi ve kermeslerde, yakın okulların iş birliği içinde çalışmaları büyük önem kazanmaktadır.

Böylece, eğitim bölgesinde öğrenci, öğretmen ve çevre etkileşiminin en üst düzeye ulaştırılması, öğrencilerin öğrenmeye özendirilmesi, öğretmenlerin meslekî doyumlarının sağlanması daha iyi düzeyde gerçekleşmiş olur.

Düzenlenecek defile, sergi ve kermeslerden sağlanacak gelirlerin kullanımı okul aile birliklerince organize edilmelidir.

Sosyal Aktiviteler
Abdulkadir Yıldız
Yazarımız Kim ?

Abdulkadir Yıldız