Sayfa Yükleniyor...
Çocuğun cinsiyetine baktırmak caiz mi?
Annenin ve çocuğun sağlığına bir zarar vermeyecekse çocuğun cinsiyetini öğrenmede bir sakınca yoktur. Kaldı ki bugün ki tıp dünyasında çocuğun cinsiyetini öğrenmek ne anneye ne de çocuğun sağlığına zarar vermemektedir.
Cinsiyeti öğrenmek anne ve bebeğe zarar vermediğinden çocuğun cinsiyetini öğrenmede bir sakınca yoktur.
Evlatlıkta mahremiyet ölçüsü nedir?
Evlatlık edinme durumunda çocuk akıl buluğ olduktan itibaren mahremiyet esasları işler. Onun için evlatlık alınan kişi buluğa erdikten sonra kendisini evlat edinen anne ve babaya yabancı kişi gibi kabul edilir.
Evlatlık alınan kimse yabancılara karşı yani nikâhlanabileceği kişilere karşı nasıl bir tavır ve tesettür takınıyorsa aynı şekilde kendisini evlat edinen aileye karşı da onlarda kendisine karşı aynı tavrı takınmak zorundadır. Zaten bundan hareketle İslam dini evlatlığı yasaklamıştır. Aynı zamanda aile ile evlatlığın birbirine mirasçı olması da dinen yasaklanmıştır.
Hayır da şer de Allahtandır sözünün dini anlamı ne demektir?
Hayır ve şer Allahtandır, demek bunları yaratan Allahtır, demektir. Çünkü Yaratıcı Odur ve Ondan başka yaratıcı yoktur. Kula bakan yönüyle ise hayrı ve şerri irade eden, tercih eden kuldur. Bundan dolayı da insanlar hayır ve şer, iyi ve kötü bütün davranışlarından sorumludur.
Başka bir ifadeyle, amentüde ifade edildiği üzere her Müslüman kadere, hayır ve şerrin Allahtan olduğuna inanır. Yani âlemlerin yaratıcısı olan Allah Teâlâ hayrı da şerri de irade eder ve yaratır. Çünkü âlemde her şey onun irade, takdir ve kudreti altındadır.
Zira Âlemde ondan başka gerçek mülk ve kudret sahibi kimse yoktur. İnsan, hayrı da şerri de kendi iradesi ile kazanır. Ancak Allahın hayra rızası vardır, şerre ise yoktur. Hayrı seçen mükâfat, şerri seçen ceza görecektir. Şerrin Allahtan olması, kulun fiilinin meydana gelmesi için Allahın tekvini iradesinin ve yaratmasının devreye girmesi demektir. Yoksa Allah kulların kötü filleri yapmalarından hoşnut olmaz, şerri emretmez bilakis yasaklar.
Ahiret gününde her insan cehennemi görecek mi ?
Allahu Teala Meryem suresinin 71. ayetinde bu hususta mealen şöyle buyurmaktadır: İçinizden oraya uğramayacak hiçbir kimse yoktur. Bu, Rabbiniz için kesinleşmiş bir hükümdür.
Allah, bu ayette cehenneme girme hitabını kullanmıyor. oraya uğrayacak hitabını kullanıyor.
Bundan kastedilen de cehennemde yanacak olanların oraya girmesi, cennete girecek müminlerin de cehennemin üstünden geçerek orayı ve içindekileri görmesidir. Böylelikle oraya uğramayan hiçbir kimse kalmayacaktır.
Buna göre bu ayetten de anlaşıldığı gibi her insan cehennemi görecektir. Ama kimisi orada ebediyen kalacak ki bunlar kafirlerdir. Kimisi de azap görüp daha sonra da cennete geçecektir ki bunlar da bazı günahkar Müslümanlardır. Kimisi de onu görerek direk cennete gidecektir ki bu da cenneti direk hak etmiş Müslümanlardır.
Günün Ayeti
Faiz yiyenler mahşerde ancak şeytanın çarptığı kimsenin kalktığı gibi kalkarlar.
Günün Hadisi
Alış verişte çok yemin etmekten sakının. Çünkü bu yemin, malı sattırır, ama bereketini götürür.
Günün Sözü
Güzellik kısa süren bir saltanattır
Victor Hugo
Günün Duası
Allahım bugün bütün işlerimi bana kolaylaştır.
Bunları biliyor muyuz?
Neceş nedir?
Müşteri kızıştırarak fiyatın yükselmesini sağlamak; bir malın fiyatını yükseltmek amacıyla, o malı almaya niyetli olmadığı halde alacakmış gibi davranmak demektir.
Günün Nüktesi
İyilik İçin Söylenen Yalan
Vaktiyle bir padişah, ellerindeki esirlerden birini, diğer esirleri kışkırtıyor, isyana teşvik ediyor, diye cezalandırmak istedi. Bu tür suçların cezası da idamdı. Esir bunu bildiği için, "Ölümden öte yol yoktur" felsefesiyle, kendi dilinde padişaha sövüp saydı, iyice içini döktü.
Padişah, esirin dilinden anlayan bir vezire, "Neler söylüyor bu adam?" diye sordu. Vezir, temiz yaratılışlı, iyilik yanlısı biriydi. Esirin küfürler savurduğunu değil de "Ben bir hata ettim bir padişah olarak sana yakışan ise affetmektir. Allah da bağışlamayı ve bağışlayanları sever, diyor" dedi.
Vezirin bu sözleri üzerine padişah merhamete geldi ve esiri affetti. Fakat esirin dilinden anlayan bir başka vezir müdahale etti:
Padişahım, bu esir söylenenlerin tam tersine size en ağır küfürleri savurdu, ağzına geleni söyledi dedi.
Padişah yerinde bir soyluluk gösterisinde bulundu Kötü yürekli vezire hitap ederek, "Önceki vezirimin söylediği yalan, senin söylediğin doğrudan daha çok hoşuma gitti Senin gammazlığına itibar etmiyorum" dedi.