Sayfa Yükleniyor...
Gazetemizin dünkü manşetinde İZDENİZ vardı. Özkan Pekçalışkan arkadaşımız kaleme almış haberi. Eline sağlık diyelim başta çünkü İzmir Büyükşehir Belediyesinin dertlerini yazmakla bitiremiyoruz. Hangi problemin altına baksanız İzmir Büyükşehir Belediyesi çıkıyor. İki sene önce büyük hayallerle gündeme getirilen İZDENİZ deniz taşımacılığında çığır açacak söylemleri ne yazık ki bırakın çığır açmayı yerinde sayıyor. Sefer sayısı artacak, bekleme süresi azalacak denildi. daha neler neler
Büyükşehir Belediyesine bağlı deniz ulaşımını gerçekleştiren İZDENİZ şirketinde bütün vapur alımlarının tamamlanmasına rağmen, sefer sürelerinde ve saatlerinde henüz bir değişiklik yapılmadı. Seferler ise yerinde sayıyor. Peki iki yıl önce bu kadar abartılmasına gerek var mıydı? Vatandaş İZDENİZin sefer saatlerinden ve sürelerinden pek memnun değil. bu sene 23 gün süren İZDENİZ grev çilesini de unutmamak lazım.
Haberde ki bir paragrafa dikkatinizi çekmek istiyorum: Şu anda İzmir Büyükşehir Belediyesine ait 15 hafif yolcu gemisi, 1 yolcu gemisi ve 4 araba vapuru ile TURYOL Kooperatifinden hizmet alımı yöntemiyle kiralanan 9 yolcu motoru olmak üzere toplam 29 gemi ile İzmir Körfezinde yolcu ve araç taşımacılığı hizmeti veriliyor. Ancak bu kadar vapura ve imkana rağmen deniz ulaşımında istenen seviyeye gelinemiyor. 23 gün süren İZDENİZ grevinden önce bir iki deneme seferi yapan Konak-Urla seferleri grevden sonra başlayamadı. Grev nedeniyle Foça seferleri düzensiz olarak yapıldı. Büyükşehirin dış körfezde yapmayı planladığı Dikili-Ayvalık-Midilli seferleri de hayata geçemedi. Bayraklı İskelesi 1 Haziran 2016dan beri kullanıma kapatıldı. Körfeze yapılacak yeni iskeleler (Adliye, Karantina, Mavişehir ve Güzelbahçe) için henüz atılan somut bir adım yok. sanırım bu kısım bütün İZDENİZin problemlerini özetler nitelikte.
Tabi tüm bunların yanında bilmediğimiz bir sorunu daha ortaya çıkıyor. Pasaport İskelesinde eski vapurlardan iki tanesi aynı anda yanaşıp yolcu indirme bindirme yaparken, yeni alınan katamaran tipi yolcu gemilerinde bu yapılamıyormuş. Sebebi ise vapurların boyutu dolayısıyla tek bir vapur ancak yanaşıyormuş. Diğeri onun yolcu indirip bindirmesini bekliyormuş. Madme al yapımız uygun değil neden bu kadar yatırım yapıldı. Ya da bu kadar yatırım yapma kararı aldınız neden al yapısını uygun hale getirmediniz. İnsan sormadan edemiyor. Bu mu belediyecilikte vizyon sahibi olmak?
http://ilksesgazetesi.com/haber/seferler-yerinde-sayiyor-42272.html