Sayfa Yükleniyor...
Nisan ayında yapılacak anayasa referandumunda, 15 Temmuzda tankların karşısına çıkamayanlar cumhurbaşkanlığı sistemine karşı çıkıyor. Ekmek kuyruğunda bile yan yana gelemeyecek derin odaklar ittifaklar kuruyor, el birliğiyle algı operasyonları yürütüyor.
Hayırcılar, özellikle CHP genel başkanı, sürekli diktatör söylemiyle milletin korku ve kaygıya sürüklenmesini hedefleyip rejim değişliği yapılıyor iddiasıyla toplumun hassasiyetlerini kaşıyor. Oysaki cumhurbaşkanlığı sistemi iddianın aksine bir rejim değişikliği değil.
Birçok ülkede uygulanan bir hükümet modeli
Aslında cumhurbaşkanlığı sistemine karşı çıkanlar bu durumun farkındalar ancak anlamak işlerine gelmez.
CHP, HDP, PKK, FETÖ VE DHKP-C aynı safta yer alıp 1980 darbesinin ürünü olan anayasayı savunmaya başladı.
Açık ve çift başlı olan parlamenter sistem, bu yapıların bir örümcek ağı gibi kadroları sarmasının önüne geçemedi.
Bu yüzden Türkiyeye güç katacak olan cumhurbaşkanlığı sistemine karşı diktatör söylemiyle algı operasyonları başlatıldı.
O algı operasyonlarının odak noktasına ise yine Cumhurbaşkanı Erdoğan konuldu.
Cumhurbaşkanlığı sistemine karşı çıkanlar, Meclisin devre dışı bırakılacağını ileri sürerek kara propaganda yapıyor. Ancak bu iddia gerçeği yansıtmıyor. Cumhurbaşkanlığı sisteminde iddiaların aksine Türkiye Büyük Millet Meclisi daha da güçleniyor. Parlamenter sistemde bütçe kanun tasarısını hükümet hazırlayıp Meclis onayına sunuyor. Cumhurbaşkanlığı sisteminde ise bütçe kanun teklifini hazırlamak cumhurbaşkanının yetkisinde olacak. Ancak yürürlüğe girmesi için Türkiye Büyük Millet Meclisinin onayı gerekecek.
Her konuda kanun teklifi verme, kabul etme, değiştirme ve kaldırma yetkisi Meclise ait olacak... Cumhurbaşkanının keyfi olarak olağanüstü hal uygulamasını getirebileceği ileri sürülüyor. Oysaki bu söylem de gerçeği yansıtmıyor. Parlamenter sistemde olağanüstü hal ilanına bakanlar kurulu karar veriyor. Sonra Meclisten onay alınıyor, bakanlar kurulunun isteği üzerine meclis olağanüstü hali kısaltıp kaldırabiliyor. Cumhurbaşkanlığı sisteminde ise cumhurbaşkanı, doğal afet, savaş hali ve kalkışma gerçekleşmesi halinde olağanüstü hal ilan edebiliyor. Cumhurbaşkanının kararı ilk olarak meclis onayına sunuluyor.
Meclis gerekli gördüğü takdirde olağanüstü hali uzatabiliyor. Süresini kısaltabiliyor veya kaldırabiliyor...