Sayfa Yükleniyor...
Yayıncılık farklı bir sektör... Yazılı kültürün vücut bulmuş hali. Yayıncılık alanında hizmet veren kuruluşları günümüzün Donkişotları olarak adlandırıyorum. Hayat pahalılığın gittikçe arttığı, koşulların ağırlaştığı bir zaman diliminde yayıncılık başka nasıl adlandırılabilir?
İnsanlar kitap, dergi, gazete almak için önce boğazından, giyiminden, sosyal faaliyetlerinden, sağlığından kesecek sonra da kitaba, gazeteye, dergiye yönelecek. “Okuma Alışkanlığı” isimli çalışmaya göre, Türkiye’de ihtiyaç maddeleri sıralamasında kitap 235. sırada yer alıyormuş. İnsanlar 234 ihtiyacını giderdikten sonra 235. sırada kitap alacak.
Koşulların zorluğuna rağmen inatla, ayakta kalmaya direnen yayıncılar TUİK verilerine göre 2020 yılında 68 bin 120 kitap yayımlandı. Bu kitapların 22127’ si eğitim, 1573’i yetişkin kurgu edebiyat, 15052’si akademik,11212’si yetişkin kültür, 10429’u çocuk ve ilk gençlik, inanç 3949’ inanç -4526
2021 yılında 72 bin 052 kitap yayımlandı. Bunların 20217’si eğitim,18385’i yetişkin kurgu edebiyat, 17101’i akademik, 14285’i yetişkin kültür,12717’si çocuk ve ilk gençlik, 4526’sı inanç.
Tüm olumsuzluklara rağmen yayıncılar kitap sayısını artırmayı başarabilmişler. Başarıyı yakalayamayanlar batıyor, yerine yeni yayıncılar doğuyor. Umudumuz hiçbir yayınevinin batmaması çünkü onlar bu ülkenin kültür elçileri.
Kağıt pahalılığı, milli gelirin azlığı, yaşam koşullarını zorluğu göz önüne alınacak olursa yayınevlerinin kitap basmasının ne kadar güç olduğu anlaşılır. Buna rağmen yılmadan, usanmadan direnen yayıncıları kutlamak gerek.
Farklı alanda faaliyet gösteren kuruluşlar, belirli bir satış kotasını dolduran bayilerini ya da tüm bayilerini davet eder pazarlama, üretim vb. konuları konuşmak için toplantı yaparlar. Genellikle bu toplantılar olağan ve geneldir. Bayii toplantısı adı altında sık görülen bir uygulama. Sık görülmeyen ise yayıncılık alanında faaliyet gösteren bir yayınevinin yapması, bunun bayii toplantısı olmaması, yazar buluşması adı altında yapması. Bu tür toplantılar alışık olmadığımız toplantılar.
Benim de yazarları arasında olduğum Yağmur Yayın Grubu (Yağmur Yayıncılık) Ankara Kitap Fuarında, ülke genelindeki tüm yazarlarını, çizerlerini, editörlerini bulundukları şehre göre uçakla ya da otobüsle geliş gidişlerini sağlayarak kitap fuarının son günü Ankara’ya davet etti. Konaklamanın ardından, bir restoranda yazar tanışma yemeği verildi. Birbirini isim olarak bilen ama tanış olmayan yazar ve çizerlerin tanışmaları sağlandı. Yağmur Yayın Gruplu (Yağmur Yayıncılıklı) olmanın, Yağmur Yayın Grubunda kitap üretmenin gururu yaşatıldı.
Yağmur Yayın Grubunun (Yağmur Yayıncılık) yayımladığı her üründe emeği olan Yayın Yönetmeni Ercan Günaydın, sağlık sorunları nedeniyle bu yemekte olmayışı herkesi üzdü. Ercan Günaydın’ın bir an önce sağlığına kavuşarak gülen yüzü esprileriyle yeni ürünlere imza atması dileğiyle, geçmiş olsun.
Yağmur Yayın Grubu (Yağmur Yayıncılık) 2009 yılında yayın dünyasına kaliteli eserler vermek vizyonuyla yola çıktı, bu amaçla kuruldu. Bünyesindeki beş farklı markayla okuyucularına hizmet vermekte. Yağmur Çocuk, okul öncesinden 12 yaşına kadar çocuklara bilimi ve her geçen gün değişen teknolojiyi sevdirme; onları araştırmaya, sorgulamaya, yaratıcı düşünmeye yönlendirme amacıyla popüler bilim kitapları yayınlar. Parmak Çocuk, okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin yaş gruplarına uygun olan eserleri, Mizah Postası, tüm yaş seviyelerine uygun mizah öyküleri, karikatür ve çizgi roman türündeki kitapları, Smirna, gençlik ve yetişkinler için roman, öykü, türündeki kitapları yayınlar. Rain Kids yabancı dilde kitaplar yayımlamak üzere kuruldu…
Yağmur Yayıncılık gibi yayınevlerin yaşatılması dileğiyle. Bol kitaplı günler olsun.