Sayfa Yükleniyor...
Yetenek, kalıtımla, doğuştan getirdiğimiz bir güç. Sanatın hangi alanında kendimizi geliştirmek istersek isteyelim, hangi alanda atölye çalışması yapılırsa yapılsın o atölyelerdeki başarımız, bizim yeteneğimizle sınırlı.
Kurslara, atölyelere katılarak yazar, ressam, yontucu, oyuncu, dansçı, güzel sanatların herhangi bir kolunda başarılı olmak, katılanların isteğidir. Kurslar, atölyeler sadece o sanatın tekniğini öğretir, asıl yaratıcılık yetenektir. Bunlar yoksa bir arpa boyu yol alamaz, sadece egonuzu tatmin etmekle kalırsınız. Bu tür atölyelere gelmeden önce hayâl kırıklığı yaşamamak için amacınızı baştan belirlemelisiniz. Geliş nedeniniz, egonuzu tatmin mi yoksa yaratıcılık mı?
En çok açılan atölyeler resim ve edebiyat alanındadır. Atölyeler sizi o alanda etkin, yetkin birisi yapmaz. Bir edebi tür olan roman ya da öykü atölyesini ele alacak olursak, atölye sizi çok iyi bir okur yapar, yazar yapmaz. Yazar olabilmek ancak iyi bir okur olmaktan geçer. İyi bir okur olursanız yeteneğiniz de varsa arkası zaman içinde gelecektir. Atölyeler hangi sanat alanda açılmışsa o sanatın teknikleri hakkında fikir sahibi olmanızı amaçlamaktadır.
İlişkilerinizin günden güne sıradanlaştığını düşünebilirsiniz. Kendinizi anlatamamanın sancısını çekiyor olabilirsiniz. Dünyanızı, ütopyanızı, hayallerinizi, düşüncenizi bir şekilde anlatmak isteyebilirsiniz. Bunların yolu atölyeler değil, yolu çok okumak, ilgi duyduğunuz alanda bıkmadan usanmadan çok çalışmaktır.
Yeteneğiniz varsa, atölye çalışmalarında kendinizi keşfedecek, yeni yollar denersiniz, bulursunuz ya da bulamazsınız bu tamamen size bağlı. Çünkü herkesin hikâyesi, söyleyeceği sözü, dahası paylaşmak istediği çok şey vardır.
Yaşamınıza renk katmak, bir hikâye yazmak, belki de günün birinde yayınlanabilecek bir kitap yazmak ya da sadece bu hikâyeleri konuşmanın keyfini yaşamak için bu atölyeler sizin için ilk basamak olacaktır.
Genellikle, atölyeler birbiriyle benzerlik taşır. Yaratıcı yazarlıkla ilgili anlatım yapılırken bir yandan konu tartışmaya açılır ve ders etkileşimli olarak devam eder. Türk ya da dünya edebiyatından öykü ya da bir roman incelemesi, çözümlemesi, serbest çalışma yapılır. Roman / öykü niçin yazılır, fikir üretme, romana / öyküye giriş, karakter yaratmak, zamanı kullanmak, neden – sonuç ilişkisi, mekânları kullanmanın dışında, yapılan programa göre, makale ve çocuk kitapları yazarlığı basamakları işlenebilir.
İzmir Tabipler odasına açtığı roman atölye çalışmasına katılanların yazdığı Bir Demet Öykü (DOKTORDAN YENİ YAZILMIŞ) kitabı Tibyan Yayıncılık tarafından yayımlanmış. On altı doktorun on altı öyküsünden oluşan konusu “çiçek” olan bir kitap.
Kitaptaki öyküler üzerine bir şey söylemek, atölyeye katılanların zamanına, atölyeyi açan yazarın emeğine saygısızlık yapmak istemiyorum. Önemli olan atölyeye katılan insanların içindeki yazma duygusunu atölye çalışmasıyla harekete geçirip yazabilmeleri. Bunu başarmışlar. Belki de iyi okur oldular…
Sevgili, doktorlarımızı yürekten kutluyorum.