2

Belediyelerde neler oluyor?


  • Oluşturulma Tarihi : 22.05.2024 08:45
  • Güncelleme Tarihi : 22.05.2024 08:45

Demokrasinin olmazsa olmazı seçimler, kanunların ön gördüğü sıklıkta ya da koşulların uygun olduğu tarihlerde yapılır. Son yerel seçim de 31 Mart 2024 de yapıldı. Ülke genelinde siyasi partilerin oy

oranlarında değişiklikler oldu. Partilere farklı yansıdı, bunun sonucu olarak da yerel yönetim kadrolarında köklü değişiklikler yaşandı. Bir kent ya da beldedeki yönetici değişse de orada siyasi parti değişmedi. Birçok yerde siyasi parti, o partiye mensup siyasetçi değişti. Sonuç olarak ülke genelinde siyasi atmosferde olan depremle birlikte siyaset planları alt üst oldu. Belde ya da kentlerde siyasi düşünceler gibi siyasetçilerin değişmesi önemliydi. Oluşan yeni siyasi anlayış ve onun mensubu olduğu siyasetçiler ne getirecek, halka ne sunacaklar, önemli olan sonrası… Bir kent ya da belde, farklı bir siyasi partiye geçmesi durumunda, oradaki siyasi yönetici doğal olarak çalışacağı kadroyu kurmak ister, elbette kendi kadrosunu kuracaktır. Bu da gayet doğal…Çünkü kuracağı kadroyla başarılı olacağını düşünür. Seçimlerin üzerinden kısa bir zaman geçmesine rağmen yerel yönetimlerde kadrolar oluşturulmaya başlandı. Aynı siyasi düşünceden gelen, siyasi partinin adayı seçimi kazanarak aynı belediyede kendi kadrosunu kurarken ne yapmalı ya da ne yapmamalı?

13.7.2005 tarih ve 25874 sayılı resmi gazete de 5393 sayılı belediye kanununa göre Norm kadro ve personel istihdamı. Madde 49- Norm kadro ilke ve standartları Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı tarafından müştereken belirlenir. Belediyenin ve bağlı kuruluşlarının norm kadroları, bu ilke ve standartlar çerçevesinde belediye meclisi kararıyla belirlenir. Belediye personeli, belediye başkanı tarafından atanır. Birim müdürlüğü ve üstü yönetici kadrolarına yapılan atamalar ilk toplantıda belediye meclisinin bilgisine sunulur. Yerel yönetimlerde kadrolar oluşturulurken yeterlilik, deneyim, uzmanlık önemli önemli olmalı. Seçmenlerin tercihiyle seçilen belediye başkanı, belediyenin herhangi biriminde kendini kanıtlamış, görevini layıkıyla yapmış amiri, memuru, elamanı bulunduğu birimde, aynı konumda istihdam ederek onun deneyiminden, uzmanlığından daha çok yararlanmak olmalı. Ya da başka, üst bir birime taşıyarak terfi etmesini sağlamalı. O insanlardan daha çok yararlanılma yolları aranmalı. Onların başarısı sizin, başkanı olduğunuz belediyenin başarısıdır. Başarısızsa tabii ki daha başarılı olacağına inandığınız kişilerle çalışmak gayet doğal. Ama âmâsı var… Deneyimsiz, tecrübesizi, yetersiz birini ahbap çavuş dayanışmasıyla, ch partsi ilçe parti başkanının kızını bbby alalım, ndb belediyesinde çalıştı onu da çbkm müdürlüğüne transfer edelim, gerekirse transfer parası ödeyelim, bilmem filan milletvekilini büyükşehir belediyesi sekreteri yapalım…Başkanım bizim oğlan boşta kalmasın, bir şirkette bir yer ayarlayalım…Bu bizim partiden, seçimlerde çok çalıştı, xyz şirketine müdür olsun… Bu ve benzeri atama dedikoduları ayyuka çıktı. Hiçbir niteliği olmayan, olsa da yetersiz insanları yetkili olarak görevlendirirseniz yurttaş olarak benim sorduğum gibi herkes aynı soruyu sorar. Sizin diğerlerinden farkınız ne? Siz ne yapıyorsunuz? Ya da görev yapacağı birimle uzaktan yakından ilgisi olmayan birini buraya getirmekteki düşünceniz nedir?

Büyük harflerle sormak istiyorum. Çiçeği burnunda belediye başkanları; çalıştığı birimde kendini kanıtlamış insanları, yeterliliği, deneyimi, uzmanlığıyla ilgisi olmayan, farklı birimlerde istihdam ederek ne yapmak istiyorsunuz? Bu belediyeler bizim belediyelerimiz. Bu kente, bu beldeye hizmet için varlar. Daha şimdiden her yerden çürük kokular gelmeye başladı… Siyaset her yerde negatif ayrımcılık yapıyor mu yoksa bizde mi böyle?

 

Belediyelerde neler oluyor?
İlhan Soytürk
Yazarımız Kim ?

İlhan Soytürk