- Yerel
- 08.02.2025 17:23
Konak Belediyesinin Bizim Çocuklar Projesini tamamlayarak bu yıl anasınıfına ya da birinci sınıfa kayıt yaptıran çocukların sergiledikleri gelişim memnuniyet yarattı
Yapılan incelemelerde Bizim Çocukların iletişim becerileri, sınıf ve okul yaşantısına uyum, el işi becerileri ve malzeme kullanımı konusunda okul öncesi eğitim alamayan çocuklara oranla çok daha başarılı oldukları görüldü.
İzmirin merkez ilçesi Konakın dezavantajlı bölgelerinde yaşayan ve okul öncesi eğitim olanağı olmayan 4-7 yaş aralığındaki çocukların anneleriyle aynı çatı altında eğitim almasını sağlayan Bizim Çocuklar Projesi beşinci dönem mezunlarını verdi. Projenin yürütüldüğü dört merkezde gerçekleştirilen törenle katılımcı anne ve çocuklarına sertifikaları verildi. Konak Belediyesi Kadın, Aile ve Sosyal Projeler Müdürlüğünce 2014 yılının Kasım ayında hayata geçirilen ve İzmirde bir ilk olma özelliği taşıyan proje ile geçen bir yıllık süreçte 625 çocuk ve annesine ulaşıldı. Uzman psikologlar tarafından annelere psikolojik destek ve eğitici seminerler düzenlenirken, çocuklara da hem bedensel hem de psiko-sosyal gelişimlerine katkı sağlayacak atölye eğitimleri verildi. Haftanın dört günü, iki grup halinde Konak Belediyesinin Agora, Ballıkuyu, Gültepe ve İsmetpaşa Semt Merkezlerinde eş zamanlı gerçekleşen eğitimler anne ve çocuklar üzerinde büyük değişimlere sebep oldu. Kısa sürede çocuklarda pozitif geri dönüşler alınırken, annelerin de çocuklarıyla olan iletişimleri güçlendi.
ÖRNEK PROJE
Konak Belediyesinin Türkiyeye örnek olan Bizim Çocuklar Projesi kapsamında annelere çocuk gelişimi ve anne-çocuk iletişimiyle ilgili bilgiler verildi. Bu bilgiler sayesinde projeye katılan annelerin çocuklarıyla iletişimi arttı, aile ilişkileri olumlu yönde etkiledi. Annelere ayrıca aile içi uygulanan fiziksel ve duygusal şiddet konularında da bilgilendirme yapıldı. Böylelikle şiddete karşı farkındalıklar arttırılarak, nasıl mücadele edebilecekleri öğretildi. Eğitimler sayesinde evden kısa sürede olsa uzaklaşabilen anneler kendilerine zaman ayırarak merkeze gelen diğer annelerle tanışıp, sosyal yaşantılarını geliştirdiler. Böylelikle uzun süredir evlerinde yaşadıkları yalnız hayatlarından bir nebze de olsa çıkabildiler. Proje anneler kadar çocukları üzerinde de büyük değişime neden oldu. Düzenlenen atölye çalışmaları ile çocukların iletişim becerileri gelişti. (HABER MERKEZİ)