Sayfa Yükleniyor...
Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç ile son yılların en gözde tatil merkezlerinde olan Çeşme ve Alaçatının yeni sezon hazırlıkları hakkında sohbet ettik
ANIL YIKGEÇ
Yaz mevsiminin kendini iyice göstermesi, okulların kapanması ve sınavların sona ermesi ile sahil ilçeleri yavaş yavaş dolmaya başladı. Son yılların gözde tatil merkezlerinden olan Çeşme ve Alaçatıda da sezon hareketlenmeye başladı. Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç ile ilçenin gelişimini ve yeni sezon için ne gibi hazırlıklar yapıldığını konuştuk. İki dönem başkanlık görevini yürüttüğü Alaçatı'da, farklı bir turizm anlayışıyla, Türk turizmine yeni bir soluk getiren, 'korumacı' bir tutumdan yola çıkarak; hem bölgeye hem de ülkeye bir 'marka' kazandıran Muhittin Dalgıç, devraldığı Çeşme'nin belediye başkanlığı görevinde Çeşme için kurduğu hayalleri ve hedefleri anlattı. Bölgenin mevcut marka değerini, Alaçatı modelinde olduğu gibi halkçı bir anlayışla arttırmayı hedeflediğini vurgulayan Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç; Çeşme markasını, nitelikli alan ve mekanlar yaratarak, bölgelerin kendi öz değerlerini ön plana çıkartarak ileriye taşıyacaklarını kaydetti.
KİRALAMAYACAĞIZ, HALKA SUNACAĞIZ
3621 sayılı Kıyı Kenar Kanunu'nun "Kıyıların tümü halka açıktır" dediğini hatırlatan Başkan Muhittin Dalgıç, "Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Milli Emlak Müdürlüğü ile kentin plajlarını halka açmak ve buralarda uygun fiyatlara daha da kaliteli hizmet vermek amacıyla plajların belediyeye kiralanması için temas kurduk. 10 aydır da görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Bize devredilen hiçbir plaj alanını kiraya vermeyeceğiz. Belediye olarak işleterek, halka hem daha da kaliteli hem de ekonomik hizmet vereceğiz" şeklinde konuştu.
MERKEZDE DE DENİZE GİRİLECEK
Yakın tarihte Çeşme kent merkezinde de yaygın olarak denize girildiğini hatırlatan Başkan Dalgıç, bugün fiziki yapısı itibariyle bölgeden denize giren kişi sayısının eski günlere göre çok az olduğunu söyledi. Dalgıç, "Vatandaşlarımızın, kent merkezinde de denize girebilmeleri için çalışmalara başladık. Önümüzdeki dönemlerde yürütülecek çalışmalar doğrultusunda kurulacak özel ahşap platformlarla, Çeşme merkezi modern bir plaja dönüşecek" dedi.
9 BÖLGE, 9 FESTİVAL, 9 MARKA
Çeşme'nin kendine özgü inanılmaz bir coğrafya olduğunu söyleyen Başkan Dalgıç, yarımadanın sahil bandı boyunca uzanan eşsiz güzelliğinin yanı sıra coğrafi ve mimari olarak zengin ve korunmuş bir bölge olduğuna da dikkat çekti. Yarımadayı şekillendirilmeye hazır bir hamura benzeten Dalgıç, "Hamuru bölge ve halk için en iyi şekilde biçimlendireceğiz" dedi. Çeşme'yi 9 bölgede değerlendirdiğini ve kendine has özellikleri bulunan bu bölgelerin her birinden birer marka yaratacaklarını vurgulayan Dalgıç, Alaçatı örneğini verdi; "Çeşme'nin markaları halkının kültürü ve kendi öz değerleriyle yükselecek" diye konuştu.
DEĞERLERİYLE MARKALAŞACAK
Kentin, halkın değerlerinin birikimi ile oluşan bölgesel markalarını, 'festivallerle' pekiştireceklerini kaydeden Başkan Dalgıç, "Bu yıl 6'ncısı gerçekleşen Alaçatı Ot Festivali, Çeşme'de 'sakin' olarak adlandırılan Nisan ayında bile ilçeye binlerce turist getirdi. Sadece Alaçatı'da değil, tüm bölgedeki konaklama, alışveriş, yeme-içme sektöründe hareketlilik sağlandı. Kent esnafı festivalde gelen konuklarla sezon dışında da gelir elde etti. Nasıl Alaçatı kendi öz değerleriyle marka olduysa Çiftlikköy, Çeşme merkez, Dalyan, Germiyan, Ildırı, Ilıca, Ovacık, Reisdere bölgeleri de kimlikleri ve festivalleriyle yükselecek" şeklinde konuştu.
GECELEME 1 MİLYON 700 BİNE ULAŞTI
Çeşme'nin 'turizm sezonunun uzaması' hedefine ilçe halkının, kültürel değerleriyle harmanlanan festivallerle ulaşmayı amaçladıklarını kaydeden Başkan Dalgıç, 9 Durak 9 Deneyim diyerek başladığımız turizm felsefesi şimdiden etkisini gösterdi. 2013 ve 2014 verilerine bakıldığında yatak sayısı artmamasına rağmen, 2014 yılında önceki yıla kıyasla geceleme ciddi artış gösterdi. 2015'te hem geceleme hem de turist sayısında daha iyi rakamlara ulaşmayı bekliyoruz ifadelerini kullandı.
Haber Merkezi