Hayatının yarısını muhtar olarak geçirdi!

“Muhtarın Sesi” sayfamızda bugün sizler için Karşıyaka’nın Aksoy Mahallesi’ndeyiz. Mahallemizin muhtarı 31 yıldır bu görevi yürütmekte olan Namık Keban. Mahallemiz İzmir’in eski yerleşim alanlarından birisi olması nedeniyle pek bir sorunla boğuştuğunu söyleyemem. Mahalle halkının ve muhtarın en fazla şikayet ettiği kurum ise TEDAŞ. Oluşan sorunlara zamanında müdahale edilmediğini belirten Keban, TEDAŞ’ın özelleştirilmeden önce daha iyi hizmet verdiğini ifade etti


  • Oluşturulma Tarihi : 14.07.2015 06:46
  • Güncelleme Tarihi : 14.07.2015 06:46
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Hayatının yarısını muhtar olarak geçirdi!

Karşıyaka-Aksoy Mahallesi

Mahalleyi tanıttığımız ve sorunlarını ele aldığımız “Muhtarın Sesi” sayfamızda bugünkü konuğumuz Karşıyaka’nın Aksoy Mahallesi. Mahallemiz Karşıyaka çarşıya yakınlığı ve aynı zamanda deniz kenarında bulunması nedeniyle emekli vatandaşların tercih ettiği yerleşim yerinden birisi konumunda bulunuyor. Mahallede daha çok orta gelir düzeyine sahip vatandaşlar yaşıyor. Mahallemizin tarihine baktığımız zaman ise çok eskilere dayandığını görüyoruz. İlk ismi Osmanzade olan mahallemiz yaklaşık 50 yıl önce Aksoy ismini alıyor. Mahallenin halkının yüzde yetmişinin emekli olduğu mahallemizin sokaklarına ise sakinlik çökmüş durumda. 5 kat imar izninin olduğu mahallemiz kentsel sorun anlamında bir problem yaşamıyor. Mahallemizin muhtarı ise bu görevi 31 yıldır yürüten Namık Keban. 7 dönem boyunca her sandıktan başarıyla çıkan Keban, kendisini mahallesine adamış durumda bulunuyor. Mahallemizin sorunlarına geldiğimizde ise karşımıza TEDAŞ ile ilgili yaşanan sıkıntılar çıkıyor. Elektrik tellerinin yer altına alınmasını gerektiğini vurgulayan Keban, sokak lambalarının bozulmasında da değişimin bir aylık süre içinde anca yerine getirildiğini söyledi

Muhtar olma sürecinden bahseden Keban, mahalleyi sevmesinin bunda etkili olduğunu söyledi. Keban, “Muhtarlığımdaki en önemli etken eşimin isteği oldu. Eşimin desteğiyle bu göreve adaylığımı koydum. 1984 yılında yapılan seçimlerde bu göreve geldim ve 31 yıldır muhtarlığımı sürdürmekteyim” dedi.

TEDAŞ SORUNU

Mahalle olarak TEDAŞ’la sorun yaşadıklarını belirten Keban şunları söyledi: “Mahallemizde bulunan trafoların yenilenmesi gerekmektedir. Bunun yanında elektrik tellerinin yer altına alınması zorunludur. Bunların dışında ise yaşanılan küçük sorunlarda da yeterli hizmet alamıyoruz. Bir sokak lambası patladığında bile defalarca aramamıza rağmen 1 aylık süre zarfında anca bu hizmet yerine getirilmektedir. Mahalle halkı bu durumdan yoğun bir şekilde şikayet etmektedir. Bazı sokaklar bu yüzden karanlığa teslim oluyor. Neden hizmetlerin yerine getirilmediğini sorduğumuzda ise paranın olmadığını söylüyorlar. TEDAŞ özelleştirilmeden daha iyi konumdaydı. O zaman aradığımızda hizmete daha kısa zamanda ulaşıyorduk.”

Mahalle olarak her yıl çocuk eğlenceleri ve spor yarışmalarını yaptıklarını söyleyen Keban, “ Gençlerimiz ve çocuklarımız bu yapılan etkinliklerle hem sağlıklı bir yaşam sürmeleri için teşvik ediliyor hem de eğlenceli bir zaman geçiriliyor. Her yıl yapılan bu etkinliğimiz mahalle sakinleri tarafından da beğeniliyor” dedi.

SÜT KUZUSUNA MUHTAR KATKISI

Mahallede çalışan kişilerin çocukları için belediyenin dağıttığı sütleri muhtarlıkta topladığını belirten Keban, “Muhtarlık olarak böyle bir zorunluluğumuz olmamasına rağmen bu hizmeti yapmaya çalışıyoruz. bu insanlar akşama kadar çalışıyor ve evde olmuyorlar. Gelen sütleri biz alarak onlarında bu hizmette faydalanmalarını sağlıyoruz” diye konuştu.

Muhtarların sorunlarından bahseden Keban, aldıkları ödeneğin yetersiz olduğunu söyledi. Keban, “Aldığımız paranın yarısını BAĞKUR’a yatırmaktayız. Birde eskiden muhtarlıkta yapılan çoğu işlemi şimdi nüfus müdürlükleri almış durumdadır. Bu yüzdende muhtarların gelirleri kısıtlandı. Muhtarların ücretleri artırılması gerekmektedir. Bunun yanında tebligat kanunuyla ilgilide sorun yaşamaktayız. Muhtarlar postacı konumuna düşürülmüştür. Ya bu kanun değiştirilmeli ya da bizlerinde postacılar gibi bu işten bir kazancımızın olması gerekmektedir. Bununla ilgilide başvurumuzu yapacağız” dedi.

“POSTACILAR GİBİ BİZDE PARA ALALIM”

Karşıyaka olarak kurduğumuz muhtarlar masası aracılığıyla tüm mahallelerin sorunlarını çözmeye çabaladıklarını söyleyen Keban, “Mahallemizin sorunlarını bu masada topluyoruz ve orada bulunan arkadaşımız bu sorunları yetkili mercilere iletmektedir. Bu sistemle beraber daha sağlıklı bir işleyiş ortaya çıktı. Bu girişimler sonucunda da muhtarlıklardaki eski olan bilgisayarlarımızın yerine yenileri gelecek. Oda ihaleye çıkmış bulunuyor. Kısa zamanda elimize ulaşmasını bekliyoruz” diye konuştu.

Mahalle halkı için muhtarın önemine dikkat çeken Keban, “Muhtarlar mahallelinin annesi, babası, kardeşi, dostu konumundadır. Mahalle halkı dertlerini kimseye anlatmaz gelir bize anlatır. Bizde onlara geldikleri her konuda yardımcı olmaya çalışırız. Mahalle halkı ile muhtar iç içedir. Düğününde cenazesinde yani her şeyinde bulunur. Muhtarlar aynı zamanda mahalle halkı ile yetkili merciler arasında köprü vazifesi görmektedir. 

Namık Keban Kimdir?

1949 yılında İzmir’in Konak İlçesi’nde dünyaya geldi. 1970 yılında bu mahalleye taşınan Keban 31 yıldır ise mahallenin muhtarlığını yürütüyor. Muhtarlıktan önce tekstil işiyle uğraşan Keban evli ve iki kız babası. Öğrenim durumu ise lise

Mahallenin tarihçesi ve mahallede bulunan resmi kurumlar:

Karşıyaka’nın en eski mahallelerinden birisi olan Aksoy Mahallesi’nin ilk ismi ise Osmanzade olarak geçiyor. Mahallemiz bu ismini ise yaklaşık elli yıl önce alıyor. Mahallede Orman Bölge Müdürlüğü,  iki sağlık ocağı bulunuyor. Mahallede okul ve cami bulunmuyor.

Mahallenin künyesi:

Mahallenin nüfusu: 18000

Mahallenin seçmen sayısı: 12000

Mahallenin posta kodu: 35530

Mahallenin cadde sayısı: 2

Mahallenin sokak sayısı: 42

Mahallenin muhtarı: Namık Keban

Haber Merkezi